„Neturiu žodžių. Sezono pradžia buvo labai sunki ir tikrai buvo sunku tikėtis tokios pergalės. Tačiau dabar mes – Europos čempionai. Nuostabus jausmas ir visų pirma noriu padėkoti nuostabiai komandai, rėmėjams, gerbėjams – tai mūsų visų pergalė“, – po pergalingo finišo teigė dvyliktokas.
Jam tai – debiutinis sezonas ralio kroso čempionate, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Finale neišvengė techninių nesklandumų
„Estering“ trasa Vokietijoje dvyliktokui iš Tauragės buvo nauja, tačiau sportininkas greitai prie jos priprato ir jau šeštadienio treniruotėse demonstravo gerus rezultatus. Vėliau vykusiuose dviejuose kvalifikaciniuose važiavimuose R. Baciuškai pavyko pasirodyti maksimaliai gerai – dukart užimta pirma vieta.
Sekmadienis tuo tarpu prasidėjo remontuojant automobilį – komanda pastebėjo, kad „Audi A1“ sankaba veikia ne visiškai gerai. Todėl buvo priimtas sprendimas praleisti sekmadienio treniruotes ir šią detalę pakeisti – būtent sankabos gedimas atėmė iš R. Baciuškos galimybę lipti ant podiumo ketvirtame „Euro RX“ čempionato etape Prancūzijoje, kuomet jis sustojo nuvažiavęs nuo starto vos porą metrų. Komanda šiukštu nenorėjo leisti tokiam nutikimui pasikartoti finaliniame etape.
Sutvarkius automobilį, vėliau vykusiuose trečiame ir ketvirtame kvalifikaciniuose važiavimuose tauragiškiui pavyko užimti 3 ir 5 vietas, o bendroje kvalifikacinio etapo rikiuotėje būti antram. Pirmąją vietą užėmė pagrindinis R. Baciuškos varžovas kovojant dėl 2018 m. Europos čempiono titulo – rusas A. Nurievas.
Pusfinaliuose intriga išliko. A. Nurievas savajame užėmė pirmą vietą, o R. Baciuška taip pat nieko nepraleido į priekį. Tai reiškė, kad du dėl Europos čempiono titulo kovojantys sportininkai finale startuos vienas greta kito, tačiau lietuvio turima persvara rusui nugalėti leistų tik vienu atveju: jeigu R. Baciuška liktų paskutinis, o A. Nurievas – pirmas. „Škoda Fabia“ vairuojantis rusas padarė viską, ką gali, ir užėmė pirmą vietą, tačiau to nepakako – visus 6 finalo ratus jam į nugarą kvėpavęs R. Baciuška užėmė antrą vietą ir bendroje 2018 m. įskaitoje taškais aplenkė visus konkurentus.
Permainingas sezonas
Tai buvo pirmas R. Baciuškos sezonas Europos ralio kroso čempionate. Iki šiol aštuoniolikmetis dalyvaudavo kartingo varžybose, o 2017 m. išbandė save dviejuose ralio kroso etapuose ir viename sugebėjo užimti antrą vietą. Pastebėjus didžiulį sportininko potencialą, kartu su rėmėjais buvo nutarta koncentruotis būtent į šį sportą, o kartingo varžybose dalyvauti epizodiškai – R. Baciuška pasirodė tik Europos ir pasaulio CIK-FIA KZ2 čempionatuose.
„Euro RX“ čempionatą tauragiškis pradėjo prie „Škoda Fabia“ automobilio vairo, tačiau sezono viduryje persėdo prie technologiškai kiek pažangesnio „Audi A1“. Pirmuose etapuose sportininką persekiojo įvairios nesėkmės – tai automobilio nepavykdavo tinkamai sureguliuoti ir jis būdavo per lėtas, tai pasirinkta klaidinga taktika ir netinkamu metu įveiktas „Joker“ ratas. Kai jau atrodė, kad ketvirtame etape Prancūzijoje viskas klojasi idealiai – laimėta pirma vieta kvalifikaciniame etape ir pusfinalyje – tuomet finale sugedo „Audi A1“ sankaba.
Neužimdamas aukščiausių pozicijų finaluose, tačiau stabiliai rinkdamas taškus kiekviename etape, R. Baciuška pamažu užkopė į pirmą vietą „Euro RX“ čempionate, o po triumfo penktame etape Latvijoje – pirmos vietos finale ir surinktų maksimalių 30 taškų – jis užsitikrino ir 8 taškų persvarą prieš antroje vietoje sezono įskaitoje buvusį A. Nurievą. Finale šią persvarą beliko išlaikyti.
Trečias 2018 m. Europos ralio kroso čempionato S1600 įskaitoje liko latvis Artis Baumanis.
Europos ralio kroso čempionato „Supercars“ įskaitoje dalyvavo kitas lietuvis Paulius Pleskovas. Jis 2018 m. čempionate užėmė 24 vietą.
Pasaulio „World RX“ čempionu 2018 m. tapo Johanas Kristoffersonas, titulą užsitikrinęs dar nesibaigus čempionatui.