Automobilių krosas Čekijoje nepatenka į populiariausių sporto šakų penketuką. Tokia statistika sunkoka patikėti žinant, jog keletą pastarųjų metų būtent šios šalies lenktynininkai yra vieni pagrindinių pretendentų užimti Europos autokroso čempiono sostą.
Antai praėjusį savaitgalį netoli Olomouco esančioje „Prerovski rokle“ trasoje vykusiose 6-ojo etapo varžybose kėbulinių mašinų klasėje tarp 13 finalo dalyvių tik trys automobiliai buvo papuošti ne čekiškomis vėliavomis: Grit Hennersdrof su „Citroen DS3“ čia atkeliavo iš Vokietijos, Ashot Ervandian su „VW Polo“ iš Rusijos ir P. Pleskovas su „Ford Focus“ iš Lietuvos.
Tačiau išskirtinio dėmesio Paulius sulaukė dėl kitų dalykų: šį sezoną itin stabiliai ir greitai važiuojantis klaipėdietis yra čempionato lyderis. Lietuvio persvaros neįmanoma panaikinti per vieną etapą, tačiau jei taškų sausra užsitęstų visose trejose likusiose varžybose, padėtis pasikeistų kardinaliai. Kitaip tariant, jei čia egzistuoja erdvė „strateginiams“ žaidimams, tai „Prerovski rokle“ trasoje ji neabejotinai prasidėjo.
„Tai, kad įtampa pasiekė maksimumą, liudija net du finalinio važiavimo klaidingi startai. Be to, visada agresyviai važiuojantys čekai šįkart vėlėsi į tokias aršias kontaktines grumtynes, kad kartais kildavo abejonių, ar čia krosas, ar „bulių kautynės“. Kol prasibroviau į finalą mano automobilis tapo panašus į suspardytą obuolį.
Vis dėlto, dėl prasto galutinio rezultato šįkart esu kaltas pats: po starto pirmame posūkyje gavęs stiproką smūgį į galą, pabandžiau nuo persekiotojų truputį atitrūkti ir pernelyg dideliu greičiu šokau nuo tramplino (1000 m ilgio „Prerovski rokle“ trasa įrengta itin kalvotoje vietoje – aukščio skirtumas tarp žemiausio ir aukščiausio tašką čia siekia net 42 metrus).
Tai buvo grubi klaida, nes mašina nusileido tiesiai ant nosies ir stipriai nukentėjo. Nuo smūgio nutrūko vairo stiprintuvo žarnelė, „mirė“ tarpinis oro aušintuvas, likau be turbinos, todėl tapau visiškai nekonkurencingas.
Važiavau tik tam, kad pasiekčiau finišą“, – po varžybų atviravo P. Pleskovas.
Šį etapą laimėjęs Martin Samohyl su „Škoda Fabia“ pakilo iš 9 į 6 poziciją, o antras likęs Miroslav Neumann bendroje įskaitoje visiškai priartėjo prie 2-osios vietos. 8 finišo liniją kirtęs klaipėdietis uždirbo 13 taškų ir dar 9 už pusfinalyje iškovotą antrąją vietą. Bendra 22 taškų injekcija leido Pauliui išsaugoti lyderio poziciją, tačiau intrigą – kas taps 2015-ųjų Europos čempionu ir kas kokias prizines vietas užims – gerokai padidino. Atotrūkis tarp pirmos ir antros vietos (čia vis dar yra čekas Otakar Vyborny) sumažėjo nuo 34 iki 27 taškų.
„Jei čempionato organizatoriai iš tiesų visiems sportininkams anuliuotų vieno prasčiausio etapo rezultatus, dabar atrodanti „saugi“ mano persvara ištirptų iki 7 taškų. Visgi stengiamės tokiais dalykais neužgriozdinti galvų ir per artimiausiais dvi savaites susitvarkyti stipriai „nukraujavusį“ automobilį. Bet faktas, kad intriga auga“, – pasakojo P. Pleskovas.
Septintasis Europos autokroso čempionato etapas vyks rugsėjo 12-13 dienomis Prancūzijoje, o sezonas finišuos dar po savaitės Italijoje. Abi šias trasas P. Pleskovas teigia pakankamai gerai pažįstantis ir galintis jose važiuoti maksimaliai greitai.
Europos automobilių kroso čempionato turnyrinė lentelė po 6 etapų:
1. Paulius Pleskovas LTU „Ford Focus“ – 166 (taškai)
2. Otakar Vyborny CZE „Mitsubishi Colt“ – 139
3. Miroslav Neumann CZE „Mitsubishi Lancer“ – 136
4. Aleš Fučik CZE „Škoda Fabia“ – 119
5. Jan Brožek CZE „Škoda Fabia“ – 116
6. Martin Samohyl CZE „Škoda Fabia“ – 116
7. Ladislav Brožek CZE „Ford Focus“ – 106
8. Ashot Ervandian RUS „VW Polo“ – 103
9. Vaclav Fejfar CZE „Škoda Fabia“ – 99
10. Michele Ottoboni ITA „Škoda Fabia“ – 55