Per keturias valandas Dainius Matijošaitis, ispanas Jesus Fuster ir latvis Konstantins Calko su „Ginetta-Nissan LMP3“ automobiliu įveikė 102 ratus ir 600 kilometrų Silverstouno trasoje Anglijoje.
Pirmosiose sezono lenktynėse kova buvo nuožmi nuo pat starto. Pirmasis automobilis iš lenktynių pasitraukė neįveikęs nė pirmojo rato, o likus penkioms minutėms iki lenktynių pabaigos susidūrę lyderiai suteikė galimybę pakovoti kitiems. Nugalėtojai „Greaves Motorsport“ finišo liniją kirto tik 0,37 sekundės greičiau už persekiotojų „Jota“ komandą.
Kol daugumos žiūrovų akys krypo į milijonus kainuojančius LMP2 automobilius, buvo į ką paganyti akis ir LMP3 klasėje. Joje triumfavo dviračių sporto legendos, daugkartinio olimpinio čempiono Chriso Hoyaus ir Charlio Robertsono duetas.
Debiutas ELMS lenktynėse didelis žingsnis į priekį daug kam. Iš „Radical“ automobilių serijos išėjusiai „Speed Racing Factory“ komandai, lenktynininkams ir geografiją plečiančiam Lietuvos automobilių sportui.
Neseniai sustabdęs dalyvavimą ralio varžybose D. Matijošaitis yra įsitikinęs, kad norėdamas būti geriausiu, turi būti tarp geriausių.
„Ar darbe, ar gyvenime stengiuosi išeiti iš tos komforto zonos. Kol tave talžo geresni už tave, tai nėra nieko blogo. Dar niekada gyvenime manęs nebuvo tiek kartų aplenkę. Pačioje pradžioje atrodė baisu lenktyniauti ir su „emkėmis“. Taip, jos greitos ir yra ten ką veikti, bet po šių lenktynių tik juokas ima pagalvojus apie tai“, — sakė lenktynininkas.
Artėjant lenktynių dienai D. Matijošaitis ir kiti lenktynininkai juokavo vis mažiau. Jaudulys prieš startą kartais peraugdavo ir į kitokius jausmus.
„Bijojome visi, bet ne greičio. Užsidega ir daugybę metų tokiose varžybose dalyvaujantys „Aston Martin“, o čia visiškai naujas ir nebandytas automobilis“, — sakė D. Matijošaitis.
Iki galo neišbandyta mašina lenktynininkams ne tik kėlė nerimą. Tik pusantros valandos pabandyto automobilio nebuvo įmanoma visiškai suderinti, nuolat išlįsdavo techninės problemos — nulinkę veidrodėliai, per „minkšti“ stabdžiai ir panašiai.
Lietuvių „Ginetta“ buvo lėčiausia iš visų šios klasės automobilių. Trasos tiesiosiose už visus kitus tiesioginius konkurentus šis automobilis buvo lėtesnis net 20-čia km per valandą.
Be oro padavimo ribotuvų LMP3 klasės automobiliai greičiu nenusileidžia LMP2 automobiliams, tad jei organizatoriai nuspręs jų atsisakyti — įdomiau bus visiems.
Kitos lenktynės D. Matijošaičio, K. Calko ir J. Fusterio laukia jau gegužės 16-17 dienomis. Tada sportininkai su „Lamborgini“ ir „Ferrari“ automobiliais kovos jų gimtinėje — Italijoje, Imolos trasoje.