„Ignitis ON: pažink Lietuvą!“ pavadintos šeštosios varžybos – iš principo naujas, unikalus puslapis jų metraštyje. Atsinaujinti jų rengėjus paskatino ne tik sukaupta penkerių metų patirtis ar šalyje žymiai išplėtotas įkrovimo tinklas, bet ir puiki galimybė geriau pažinti savo kraštą, patyrinėti mažus miestelius ar pasimėgauti jaukiu gamtos prieglobsčiu netrikdant jų gyventojų ramybės.

Šeštųjų varžybų dalyviai, skirtingai nuo anksčiau vykusių, finišuos nebe Palangoje, o Druskininkuose. Ir šį kasmet vis populiarėjantį kurortą jie pasieks ne artimiausiu maršrutu, o, priklausomai nuo elektromobilio baterijų talpos, įveikę 300 arba 500 km atstumą ir praturtėję naujais įspūdžiais pakeliui lankydami gražiausias šalies vietas.

Kartu tai bus puiki proga patyrinėti ne tik kaip šalyje plėtojamas šių transporto priemonių įkrovimo tinklas, bet ir galimybė įsitikinti pačių elektromobilių technine pažanga, susipažinti kokiomis naujomis technologijomis jie praturtinami.

„Dabar Lietuva pagal elektromobilių infrastruktūros vykdomą plėtrą yra lyderė tarp visų Baltijos šalių, – antradienį vykusioje varžybų spaudos konferencijoje akcentavo „Ignitis“ generalinis direktorius Darius Montvila. – Šiuo aspektu ypač išsiskiria Vilnius, kuriame jau šiandien veikia apie 70 elektromobilių greito įkrovimo stotelių ir daug lėto įkrovimo.“

Birželio 1-ąją sostinėje buvo pristatyta ir greičiausia visame regione 320 kW galios „Ignitis ON“ itin greito įkrovimo stotelė, galinti įkrauti ir pačius naujausius ir galingiausius elektromobilius per 20 minučių.

Būtent D. Montvila kartu su žinomu lenktynininku Vaidotu Žala pirmieji pernai be jokių sustojimų elektromobiliu „Hyundai Kona“ per 3 val. 28 min. 25 sek. pasiekė varžybų finišą Palangoje, o šio jų rekordo jau niekas nebepagerins.

Skatinantis pavyzdys

Šiemetinėse varžybose startuoja net trys „Ignitis“ ekipažai, kuriuos į tikslą ves garsusis „Pasaulio puodų“ autorius, keliautojas Vytaras Radzevičius.

O taupiausio ir greičiausio kelio į Druskininkus ieškos „Ignitis“ pardavimų ir aptarnavimo vadovas Haroldas Nausėda, nepriklausomas valdybos narys Paulius Dambrauskas ir kiti atsakingi darbuotojai.

Varžybų trasomis riedės ir „Volkswagen“ bei „Audi“ elektromobiliai. Tai du naujausieji „e-up“ bei du „e-tron“, kurių vienas – ką tik Baltijos šalyse pristatytas „e-tron Sportback“.

Mažyliai „e-up!“ – tik šiemet prekyboje pasirodę atnaujinti „Volkswagen“ modeliai, kurių baterijos talpa vienu įkrovimu leidžia nuvažiuoti iki 260 km (pagal WLTP). Tad vilniečių ir kauniečių komandos puoselėja nemenkus lūkesčius su jais įveikti visą vaizdingą trasą nuo Vilniaus iki Druskininkų.

Abu elektromobilius pilotuos patyrę komandos. Tai „Moller Auto Savanoriai“ pardavimo vadovas Giedrius Zakalskis su kolega Audrium Gružinsku, o antrąjį „e-up!“ vairuos technikos ekspertas, „Autojuta“ serviso vadovas Vladas Vaitkus su Jonu Dubinsku.

Šviežiausias „Audi e-tron Sportback” spindi ne tik prabanga, bet ir didelėmis galimybėmis: net iki 300 kW (402 AG) pajėgumu bei galimybe vienu įkrovimu nuvažiuoti 446 km.

Ne ką mažiau (411 km) gali nuriedėti ir „Audi e-tron“.

„Audi“ automobilius pilotuos puikiai žinomas lenktynininkas Vytautas Švedas bei vilnietis dviračių sporto profesionalas Mantas Bliakevičius.

Viena karščiausių šių varžybų naujienų – „Kia e-Niro“ – naujausias šio gamintojo elektra varomas automobilis, kuris Lietuvą pasieks tik likus porai dienų iki renginio ir kuriame yra itin talpi, net 64kWh baterija. Todėl viena įkrova šis keturratis įveikia iki 455 km. Ne mažiau svarbu, kad greitojo krovimo stotelėje net iki 80 proc. baterijos talpos galima įkrauti vos per 42 minutes.

Žinant, kad „Kia e-Niro“ vairuos elektromobilių pirmųjų varžybų 2015 m. nugalėtojai Gintaras Kaukėnas su Karoliu Judzentavičiumi, visai tikėtina dar viena sėkmės istorija.

Korėjiečiams turi kuo atsakyti „Peugeot“ ir „Citroen“ importuotojai Baltijos šalyse : įmonei „Auto-Bon Baltic“ pavyko suderinti su gamintoju naujojo „Peugeot e-208“ pristatymo specialiai šioms varžyboms terminus.

Tai vienas populiariausių „Peugeot“ modelių, kurį dabar galima rinktis ir su pilnai elektriniu, benzininiu ar dyzeliniu varikliu. „Peugeot 208“ Ženevos automobilių parodoje pelnė „Europos metų automobilio 2020“ titulą.

„Peugeot e-208“ su 100 kilovatų (136 AG) elektriniu varikliu ir 260 Nm sukimo momentu suteikia ir aistringo važiavimo patirtį, o priklausomai nuo oro ir važiavimo sąlygų viena įkrova gali nuvažiuoti iki 340 km (pagal WLTP).

„Peugeot e-208“ varžybose pirštinę mesti pasirengęs dar vienas „prancūzas“ – „Renault Zoe“. 52 kWh talpos baterija leidžia mieste įveikti net 543 km. Užmiestyje atstumas sumažėja iki 386 km, tačiau sumaniai spaudžiant akceleratoriaus pedalą galima tikėtis prizinių vietų „Renault Zoe“ debiuto elektromobilių varžybose metais.

Šiose varžybose jau penktą kartą dalyvauja „Fakto Auto“, kuri šiemet išvairuoja net penkis automobilius. Tai po 38 kWh baterijas turintys du „Hyundai Ioniq“ ir po 64 kWh energijos talpas – vienas „Hyundai Kona“ ir du „Nissan Leaf“.

Tiek pat kartų varžybose dalyvauja ir šios ekipos vadovas Vaidotas Kviklys – kartą jau laimėjęs varžybas ir kartą finišavęs trečias.

Varžybose – ministrai ir partijų vadovai

Elektromobilių varžybos margos ir dalyvių sudėtimi, gausu jose ir debiutantų, ir patyrusių.

Antai susisiekimo ministerijos komanda dalyvauja jau penktosiose elektromobilių varžybose, o šiemet „Fakto Auto“ suteiktą „Nissan Leaf“ vairuos viceministras Gytis Mažeika bei Tinklų ir tarptautinių ryšių departamento Plėtros ir logistikos skyriaus patarėja Aistė Gasiūnienė, elektromobilumo problemas išmanantys ne iš nuogirdų.

„Ir šiose varžybose kartu su kitų institucijų vadovais mes sieksime patys išbandyti ir įvertinti esamą elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą ir plėtros poreikį, aptarti vykdomas bei planuojamas elektromobilių naudojimo ir skatinimo politikos priemones bei savo pavyzdžiu paskatinti visuomenę vidaus degimo varikliais varomą transportą pakeisti elektromobiliais, – sako A. Gasiūnienė.

Huyndai Kona“ iš „Fakto Auto“ vairuos šeimyninis Remigijaus ir Dalios Lapinskų ekipažas.

R. Lapinskas – Lietuvos žaliųjų partijos pirmininkas, didelis ekonomiško ir ekologiško vairavimo šalininkas ir propaguotojas, dalyvavęs ir rėmęs ne vieną ekonomiškumo ralį.

„Šiomis varžybomis norime dar kartą ne tik įrodyti pasirinktą savo gyvenimo būdą, bet ir skatinti, kad ir kiti nepamirštų, jog gamta – visų mūsų namai“, - sako R. Lapinskas.

Ne pirmos varžybos, kuriose dalyvauja ir Vilniaus savivaldybės komandos „Vilnius dūzgia“. Vienoje jų - tik dailiosios lyties atstovės Laura Urniežiūtė ir Gintarė Makarevičienė. Tai jaunos, entuziastingos bei užsispyrusios vairuotojos, ką gali ir sugeba jau įrodžiusios pernai vykusiose varžybose, kuriose užėmė antrąją vietą ir tik šiek tiek daugiau nei minute atsiliko nuo pirmosios vietos laimėtojų.

Kitame savivaldybės administracijos ekipaže – Vidmantas Balčas ir Andžej Dinikis. Pagrindinis jų tikslas ne konkuruoti tarpusavyje, o su varžovais iš kitų komandų.

Varžybose debiutuoja „Solet Technics“ - kompanijos, gaminančios ir montuojančios saulės elektrines, komanda Tomas Ridikas ir Edgar Reut, vairuosiantys „Huyndai Ioniq“.

„Teslų“ antplūdžio teks dar palaukti

Pasak pagrindinio šių varžybų organizatoriaus Dariaus Grinbergo, dabar yra paduotos keturios „Tesla“ paraiškas. Dvi atkeliavo iš Norvegijos, tačiau labai menka tikimybė, jog iki varžybų atsivers sienos ir Norvegijos lietuviai spės atvykti.

Todėl didesnė tikimybė, jog prie starto linijos matysime tik vieną „Paliūtis“ komandos 75 kWh bateriją turinčią „Tesla model S“, pilnai įkrovus nuvažiuojančią 300 km ir kurią vairuos Domas Sabaitis.

„Elektromobilius ir saulės elektrines namams bei darbui pradėjome jaukintis ir „žaliuoti“ nuo 2015 m., kai Lietuvoje startavo pirmosios elektromobilių varžybos, - sako D. Sabaitis. – Dabar mūsų su elektromobiliais nuvažiuojamas atstumas per metus siekia 30 tūkst. km., o saulės jėgainių galingumai viršija 100 kW“.

Šiuo metu paraiškas dalyvauti elektromobilių varžybose yra pateikusios 24 komandos, dalyvių skaičius ribojamas iki 30.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)