Tradiciškai daugiausia dalyvių priviliojo standartiniams visureigiams skirta „Tourism“ klasė – joje startavo 17 ekipažų, kuriuos sudarė nuo 2 iki 4 žmonių. Jie varžėsi dviejuose orientaciniuose ruožuose, kurių bendras kilometražas – apie 400 km. Sportinių įskaitų dalyviai varžėsi keturiuose greičio ruožuose.
Nesėkminga pabaiga čempionui
2018 m. Lietuvos čempionui Vaidotui Paškevičiui šis sezonas kels toli gražu ne geriausius prisiminimus. Dėl nesėkmių ankstesniuose etapuose jo šansai antrą kartą iš eilės iškovoti šalies čempiono titulą jau buvo palaidoti, tačiau į šias varžybas jis atvyko iš Vaidoto Žalos įsigytu automobiliu, du Dakaro ralius mačiusiu Lietuvoje sukonstruotu „SEAT Leon Dakar“.
„Automobilis važiuoti dar nenori“, – optimizmu po finišo netryško V. Paškevičius, jau galvojantis apie patobulinimus šiam automobiliui ir įvairių nesklandumų ištaisymus. Juolab kad šis modelis potencialo tokio tipo varžybose, kurios vyksta Lietuvoje, turi labai daug – jis lengvas bei manevringas.
Kur kas sėkmingiau varžybos susiklostė kitam ekipažui, važiavusiam Dakarui parengtu automobiliu „Oscar“ – Toms Brants ir Martinš Tūters buvo greičiausi trijuose iš keturių greičio ruožų ir pelnytai atsiėmė greičiausio ekipažo apdovanojimą Pasvalio miesto šventėje.
Antri „Sport“ įskaitoje liko Justinas Putys su Valdemaru Milaševskiu, treti – Mindaugas Vijeikis su Mantu Kutka.
Tomis pačiomis trasomis važiavo ir motociklininkai, tarp kurių greičiausias buvo Vytautas Radzevičius su „KTM 500 EXC“. Antras liko Andrius Liškus su „Honda CRF450X“, trečias – Laurynas Avyžius su „KTM EXC 500“.
Keturračių ATV klasėje varžovams vilčių nepaliko Ramūnas Kembrė, vairavęs „CanAm Outlander“. Antrą vietą užėmė Romualdas Karužis („Yamaha Grizzly“), trečią – Laisvydas Kancius („CanAm Renegade“).
Nestandartiniai keliai standartiniams visureigiams
Nestandartinius iššūkius teko įveikti „Tourism“ klasės dalyviams. Jie buvo įspėti apie laukiančias brastas bei specifinį Pasvalio molį, kuris palijus tampa itin slidus. O visą naktį iš penktadienio į šeštadienį Pasvalio apylinkes gaivino švelnus dušas, liovęsis tik apie vidurdienį. „Turistai“ klampojo purvo košėse, slidinėjo tarp medžių, melioracijos griovių bei ūkininkų dirbamų laukų ir dešimtis kilogramų to purvo vėliau paliko automobilių plovyklose.
Nepaisant buvusių įspėjimų, varžybose buvo ir standartinių visureigių – labiau krosoverį nei tikrą džipą primenantis „Jeep Compass“, apautas standartinėmis vasarinėmis padangomis, su Pasvalio rajono iššūkiais taip pat susidorojo ir sėkmingai atvyko į finišą. Apie aukštus rezultatus šio automobilio ekipažas nelabai galėjo svajoti, tačiau vien finišas – jau neblogas pasiekimas.
Greičiausi „Tourism“ klasės dalyviai varžosi kiek rimtesne technika – daugelis perdaro oro paėmimo sistemą, kad ji būtų aukščiau ir leistų įveikti gilesnes brastas. Kone visi dalyviai padangas permontuoja į specialias, skirtas bekelei, o kai kurie naudojasi modernesnėmis navigacijos sistemomis. Tačiau kiekviename etape atsiranda vienas kitas dalyvis, iššūkius įveikiantis tokiu visureigiu (ar krosoveriu), kurie kasdien matomi miestų gatvėse.
„Tourism“ klasės dalyviai Pasvalio regione įveikė du orientacinius ruožus ir abiejuose geriausiai pasirodė Dariaus Vagonio bei Sauliaus Mikalausko ekipažas, važiavęs „Mitsubishi Pajero“ automobiliu. Jie nė karto nepaklydo, beveik neviršijo leistino greičio (už tai organizatoriai skiria dideles baudas) ir finišą pasiekė greičiau nei kiti.
Antrą vietą užėmė „Toyota Land Cruiser“ ekipažas – Mindaugas Lelys, Jonas Raudeliūnas ir Evelina Lelytė, treti liko Rimvydas Dilys ir Povilas Paulauskas su „Mitsubishi Pajero“.