Startinius Dakaro mokesčius siūloma mokėti trimis etapais. Avansinę sumos dalį už visus komandos narius galima sumokėti pirmuoju etapu, likusią dalį pervesti antruoju mokėjimu, iki lapkričio 1 dienos. Atskirai reikia sumokėti ir už medijos komandą. Skirtumas tarp šių pasirinkimų tikrai didelis.
Pavyzdžiui, jei lenktynininkai pasirenka mokėti avansą pirmuoju etapu, už mechaniką ar kitą komandos narį sumoka 9 tūkstančius eurų, jei renkasi mokėti termino gale – kaina išauga net iki 12 tūkstančių. Kainų skirtumų suma tampa labai reikšminga net ir mažoms privačioms komandoms su 10-15 narių, o jei komandoje 50 ar daugiau asmenų, sumos tampa milžiniškos.
Paklaustas apie savo planus, Dakaro ekspertu neretai vadinamas „Kreda“ komandos lenktynininkas, Antanas Juknevičius, tikino sprendžiantis šį galvosūkį.
„Klausimas tikrai sudėtingas. Aktyviai stebime pasaulinę situaciją, bet dabartinėmis aplinkybėmis praktiškai neįmanoma numatyti, kaip čia viskas bus. Mokesčiai už visą komandą, technikos registravimą ir medija ekipažą perkopia net 100 tūkstančių eurų sumą, todėl esame tikrai pasimetę. Ant kortos pastatytos didžiulės sumos, gali būti, kad sprendimą dėl mokėjimo priimsime paskutinę akimirką“, – teigė lenktynių legenda.
Ankstesniais metais pirmąją įmoką lenktynininkai turėdavo sumokėti iki rugsėjo 1-osios. Šiemet, šį terminą pratęsę vos dviem savaitėmis – iki rugsėjo 15-os, organizatoriai skelbia, kad Dakaras 2021 tikrai įvyks, o jei jo atšaukimo priežastis bus susijusi su pasauline pandemija, sumokėti mokesčiai dalyviams bus grąžinti. Visgi, grąžinimo terminas nenurodytas.
Antano Juknevičiaus teigimu, jam jau teko kalbėtis su keliomis komandomis, kurios bijodamos iššaldyti didžiules sumas rinksis mokėjimą atlikti paskutinę akimirką, net ir žinodamos, kad dalyvio mokesčių suma bus ženkliai didesnė. Be to, patirtis rodo, kad grąžinti sumokėtų sumų organizatoriai neskuba. Grąžinimo terminas gali tęstis ir 6- 8 mėnesius.
Lenktyninės technikos logistika
Dilema dėl starto mokesčių nėra vienintelė problema su kuria susidūrė „KREDA“ komanda. Įveikęs šių metų Dakarą, visą lenktyninę techniką A. Juknevičius paliko Jungtiniuose Arabų Emyratuose, ketindamas varžytis „Abu Dhabi Desert Challenge“ FIA pasaulio čempionato etape, kuris vėliau dėl viruso buvo atšauktas.
Jei lenktynės kitąmet neįvyktų, A. Juknevičiaus komanda rimtai svarsto, kaip elgtis su svetur likusiu automobiliu bei techninio palaikymo sunkvežimiu. Technikos laikymas užsienyje yra problemiškas. JAE klimatas labai karštas ir sausas, todėl automobiliui reikia surasti specialiai kondicionuojamą ir, svarbiausia, saugomą vietą. Ilgas stovėjimas technikai žalingas, reikia vykdyti techninę priežiūrą, kurios užtikrinimas per atstumą yra sudėtingas. Kita vertus, parsigabenti tokią techniką į Lietuvą ne tik nepigu, bet ir sudėtinga, nes visų formalumų tvarkymas užima labai daug laiko.
Užsieniečiams atvykti draudžiama
Nuo 2020 Dakarą rengiančioje šalyje COVID-19 piko metu kasdien buvo užfiksuojama daugiau nei 4000 susirgimų. Siekdama užkirsti kelią viruso plitimui Saudo Arabijos vyriausybė griebėsi tradicinių priemonių: privalomo veido kaukių dėvėjimo, izoliacijos, nuotolinio mokymo. Beveik 35 milijonus gyventojų turinčioje Saudo Arabijoje COVID-19 padėtis, vietinių teigimu, stabilizavosi.
Panašu, kad pasirinktas kovos planas veiksmingas, nes dienos atvejų sumažėjo iki maždaug 1000. Nors padėtis ir kiek pagerėjusi, Saudo Arabija tebėra uždariusi savo sienas ir likus vos keturiems mėnesiams iki kitų metų Dakaro, užsieniečių į šalį nepriima. Veikiantys oro uostai aptarnauja tik šalies viduje vykstančius skrydžius, o tarptautinėms oro bendrovėms leista įskraidinti tik iš svetur grįžtančius vietinius.
Dakaras 2021
Sunkiausiomis pasaulio lenktynėmis neretai vadinamas Dakaras, 2020 metais iš Pietų Amerikos persikėlė į Saudo Arabiją. Po šių metų ralio organizatoriai prabilo apie norus plėsti ralio maršrutą į kaimynines šalis Jordaniją ir Egiptą, tačiau birželio 11 dieną galutinai paaiškėjo, kad Dakaras 2021 sausio 3-15 dienomis ir vėl vyks tik Saudo Arabijoje.
Lenktynėse šiais metais Lietuvai atstovavo net 5 ekipažai: Antanas Juknevičiaus ir Darius Vaičiulis, Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas, Benediktas Vanagas ir Filipe Palmeiro, Edvinas Juškauskas su Aivydu Pauliukėnu, Gintas Petrus ir Tomas Jančys, bei vienintelis motociklininkas Arūnas Gelažninkas.