Debiuto Pasaulio ralio kroso čempionate, Abu Dabyje, buvusio ralio kroso lenktynininko Ernesto Staponkaus suburta komanda parodė gerą rezultatą ir pateko į TOP10. Šis pasiekimas pranoko komandos lūkesčius. Beje, nuo pat pirmų realių testų, prieš sezoną atliktų Latvijoje, komanda pati buvo kiek nustebinta „Škoda Fabia WRX“ automobilio potencialu ir greičiu, o įpusėjus sezonui ėmė pajusti savo ritmą – ką būtent ir parodė tolimesni pasiekti rezultatai.
Norvegijoje, Pasaulio čempionate prie „Škoda Fabia WRX“ vairo debiutavęs, olandų lenktynininkas Kevinas Abbringas, kuris prieš tai buvo „Esmotorsport-LabasGas“ testuotojas, sugrąžino pasitikėjimą šia ryškia „žaliųjų“ komanda ir parodė bene visą automobilio potencialą. Kas būtų, jeigu automobiliui Norvegijoje nebūtų plyšusi turbokompresoriaus žarna ir, kas būtų, jeigu Švedijoje K. Abbringo iš trasos vienos kvalifikacijos metu nebūtų išstūmę varžovai.
Virtualus TOP3 po visų keturių kvalifikacijų. Tačiau realūs komandos pasiekimai taip pat yra puikūs – to pasaulinio lygio, daug patirties turintys varžovai iš privačios, debiutantės komandos tikrai nesitikėjo. Apie įmanomą stuksenimą į pirmąjį greičiausiųjų trejetuką komandos įkūrėjas Ernestas Staponkus tikėjo, bet garsiai apie tai nekalbėjo, kol viso automobilio potencialo varžybų metu neparodė Kevinas Abbringas.
Šio olando, kaip vairuotojo, įsiliejimas į komandą nustebino ne tik visus varžovus, bet ir pačius komandos narius, kurie gerokai anksčiau tikėjo automobilio galimybėmis, tačiau taip pat bijojo labai garsiai apie tai kalbėti.
Gaila, bet šiems sėkmingiems lietuviškos „Esmotorsport-LabasGas“ komandos žingsniams buvo lemta suklupti. Prieš itin du sėkmingus etapus Skandinavijoje, komanda praleido Didžiosios Britanijos etapą. Dabar praleis ir Kanados etapą.
„Septintajame etape, Kanadoje, mes nestartuosime, – ištarė komandos vadovas Robertas Maneikis. Gaila, kad tenka nuvilti savo fanus ir iš naujo mumis patikėjusiais ralio kroso žiūrovus, tačiau realybė yra tokia, kad Kevinas Abbringas negalės mums padėti Kanadoje dėl savo jau iš anksčiau sudėlioto lenktynių sezono kalendoriaus. Diskutavome dėl kitų potencialių vairuotojų šioms lenktynėms, bet dėl įtempto varžybų kalendoriaus nebuvo tinkamų galimybių išbandyti sportinį automobilį su potencialiais vairuotojais, kurie taip pat jau yra susidėlioję savo varžybų datas. Tačiau rankų nenuleidžiame. Varžybų praleidimas nereiškia, kad išeinam atostogų ar bent sekundei atsikvėpiame. Kaip tik atvirkščiai, įgijome daug patirties šiais metais dalyvautose varžybose ir taip pat atliktų testų metų radome būdų, kaip dar galime išvystyti dar didesnį automobilio greitį. Be to, noriu pridurti ir tai, kad be žinių, kaip dar galime pagreitėti, toliau tęsiame ir savo bazės atnaujinimus bei potencialių vairuotojų paiešką kitų metų sezonui, kuriame planuojame paleisti du „Škoda Fabia WRX“ automobilius“, – pridūrė R. Maneikis.
Komanda praleidusi antras varžybas sezonas gaus 50 000 svarų sterlingų baudą, bet nepaisant to „Esmotorsport-LabasGas“ likusiam sezonui toliau ieško lenktynininko, atitinkančio komandos lūkesčius.