Kodėl buvo pasirinktas būtent šis automobilis?
„Mes svarstėme įvairias galimybes, – pasakojo P. Kavaliauskas. – Ispanai siūlė „Toyota LC 80“, lenkai – „Mitsubishi Pajero“. Pasiūlymų buvo daug. Tokie automobiliai šiuo metu nėra labai brangūs, su visa sportine įranga jie kainuoja apie 10–20 tūkst. eurų.“
„Tačiau širdis linko prie lietuviško, – atviravo V. Valiukevičius. – Maniau, kodėl turime ieškoti svetur, jei turime legendinį automobilį, bent penkis kartus važiavusį Dakaro maratone. 2003 metais buvo ir mano, ir jo paskutinis Dakaras. Taigi, jei jau grįžtame, turime grįžti drauge.“
Dar vienas dalykas, dėl kurio buvo pasirinktas „Toyota“ modelis, pasakojo V. Valiukevičius, buvo tas, jog jis manė, kad „Toyota“ – stiprus gamintojas, suinteresuotas puoselėti savo istoriją, tad padės paruošti mašiną.
„Tačiau iš „Toyota“ importuotojų nesulaukėme net menkiausios paramos. Žinojau, kad nebus lengva, reikės ją restauruoti. Apsispręsti mums padėjo dakarietis Romas Žalnierukynas. Inžinierius atidžiai apžiūrėjo automobilį ir kaip visada lakoniškai pasakė verdiktą: „Važiuos. Nieko baisaus.“ Jau kitą dieną Romui pavyko paleisti variklį ir įvažiuoti į dirbtuves. Tai žadino viltį“, – pasakojo būsimas „Dakar Classic“ įskaitos dalyvis.
Ekipažas nusipirko automobilį, turintį plastikinį kėbulą, gamintą prieš kokius 30 metų. Anot sportininkų, dabar jis atrodo keistai, bet tada buvo „kieta“ mašina.
Automobilyje sumontuotas 3,4 litro turbodyzelinis agregatas, turintis apie 120 AG. Kiek tiksliai, kol kas nežinoma, bet bus išmatuota. Pakaba – rėminė, priekyje ir gale – lingės. Amortizatoriai su maža eiga.
„Pradžioje atrodė, kad reikės tik truputį padažyti, nuvalyti rūdis, sutepti, pakeisti vieną kitą detalę ir viskas bus gerai. Tačiau visi benzingalviai yra naivūs optimistai. Mes matome tai, ką norime matyti. Prasidėjus restauravimo procesui viską teko daryti iš pagrindų – detales restauruoti arba keisti. Laimė, kad su mumis dirbti sutiko patyręs Dakaro mechanikas Juozas Čibiras. Tad nuo kovo iki dabar Juozas dienas leidžia garaže su „Toyota“. Aišku, keikiasi. Bet daro. Lenkiu galvą prieš jo gebėjimus ir kantrybę“, – minėjo V. Valiukevičius.
Ekipažas tikisi, kad visiškai restauruotas automobilis komandai kainuos iki 40 000 eurų. Dar tiek pat reikės, norint pasiekti maratono finišą. Ir kovoti su 150 kitų ekipažų iš įvairių pasaulio šalių.