Kvalifikacija išvakarėse
Penktadieinis – „DeWalt Grand Prix“ išvakarės buvo anaiptol ne ramybės ir poilsio diena: be daugybės treniruočių, „BMW Xtreme“, Latvijos čempionato „V1600“, legendų „BEC 4H“, „Porsche GT3“ ir „V8 Thundercars“ dalyviai kvalifikacijos metu aiškinosi savo starto pizicijas lenktynėse. „BMW Xtreme“ ir „V1600“ įskaitos penktadienio vakarą pasitiko pirmomis lenktynėmis – antrasis važiavimas dalyvių laukė pirmadienį pusryčiams iškart su apdovanojimų desertui po antrųjų lenktynių.
Vienoda technika ir taktinės lenktynės
Šeštadienio lenktynių serijos skirtos praktiškai identiškos technikos ir taktikos lenktynėse mėgėjams. Didžioji dalis vykusių varžybų reikalavo tikslumo, taktikos ir profesionalių vairavimo įgūdžių, nes didžiausias skirtumas tarp varžovų tebuvo jų patirtis.
Viena populiariausių mono serijų – „legendų“ (Legend cars) lenktynės pirmojo etapo metu sulaukė 18 dalyvių iš Latvijos, Suomijos ir Estijos. Ši varžybų serija – vienintelė, susidedanti iš trejų lenktynių: toks varžybų formatas susikūrė dėl mažo degalų bako ir tiesiog ilgesnei distancijai dalyviams neužtekų kuro. Po pirmųjų lenktynių metu įvykusios avarijos, kovą dėl podiumo tęsė 16 sportininkų, o antrojo važiavimo metu iš kovos pasitraukė dar keli lenktyninkai: tačiau avarijos ir susikibimai trasoje sportininkų neatbaido – jiems dažnas kontaktas su konkurentu atrodo kaip savaime suprantamas dalykas.
„DeWalt Grand Prix“ puošusioje „Porsche GT3“ įskaitoje dalyvavo 8 Suomijos lenktyninkai, o „V8 Thundercars“ lenktynėse – 9 sportininkai. Tačiau ganėtinai nedidelis dalyvių skaičius nereiškia, kad lenktynės nuobodžios: „Porsche GT3“ važiavimuose netrūko suktukų trasoje, o Tuomo Pirhoneno „Porsche“ po smūgio į šalia trasos esančius blokus, užsiliepsnojo. Sportininkui viskas baigėsi gerai, o fakelu virtęs automobilis iš lenktynių pasitraukė visam laikui. Daugiau nei 500 arklio galių tunrinčių „V8 Thundercars“ varžybose kova dėl podiumo buvo iki paskutinio rato ir nugalėtojas tapo aiškus tik kertant finišo liniją. Juo tapo šios serijos senbuvis Jesse Vartiainenas.
„BEC 4H“ lenktynės – įtemptos ir įdomios
Penktadienį įvykusios „BEC 4H“ serijos kvalifikacijos rezultatai nustebino: vertindami serijos dalyvių techniką, pirmosios vietos pozicijoje lenktynėse daugelis įsivaizdavo visai kitą automobilį. Joje atsidūrė „GSR Motorsport“ komandos šių metų gamybos „VW Golf GTI TCR“ automobilis, kurį vairavo estas Mikkas Maatenas. Jis Bikerniekų trasos ratą įveikė per 1.23 minutės ir už savęs paliko „Skuba Racing Team“ su „BMW M3 E92“. Iš trečiosios vietos lenktynėse startavo Estijos „ALM Motorsport“ komanda su „Seat Leon TCR“ automobiliu.
Prieš lenktynes dalyvių bendru sutartimu, „A3000+“ (automobiliai, kurių variklių darbinis tūris didesnis, kaip 3000 cm3) klasė skilo į dvi dalis: „A3000+A“ ir „A3000+T“ – taip atskiriant automobilius su turbininiais varikliais ir atsmosferiniais. Taigi, galiausiai varžybose komandos dėl podiumo varžėsi „A2000“, „A3000“, „A3000+A“, „A3000+T“, „Diesel“, „GT“ ir absoliučioje įskaitose, o „X1“ klasė liko be dalyvių. Bendrai lenktynėse startavo 18 komandų.
Incidentai ir automobilių kaprizai
Jau pirmųjų ratų metu užvirė kova tarp dviejų „TCR“ tipo automobilių ir estų „ALM Motorsport“ „Seat“ iš trasos išstūmė „GSR Motorsport“ „VW Golf GTI TCR“. Visai nedaug laiko prabėgus nuo lenktynių starto, po smūgio į atitvarus remonto darbams grįžo „DHL Racing Team Junior“, kurį vairavo penkiolikmetis Kasparas Vaškelis. Šis bolidas į lenktynes taip ir nebegrįžo. Netrukus dėl techninių nesklandumų iš lenktynių pasitraukė ir „Cone Forest Motorsport“ komanda su „BMW M3“ bei „Skuba racing team“, kurią daugelis laikė viena iš komandų – favoričių. Pastarieji iš kovos dėl podiumo buvo priversti pasitraukti dėl galinio balkio lūžio – gedimo, kurio niekas nesitikėjo.
Netrukus jėgos apleido ir „London Grill racing“ komandos „Seat Leon TCR“ automobilį. Išsprendus traukos problemas, automobilis į trasą grįžo, tačiau dėl prarasto laiko dėl prizinių pozicijų kovoti nebegalėjo. Dar vienas „TCR“ tipo automobilis, atstovaujantis „GSR Motorsport“ komandai, kaprizus pradėjo rodyti kuro užpylimo zonoje. Vos pajėgusi atidaryti kuro užpylimo baką, komanda prarado daug laiko ir galimybę kovoti dėl podiumo absoliučioje įskaitoje.
Net dvi komandos, besivaržančios „Diesel“ įskaitoje visas keturias valandas kovojo su technika: tai „PGM technika team“ su „BMW 330“ ir „Antėja kraujotyrimai“ su „Audi RS4“. Šiuo atveju labiau pasiekė „BMW“ ir jo komandai – jie sugebėjo ne tik grįžti į lenktynes, bet ir pasiekti podiumą. Sportinio incidento trasoje siekusi išvengti „Porsche Lietuva“ komanda kiek apgadino „Porsche Cayman GT4“, taip prarasdama aerodinamikos privalumus ir gebėjimą važiuoti greičiau bei pasiekti stabilų, geresnį rezultatą lenktynėse.
Skausmingas „DHL Racing team“ komandos „kūlvirstis
Įpusėjus lenktynėms, į kuro užpilimo zoną grįžęs „DHL Racing Team“ komandos „BMW M3 GTR“ su Ramūnu Čapkausku už vairo iš karto pasuko remontuotis: teko keisti subyrėjusį pusašį. Praradę ganėtinai daug laiko, galiausiai, jie sugebėjo į lenktynes grįžti, tačiau komanda tuo džiaugtis galėjo labai trumpai. Likus 47 minutėms iki lenktynių finišo, komandos lenktynininko Nerijaus Dovydaičio vairuojamas BMW trenkėsi į atitvarus, pakilo į orą ir skausmingai nusileido ant stogo. Vairuotojas liko sveikas, tačiau, komandos teigimu, šis automobilis į lenktynes greičiausiai nebegrįš.
Po šios skausmingos avarijos į trasą išvažiavęs saugos automobilis kiek pristabdė lenktynių tempą. Jis pasitraukė iki finišo likus vos 9 minutėms.
„Rotoma racing“ pergalė
Pasitraukus saugos automobiliui, vieni dalyviai mėgino užsitikrinti jau įgytas pozicijas, kiti – aplenkti ir atsidurti ant podiumo: tiek klasėse, tiek absoliučiai tarp dalyvių buvo labai maži skirtumai. Dėl pirmos vietos dar mėgino kovoti ir ratu nuo „Rotoma Racing“ „BMW M3“ atsilikusi „Igoriolankai“ komanda su „Seat Leon TCR“, tačiau greit pasirodė finišo vėliava ir komanda taip ir liko antroje vietoje absolučiai ir pirmoje „A3000+T“ klasėje, o „Rotoma Racing“ užsitikrino pirmąją vietą absoliučiai ir „GT“ įskaitoje.
Trečiasis podiumo laiptelis absoliučiai priklausė Estijos „ALM Motorsport“ komandai. Dyzeliniu kuru varomų automobilių įsksitoje priekyje atsiidūrė „Sparti Reklama – PF Kekava“ komanda, lenktyniaujanti „BMW 120D“ automobiliu, „A2000“ klasės lyderiai – lenktynių serijos naujokai iš Rusijos „Neva Motorsport“ su „Honda Civic“, „A3000+A“ įskaitoje – Klaipėdos komanda „ITCC racing“ ir „BMW M3 e46“, o „A3000“ – „Black rose racing“ komanda iš Suomijos.
Kitas 4 valandų ištvermės lenktynių etapas įvyks toje pačioje trasoje kiek mažiau nei po mėnesio, birželio 8-10 dienomis.