Varžybų išvakarėse aplink trasą į išdygusiame palapinių miestelyje viręs gyvenimas įpratusius prie griežtos tvarkos žiedinių lenktynių ar profesionalaus ralio metu šiek tiek glumino: jei pastarųjų renginių metu techninio aptarnavimo zonoje draudžiama rūkyti, tai autokroso „klajokliai“ ne tik nepaleisdavo tabako lazdelių iš burnos, bet ir sugebėdavo už poros metrų nuo tvarkomos technikos atsipūtę kepti šašlykus.
Kai kurių komandų vyrai po veiksmo kupinos dienos buvo pasišovę smogti „alumi per alkoholizmą“ ir šiam kilniam reikalui akivaizdžiai negailėjo jėgų. Visa laimė, kad triukšmingame automobilininkų vudstoke tvyrojo taikos dvasia, o santykius sportininkai aiškinosi tik užsisegę šalmus ir sėdę prie savo bolidų vairo.
Užbėgant įvykiams už akių reikia pastebėti, kad trasoje jokiems kompromisams ar džentelmeniškumui nelikdavo nė milimetro erdvės. Todėl tiek duženas iš kovos arenos evakuoti turėję traktoriai, tiek medikai darbo turėjo sočiai visą laiką.
Pats šiurpiausias incidentas įvyko sekmadienį antrame „Super Buggy“ klasės pusfinalyje, kai po starto į priekį šovęs 10 bagių spiečius pateko į grūstį: stengdamiesi užsiimti kuo patogesnę poziciją susirėmė iš pirmosios eilės pajudėję sportininkai – latvis Ervinas Grencis ir olandas Wiely Albersas.
Atviriems bagių ratams susikabinus olandas milžiniška jėga buvo sviestas į orą. Priešais pagrindinę žiūrovų tribūną padaręs porą aukštojo pilotažo figūrų W. Alberso bagis stogu tėškėsi į žemę, po ko dar buvo taranuotas iš rikuotės galo judėjusių varžovų.
Važiavimas buvo nedelsiant sustabdytas, prie nelaimėlio akimirksniu prilėkė medikai ir gelbėtojų brigada. Kai po keleto minučių sportininkas buvo išvaduotas iš bagio konstrukcijos ir parodė gyvybės ženklus, nuščiuvusi publika pratrūko plojimais. Vienas LASF vadovų, gydytojas Evaldas Torrau pabendravęs su nukentėjusiajam pagalbą teikusiais kolegomis sakė, kad olandas patyrė stiprų šoką ir galvos sutrenkimą, tačiau visi kaulai liko sveiki. Nuodugnesniems tyrimams W. Albersas buvo išvežtas į ligoninę.
Dukart – 2007 ir 2008 metais – Europos autokroso čempiono titulą iškovojęs Nerijus Naujokaitis, komentuodamas šį epizodą atkreipė dėmesį į Vilkyčių trasos specifiką: tiesioji po starto yra sąlyginai trumpa, o trasa susiaurėja dar prieš pirmąjį posūkį ir tampa savotiškais spąstais.
Kadangi lenkimams vietų čia labai mažai, visi lenktynininkai stengiasi prasibrauti į priekį būtent čia ir labai dažnai eina va bank.
„Dar vienas Vilkyčių trasos ypatumas – jos paviršius suformuotas iš asfalto drožlių, todėl stabdymo zonose labai greitai susiformuoja duobės. Jas įveikiant didžiulį krūvį gauna pakaba. Manau, neatsitiktinai čia matėme tiek daug išlaužtų ratų.
Prižiūrėti tokią trasą ir palaikyti daugiau mažiau lygų paviršių – labai daug pastangų reikalaujantis darbas“, – samprotavo tituluočiausias Lietuvos autokroso meistras, dar šiais metais ketinantis išbandyti jėgas Pasaulio ralio kroso čempionate.
Kadangi šiuo metu mūsų šalyje nėra itin stiprių bagiais lenktyniaujančių sportininkų, galinčių mesti iššūkį varžovams iš Europos (nei „Junior Buggy“, nei „Buggy 1600“ klasėse mūsiškiai neprasibrovė į finalus), visa publika labiausiai laukė dviejų kėbuliniais automobiliais „Touring Autocross“ klasėje važiavusių lietuvių – Pauliaus Pleskovo ir Šarūno Gliko.
Visi kvalifikaciniai važiavimai puikiai susiklostė Pauliui, gavusiam teisę rinktis starto poziciją pirmojoje eilėje. Todėl ruošiantis finalui jam reikėjo išspręsti vieną sąlyginai nedidelę techninę problemą (perdegė vienas variklio valdymo elektronikos blokas) ir pasinaudoti namų sienų pranašumais.
Tokia tvarka sportininkai kirto finišo liniją, tačiau netrukus paaiškėjo, kad P. Pleskovo ir M. Samohylo dvikovoje varžybų teisėjai iš Latvijos įžvelgė neleistinų lietuvio veiksmų ir Paulių diskvalifikavo. Savo ruožtu TSK „Baltijos autosportas“ komandos vadovas Vladas Pleskovas tokį arbitrų sprendimą pavadino nesusipratimu.
„Pirminė automobilio apžiūra leidžia spėti, kad tas kontaktas įvyko nutrūkus Pauliaus automobilio galinio dešinio rato pusašiui – dėl šios priežasties jį staiga truktelėjo į išorę, kur buvo M. Samohylas. Bet juk tokie dalykai yra kroso kasdienybė ir čia įžvelgti kažkokią tyčią yra absurdas“, – nusivylimo neslėpė V. Pleskovas.
Kur kas geresnės nuotaikos buvo Š. Gliko stovykloje. Iš autokroso pasitraukęs prieš septynerius metus, Šarūnas tik pernai vėl sugrįžo į kroso trasas. Startuoti Lietuvoje surengto Europos kroso čempionato etape jį įkalbėjo jau minėtas N. Naujokaitis.
Kadangi senasis Šarūno „Mitsubishi Lancer EVO“ po paskutiniųjų varžybų buvo pakankamai sveikas – startas Vilkyčiuose atrodė viso labo nedidelė avantiūra.
LASF prezidentas Romas Austinskas po varžybų apgailestavo tik dėl to, kad autokrose šiuo metu startuoja tiek nedaug lenktynininkų iš Lietuvos. FIA komisarai, stebėję varžybų organizaciją neoficialiais duomenimis renginį įvertino puikiai.
Rezultatai po dviejų 2016-ųjų Europos automobilių kroso čempionato etapų:
1. Otakar Vyborny, Čekija, „Mitsubishi Colt“ 60 taškų
2. Vaclav Fejfar, Čekija, „Škoda Fabia“ 57
3. Aleš Fučik, Čekija, „Škoda Fabia“ 48
4. Martin Samohyl, Čekija, „Škoda Fabia“ 48
5. Jan Brožek, Čekija, „Škoda Fabia“ 40
6. Paulius Pleskovas, Lietuva, „Ford Focus“ 38
7. Lukaš Červeny, Čekija, „Škoda Fabia“ 31
8. Ašot Ervandian, Rusija, „VW Polo“ 30
9. Šarūnas Glikas, Lietuva, „Mitsubishi Lancer EVO“ 27
10. Adam Kis, Vengrija, „Mitsubishi Colt“ 26