Kaip teigiama komandos pranešime, antrose treniruotėse lūžo pavarų perjungimo svirtis. Vėliau kortas sumaišė permainingas oras – komanda suklydo pasirinkdama padangas, tačiau viltys dar nebuvo prarastos. Dėl to pusfinalyje Ernestas turėjo startuoti iš paskutinės, šeštosios vietos, o į finalą patenka tik trys greičiausi. Tačiau tai buvo dramatiškiausias pusfinalio važiavimas šiais metais.
Per pirmus ratus E. Staponkus aplenkė vieną priešininką ir pakilo į penktą vietą. Norint patekti į finalą reikėjo lenkti dar du. Paskutiniajame rate vienas priešininkas prieš Ernestą buvo išstumtas iš trasos ir lietuvis pakilo per dar vieną poziciją.
Paskutiniajame rate jam reikėjo aplenkti dar vieną priešininką. Likus porai posūkių iki finišo lietuvis taip ir padarė. Priekyje važiavęs Rusijos atstovas per plačiai įvažiavo į posūkį, E. Staponkus lindo į vidinę posūkio dalį ir aplenkė rusą.
Komanda džiaugėsi patekusi į superfinalą, tačiau džiaugsmą greitai aptemdė varžybų vadovas, informavęs, kad lietuvio manevras nebuvo „švarus“.
Nors komanda bandė ieškoti teisybės, tačiau lenktynių komisarai buvo nepalenkiami – Ernestui neleista startuoti finale.
„Tai labai nuvylė. Tokių kontaktų ir lenkimų mūsų sporte būna dešimtimis. Nesuprantu šio sprendimo, tačiau skųstis į FIA neketinome. Tiesiog norime išlaikyti bent tuos taškus, kuriuos iškovojome pusfinalyje. Vis tiek finalo niekas negrąžins ir papildomų taškų nepridės,“ – kiek nusivylęs po šio etapo sakė tituluotas lietuvis.
Kitas, ketvirtasis Europos ralio-kroso čempionato etapas vyks Prancūzijoje rugsėjo 2 dieną. Tačiau gerbėjai visai netrukus E. Staponkų matys Lietuvoje – jau šį savaitgalį vyks ralio-kroso lenktynės Vilkyčiuose. Tai bus vienintelės lenktynės Lietuvoje, kuriose dalyvaus šis sportininkas.
K. Navickas liko per plauką nuo finalo
Per plauką nuo finalo Švedijoje liko kitas Lietuvos sportininkas Kasparas Navickas. Nors oro sąlygos vėl nelepino lenktynininkų, jaunasis lietuvis finišavo 10-oje vietoje ir savo sąskaitą papildė vienuolika taškų.
Prie starto linijos stojo net 23 „Super 1600“ klasei priklausantys bolidai, o nugalėtoju po trijų dienų lenktynių tapo danas Ulrikas Linnemannas, pirmaujantis ir bendrojoje čempionato įskaitoje.
Galingiausioje, „Supercar“ klasėje, triumfavo 600 arklio galių „Ford Focus RS“ vairuojantis norvegas Andreasas Bakkerudas. Tai buvo jau antroji iš eilės sportininko pergalė pasaulio ralio kroso čempionato etapuose.
“Trečiasis etapas jau tradiciškai šiam sezonui pasitiko itin permainingu oru – smarkų lietų keitė saulė, o papūtus smarkesniam vėjui vėl atkeliaudavo lietaus debesys, todėl varžybos buvo itin techniškos, komandos daug dėmesio skyrė strategijai, padangų keitimams“, - pasakoja „Škoda Fabia S1600“ pilotuojantis K. Navickas.
„Pirmuose dvejuose kvalifikaciniuose važiavimuose važiavome stabiliai, rodėme gerą tempą. Trečiajame sudėtingos oro sąlygos apsunkino lenkimus, taip pat daug laiko praradome bandydami išvengti varžovo, kuris po apsisukimo atbuline eiga manevravo viduryje trasos.
Paskutiniame kvalifikaciniame važiavime apsistumdėme su varžovu, taigi teko pabūti už trasos ribų, kur dideliu greičiu lekiant per kupstus buvo šiek tiek pažeistas greičių dėžės korpusas. Nepaisant to, būdami 9-oje pozicijoje patekome į kitą dieną vykusį pusfinalį. Mechanikų komanda per naktį automobilį sutaisė ir prie starto linijos sekmadienį stojome pilnai pasirengę.
Kova trasoje buvo įtempta, o mums net ir automobiliui praradus greitį pavyko išsilaikyti neblogoje pozicijoje. Finišavus visiems varžovams bei diskvalifikavus du sportininkus, likome visai šalia finalo – 7-oje vietoje. Apmaudu, tačiau dabar jau žvelgiame į priekį ir laukiame kito etapo Prancūzijoje.“
Po trijų etapų, turėdamas 15 įskaitinių taškų K. Navickas užima 14-ą vietą bendrojoje Europos ralio kroso čempionato įskaitoje.