19:15 val. Šešis paskutinius greičio ruožus įveikti be mechanikų pagalbos ralio lyderiams nepasirodė sudėtinga. Po 16 intensyvių greičio ruožų Elektrėnų ralyje, paaiškėjo nugalėtojai. Pirmąją vietą bendroje įskaitoje pelnė Nikolajus Griazinas ir Jaroslavas Fedorovas, lenktyniavę su „Škoda Fabia R5“.

Vaidoto Žalos ir Andrio Malniekso „Agrorodeo“ ekipažas liko antroje vietoje, nuo lyderių atsilikęs kiek daugiau nei pusantros minutės. Galbūt šiam lemtis būtų susiklosčiusi kitaip, jei viename greičio ruožų ekipažas nebūtų prasikirtęs rato ir praleidęs būtent N. Gryazino į priekį. Visgi po finišo vyrai neslėpė, kad yra labai laimingi.

16:10 val. Iš ralio pasitraukti teko ir Jono Sluckaus ir Povilo Reiso ekipažui.

15.16 val. 10-ajame greičio ruože pasitraukti teko Justo Tamašausko ir Prano Švedo ekipažui. Pranešama, esą sugedo komandos BMW M3 transmisija, tačiau kol kas ekipažas šių duomenų nepatvirtino.

Likus šešiems greičio ruožams iki pabaigos, ralio dalyvių laukia nemenkas iššūkis, mat visas atkarpas jie turės įveikti ne tik išlaikydami gerą tempą, bet ir neprisivirdami košės, mat pagal ralio taisykles, mechanikų pagalbos jiems tikėtis nebegalima. Kol kas iš lietuvių greičiausias Vaidotas Žala, antras važiuoja Benediktas Vanagas.

Stebite ralį Elektrėnuose ir norite pasidalyti įspūdžiais? Lauksime jūsų laiško e. paštu auto@delfi.lt. Jei domitės eismo, automobilių, motociklų naujienomis, kviečiame prisijungti prie DELFI Auto gerbėjų būrio „Facebook“!

13.51 val. Ralio stebėtojai ėmė dalytis nuotraukomis su Benedikto Vanago ekipažo automobilio nuolaužomis: priekinio buferio dalimis, radiatoriaus grotelėmis. Visgi, panašu, kad juokai, jog sportininkas tiesiog išlengvino „Škodą“ gana tiksliai apibūdina situaciją, mat ekipažas važiuoja toliau.

13.32 val. Elektrėnų ralyje popiet visi dalyviai vėl stojo į startinę rikiuotę. Tačiau ši prasidėjo netikėtumais. Žiūrovams, akylai stebintiems ralio dalyvių tempą, kilo klausimų, kur dingo Vaidoto Žalos ekipažas ir kodėl jie trasoje prarado tiek daug laiko. Andris Malnieksas, Vaidoto Žalos šturmanas, netrukus informavo, kad komandą ištiko netikėtumas. Automobilis trasoje apsisuko aplink savo ašį 8-ame greičio ruože bei užgeso variklis. Visgi, pasak šturmano, patirtos problemos vienas niekis, mat ralis dar toli gražu nėra baigtas.

7-ame greičio ruože po avarijos teko pasitraukti latviams Dmitry Feofanovui ir Normundsui Kokinui.

Rugsėjo 7, penktadienio vakarą Elektrėnų centre prasidėjo „Rally Elektrėnai 2018“, vienas iš Lietuvos ir Lenkijos ralio čempionatų čempionatų etapų. Kadangi pirmieji greičio ruožai driekėsi asfaltuotomis miestų gatvėmis, savo pranašumą čia rodė svečiai iš Lenkijos. 5 iš 7 jų ralio čempionato etapų vyksta asfaltuotai keliais, tad lenkai puikiai jaučia automobilio ribas ant asfalto. Trys jų ekipažai pateko į greičiausiųjų penketuką, o Miko Marczykas parodė geriausią laiką.

Tačiau šeštadienį lenktynės persikėlė ant žvyro trasų ir tada jau lietuviai, latviai ir suomiai pradėjo rodyti lenkams, kaip reikia važiuoti siaurais, vingiuotais ir stabilia danga nepasižyminčiais keliukais.

Gausu gedimų

Pirmiesiems dėl patirto gedimo teko pasitraukti Marko Judzentavičiaus ir Mariaus Lipnicko ekipažui. Skelbiama, kad šių automobiliui sugedo pusašis. Tačiau lenktynininkas sakė, kad serviso metu jį pasikeis ir pagal „Super Rally“ taisyklę tęs lenktynes.

Ralio nebetęs ir Michaelis Hollandas, važiavęs drauge su Karoliu Kairiu. Žiūrovų ovacijomis palydimas kone istorinis „Ford Escort“ sugedo ketvirtame greičio ruože.

Techninės problemos sustabdė Tomą Mačkinį ir Vaidą Šmigelskį automobilių sporto klubo „Autorikona“ atstovus, nepavyko ralio užbaigti ir žiūrovų mėgiamam tėvo ir sūnaus Kalėdų ekipažui. Jų „Automotoprojektų“ BMW užsiožiavo ir 5-ame greičio ruože teko trauktis.

Kovos nebetęs ir Valerijus Afanasjevas ir Rūta Krikščiūnaitė, atstovajantys „Fameris Racing SK“ komandai, Evaldas Joteika ir Artūras Šabanavičius iš „Samsonas Motorsport“.

Bene skaudžiausiai Elektrėnų ralis baigėsi dviem Lietuvos ekipažams, netikėtai nuo kelio nuskriejusiems ir apsivertusiems toje pačioje vietoje.

Trečiame greičio ruože Justas ir Titas Simaškos, atstovaujantys Mažeikių automobilių sporto klubą, su savo BMW nuskriejo ir vertėsi. Ten pat neataikė ir patyrusio ralisto Giedriaus Firanto ir Manto Valiulio ekipažas. Jų BMW taip pat išskriejo iš trasos ir apsivertęs sustojo ant stogo. Pastarasis ekipažas tuoj suskubo socialiniuose tinkluose pranešti, kad po avarijos jiems nieko blogo nenutiko ir visi sveiki.

Penktame greičio ruože dėl techninių problemų iš kovos pasitraukė ir Janis Vorobjovas, nuo ryto vijęsis Justą Tamašauską. Vakar jis kartu su Ivo Pūkiu Elektrėnų miesto greičio ruožuose pasirodė geriausiai tarp viena ašimi varomų automobilių vairuotojų, tačiau kadangi latvis savo BMW M3 automobilį apavė reglamento neatitinkančiomis padangomis, jam buvo skirta 30 sekundžių bauda.

Iš lietuvių kol kas greičiausias Vaidoto Žalos ir Andrio Malniekso „Agrorodeo“ ekipažas.

Antri Lietuvos įskaitoje Benediktas Vanagas ir Mindaugas Čepulis, pirmąją ralio dieną parodę patį geriausią tempą.

Itin artima kova vyksta tarp svečio iš Rusijos, važiuojančio su Latvijos lenktynininko licencija Nikolajaus Gryazino ir Vaidoto Žalos. Pirmuosiuose šeštadienio greičio ruožuose jie tarpusavyje kovojo dėl sekundžių dalių, tačiau Vaidotas Žala šeštame greičio ruože prakirto padangą ir paleido Nikolajų į priekį 9-iomis sekundėmis.

Trečioje vietoje gana komfortiškai įsitaisęs Suomijos ralio čempionas Teemu Asunmaa, nuo lyderio atsiliekantis 22,1 sekundės. Pirmasis trejetukas važiuoja vienodais „Škoda Fabia R5“ automobiliais.

Ketvirtoje vietoje, atsilikęs 55 sekundėmis įsitaisė Estijos ralio čempionas Egonas Kauras, vairuojantis savo paties sukonstruotą „Ford Fiesta Proto“ automobilį. Tik už jo pradeda rikiuotis greičiausi lenkai: Lukasz Habaj ir vakar dienos nugalėtojas Mikas Marczykas. Ir jie vairuoja „Škoda Fabia R5“ automobilius.

Puikų tempą rodo senu standartiniu „Mitsubishi Lancer EVO“ automobiliu važiuojantis Vytautas Švedas, esantis 11 vietoje bendroje įskaitoje ir keliantis dulkes ne vienam gerokai greitesniu R5 klasės automobiliu važiojančiam lenkų ekipažui. Pozicijomis aukštyn po nesėkmingo penktadienio kyla ir Giedrius Notkus. Šiuo metu jis 13 vietoje.

Greičiausiai su dviem ratais varomu automobiliu šiuo metu su BMW M3 važiuoja Justo Tamašausko ir Prano Švedo ekipažas, trasoje jau praleidęs 28:13.08 min. Nuo jų visa minute atsilieka silpnesniu priekine ašimi varomu „Ford Fiesta R2“ automobiliu važiuojantys Jonas Pipiras ir Aisvydas Paliukėnas. Dar 10 sekundžių už jų – tos pačios klasės „Peugeot 208 VTI“ pilotuojantis lenkas Jacekas Jureckis.

Iš 63 ekipažų į šeštadienio popietės greičio ruožus išvažiuos 46 ekipažai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (15)