Kaip teigiama federacijos pranešime žiniasklaidai, didžioji dalis jų mūsų šalyje taikomos jau ne vienerius metus, o šiemet pristatyti Lietuvos automobilių sporto varžybų organizavimo ir vykdymo taisyklių pakeitimai padės žengti dar vieną žingsnį stengiantis užtikrinti varžybų žiūrovų ir dalyvių saugumą.

Žiūrovams – nuolatinis informavimas

Rygoje organizuotame FIA seminare dalyvavo 6 LASF delegatai – Saugaus varžybų organizavimo komiteto pirmininkas (SVOK) Remigijus Antanavičius ir nariai – Remigijus Bilevičius, Algirdas Bilevičius, teisėjų komiteto nariai – Saulius Stanaitis, Donatas Liesis, Gražvydas Smetonis.

„Pagrindinė seminaro tema – žiūrovų saugumas ir jų informavimas, švietimas, „nešant“ jiems žinutę apie tai, kas yra autosportas, kokius pavojus jis kelia, kaip reikia teisingai stebėti varžybas. FIA šiam tikslui yra sukūrusi informacinį filmuką, kuris vasario mėnesio pradžioje bus patalpintas LASF internetiniame puslapyje. Seminare taip pat kalbėjome ir apie organizatorių veiksmus, reikalingus saugumo užtikrinimui“, - pasakoja SVOK pirmininkas R. Antanavičius.

LASF atstovai džiaugiasi, jog didžioji dalis seminare aptartų priemonių Lietuvoje taikomos bent dvejus metus, taip lenkiant didžiąją dalį Europos šalių.

„Praktiškai visos minėtos žiūrovų informavimo apie pavojus ralio varžybose priemonės Lietuvoje jau naudojamos. Saugos klausimu mes jau esame padarę daugiau nei kitos vidutinės Europos šalys, todėl nemanau, kad ateityje bus didelių pokyčių ­– jeigu organizatoriai įgyvendina visus saugaus varžybų organizavimo reikalavimus, varžybų stebėjimas yra pakankamai saugus“, - teigia seminare dalyvavęs D. Liesis.

Seminaro metu išgirstos Lietuvai aktualios naujienos – tarptautinė mobilioji aplikacija, kurioje būtų talpinama informacija apie saugumą varžybų metu. Jeigu ši idėja bus patvirtinta, jos įgyvendinimu žada rūpintis pati FIA. Taip pat – saugos specialistų važiavimas su nuliniais ekipažais, savanorių klubų formavimas.

„Įdomi naujiena buvo tai, jog ralio organizatoriai Ispanijoje kuria už saugumą atsakingų žiūrovų klubus. Jie gauna liemenes ir dalinai atlieka saugos darbuotojų vaidmenį, edukuodami kitus žiūrovus, kaip saugiai žiūrėti ralio varžybas“, - pasakoja D. Liesis.

„Taip pat išgirdome pasiūlymus, kuriuos galbūt galėtumėme įdiegti nuo kitų metų. Pavyzdžiui, vienas iš jų galėtų būti tai, kad nuliniai ekipažai ralyje važiuotų ne kaip tandemas – vairuotojas ir šturmanas, o vietoje šturmano galėtų važiuoti saugos specialistas, kuris įvertintų trasos būklę, žiūrovų išsidėstymą ir padėtų priimti galutinį sprendimą – ar galima pradėti ralį. Tai aktualu, nes šiandien turime bėdą, jog nuliniai ekipažai važiuoja gana greitai ir ne visada atlieka savo funkciją“, - sako. R. Antanavičius.

Sezono pradžioje – atnaujinti reikalavimai

Siekdamas dar labiau padidinti saugumą varžybų metu ir užtikrinti kokybišką jų organizavimą, LASF Saugaus varžybų organizavimo komitetas pristatė 2016 m. Lietuvos automobilių sporto saugaus varžybų organizavimo reglamentą, kurio tikslas – nurodyti pagrindines varžybų trasų, dalyvių ir žiūrovų saugumo užtikrinimo priemones.

Reglamente apibrėžta, kokie švyturėliai ir garso sirena turi būti naudojama SAF automobilių ir nulinių ekipažų ralyje bei SC (saugumo automobilio) žiedinėse lenktynėse.

„Garso sirena turi atitikti tam tikrus reikalavimus, nes ralio metu dažnai girdisi nulinuko variklio garsas, o žiūrovus įspėjanti sirena pasigirsta tik visiškai priartėjus mašinai. Taip pat apibrėžėme, jog ralio varžybose apsaugos darbuotojai turi būti išstatyti likus ne mažiau kaip dviem valandoms iki pirmo sportinio automobilio starto. Likus ne mažiau kaip 15 minučių iki SAF C starto, į trasą turi išvažiuoti trasos tvėrėjų brigada, kuri galutinai užtveria trasą, kad SAF teisėjai galėtų orientuotis tik į savo darbą. Reikalavimai taikomi ir SC (saugumo automobiliui) žiedinėse lenktynėse“, – informuoja R. Antanavičius.

Nuliniam ekipažui patekus į avariją ir nebegalint toliau važiuoti, jo poziciją gali užimti iš lenktynių iškritęs sportinis ekipažas.

„Pavyzdžiui, iškritus nuliniam ekipažui 03, jo vietą užima 04 ekipažas, kuris turi persiklijuoti startinį numerį į 03 taip tapdamas trečiuoju ekipažu vengiant žiūrovų klaidinimo. Taip pat nutinka taip, jog sportinis ekipažas nebegali tęsti lenktynių – patiria avariją ar gedimą, bet vėliau susitvarko automobilį ir, gavęs varžybų komisarų leidimą, toks ekipažas gali toliau važiuoti kaip nulinis ekipažas vietoje anksčiau iškritusio nulio. Iki šiol toks sportinis ekipažas tik nubraukdavo savo numerį, o nuo šiol – jis privalo stoti į iškritusio nulio vietą ir užsiklijuoti atitinkamo nulinio ekipažo startinį numerį“, - teigia SVOK vadovas.

Atnaujinti reikalavimai žiedinių lenktynių trasoms.

„Papildėme reikalavimus, nurodydami, jog visi aptvarai turi būti įtvirtinti 90 laipsnių kampu žemės atžvilgiu – turi stovėti vertikaliai. Tai ypač aktualu kalbant apie „Nemuno žiedą“, nes jame avarijų metu nulenkti aptvarai dažnai nepataisomi, o trasa tose vietose tampa pavojinga“ – sako R. Antanavičius.

Žurnalistai privalės dėvėti juos identifikuojančias liemenes.

„Žiniasklaidos atstovų atveju taip pat atliktas papildymas – anksčiau naudotą rekomendaciją dėvėti žalias šviesą atspindinčias liemenes pakeitė reikalavimas jas dėvėti. Šios liemenės turi būti sunumeruotos, o organizatoriai, išduodami akreditacijas, turi pildyti vardinį sąrašą, kuriame nurodomas konkretus žiniasklaidos atstovas ir jam priskirtos liemenės numeris“, - paaiškina SVOK pirmininkas.

Lenktynininkams rekomenduojama naudoti nuimamus vairus.

„Šiemet rekomenduojame, o nuo 2017 m. reikalausime, jog sportiniuose automobiliuose dalyvaujančiuose greitose sporto šakose – žiedinėse lenktynėse, ralyje, drage, drifte, greituminiame slalome būtų įmontuoti nuimami vairai, palengvinantys sportininko evakuaciją.

Rugsėjo mėnesį Dubingiuose turėjome praktinį seminarą, skirtą greitosios medicinos pagalbos darbuotojams, kuriame avarijos imitacijos metu medikams reikėjo evakuoti vairuotoją iš trijų skirtingų automobilių. Ši praktika parodė, jog turint automobilį su nuimamu vairu, atsiranda daugiau vietos gelbėtojams ir evakuacija atliekama bent 30 sekundžių greičiau. Sudėtingose situacijose svarbi kiekviena sekundė, todėl labai svarbu taupyti laiką“, - pabrėžia R. Antanavičius.

„Kiekvienais metais stengiamasi, kad varžybos būtų dar saugesnės, todėl manau, jog šių metų saugumo reikalavimų pakeitimai padės išvengti anksčiau turėtų problemų. Kalbant apie teisėjų darbą, jame vadovaujamės FIA nustatytomis taisyklėmis, jo našumas kitais metais galėtų būti didinamas supaprastinant taškų skaičiavimo reglamentavimą“, - apie ateities sprendimus kalba automobilių sporto teisėjas D. Liesis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją