Populiarių žiedinių lenktynių organizatoriai prieš kiekvieną lenktynių etapą suka galvas, kaip šį renginį padaryti kuo įdomesniu žiūrovams.
Pirmame šių metų etape buvo surengta oficiali Rytų Europos „drifto“ čempionato treniruotė, o rugsėjo 7 d. žiūrovų dėmesį trauks superautomobiliai. Pakalbėkime apie juos.
„Ferrari F430”
Superautomobilių suvažiavimo pristatymą pradėkime nuo šio „Ferrari F430” automobilio. Geltonas, kaip pasakoje apie Raudonkepuraitę, kad gatvėje jį geriau matytų. Bet ne geltona spalva, o V8 motoro skleidžiamas garsas jus pasieks pirmiau. Standartinė išmetimo sistema išmesta velniop, vietoje jos sumontuota, vadinama, F1 sistema su atsidarančiais ir visą garsą į laisvę išleidžiančiais vožtuvais.
„Nissan GT-R”
„Godzillos” pristatyti atskirai neverta, bet mes pristatysime. Tai milijonus paprastų automobilių gaminančios „Nissan” kompanijos šūvis į superautomobilių elitą. Pataikė tiesiai į dešimtuką. Lenktynėse iki 100 km/val. jam lygių nėra. R35 modelio 2012-ų metų modelio GT-R „šimtą” padaro per 2,7 sek. Greičiau moka tik „Bugatti Veyron” ir „Ariel Atom V8” (pagal Wikipedia.org).
„Porsche 911 Turbo”
993 modelio „Porsche” žymi oru aušinamų 911'ų gamybos pabaigą ir vandeniu aušinamų variklių pradžią. Galingiausias gamoje „Turbo” modelis tapo vienu greičiausių automobilių žmonių planetoje. Nuo 1995-ų gaminamas modelis turėjo 402 AG galios šešių cilindrų opozicinį variklį su dviem turbinomis. Abi jos spiegs lenktynių trasoje.
„Maserati Gran Turismo”
Tokį vairuoja pats Arvydas Sabonis. Žmogus, kurio skoniu neverta abejoti. Prabangus, bet ne savo dydžiu ar išvaizda. Tai itališka prabanga – gražus variklio garsas, patogus interjeras, kokybiškiausia oda salone ir t.t. Žmonės kalba, kad jo variklį sukūrė „Ferrari”. Ir tai ne melas, o visiška teisybė. Tai paaiškina kodėl jo garsas toks geras!
„Mercedes-Benz CL65 AMG”
Tai 612 AG galios 1000 Nm sukimo momento kupė automobilis. V12 lygiai šešių litrų variklis, dvi (taip, dvi) turbinos ir 100 km/h per 4,1 sek. Ne Usain'as Boltas, bet greičiausias pasaulyje sumo imtynininkas. Gaila, kad jo greitis ribojamas ties 250 km/val. Bet, kaip sako tautos išmintis, nėra elektriko, kuris negalėtų nuimti greičio ribotuvo.
„Audi R8”
Ilga ir graži ta „Audi” sportinė istorija. Pergalės ralyje su „Quattro”, laimėti DTM čempionatai su „Audi V8” limuzinu… Be po jų sekė 10 metų tyla. Nieko stebuklingo vokiečiai nepristatė iki 2006-ų, kai pasaulis išvydo pirmą R8. Šis, kaip rašė populiarūs žurnalai, per idealus superautomobilis buvo kurtas „Quattro” dirbtuvėse. Vokiečiai naudojo „Lamborghini Gallardo” bazę ir savo V8 variklį. Vėliau, pristatė ir modelį su „lambo” V10 motoru.
„Mercedes-Benz SLS AMG”
Britai su vokiečiais nesutaria daugeliu klausimų. Vienas jų – kokį garsą skleidžia SLS AMG variklis. Britams jis primena „Spitfire” naikintuvą, vokiečiams – „Messershmitt” lėktuvą. Ginčas be pabaigos… O mums didelio skirtumo nėra, galime lyginti, kad ir su „Lituanica” – „Nemuno žiede” tai bus pikčiausias garsas ir taškas. Ir kalta ne gudri išmetimo sistema, o V8 variklis, kuris kurdamas siaubo filmo garso takelį dar pagamina ir 525 AG.
„Ferrari 458 Italia”
Nėra palyginamojo testo, kurio nebūtų nugalėjęs šis „Ferrari”. Yra greitesnių automobilių, aišku, ir brangesnių, bet visi, kas gauna šansą sėsti prie 458 vairo teigia, kad tai – automobilinė nirvana. Nirvana yra mandagesnis žodis apibūdinti labai dideliam vairuotojo (ar vairuotojos) pasitenkinimui. Plius, dar yra nerealus tik itališkiems V8 varikliams būdingas garsas, „ultra” greita pavarų dėžė.
„Noble M12 GTO-3R”
Su šio automobilio aprašymu kiek sunkiau. Kaip britams pavyko pagaminti rekordus trasose mušančius automobilius su „Ford” V6 varikliais – nežinoma. Bet jiems pavyko, „Noble M12” dar šiandiena laiko kelių trasų rekordus. Na ir tie „Ford” varikliai, tiesą sakant, nėra paprasti – juos derino „Noble” specialistai, o derinimo procese ir dvi turbinas užmovė. Suderino iki 350 AG ir išleido į gatves. Žmonės plojo katučių.
Reziume
Rodos, išvardinome visus „Autoplius Fast Lap” šeštadienio svečius. Sąrašas, beje, dar ne galutinis – jei turite automobilį, kurį pasaulis vadina „superautomobiliu”, atvykite šeštadienį į „Nemuno žiedą”, rasime jums vietos.
Ir tai bus tik viena iš tuzino pramogų rugsėjo 7 d. „Fast Lap” lenktynėse. Bus ir „drifteriai”, 80 „Time Attack” dalyvių, dvi „Race” kovos iš 35 automobilių, muzika, merginos ir visi kiti „Fast Lap” atributai.
Apie „Fast Lap“
Prieš penkis metus Baltijos šalims pristačiusi pasaulyje itin populiarų „Time attack“ varžybų tipą, „Fast Lap“ komanda sėkmingai organizuoja lenktynes Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Suomijoje. Kiekvienais metais šioms lenktynėms registruojasi daugiau nei šimtas dalyvių.
„Time attack“ grupėje lenktynininkai skirstomi į „Street“ ir „Pro“ klases. Pirmoje varžosi automobiliai be saugos lankų – jiems parengiama saugesnė trasa. „Pro“ klasės automobiliai yra aprūpinti saugos lankais ir kita saugumo įranga. „Fast Lap“ lenktynių organizatoriai džiaugiasi, kad per penkerius metus dešimtys lenktynininkų, įvertinę automobilių sporto pavojus, automobiliuose sumontavo saugos lankus ir persikėlė į „Pro“ klasę, kuri gausumu jau lenkia mėgėjišką „Street“ klasę.
Prieš du metus prie „Time attack“ lenktynių buvo prijungta ir kontaktinių lenktynių „Race“ grupė. Šių lenktynių metu dalyviai varžosi ne laikui, o dėl pozicijų. Tai – klasikinių lenktynių formatas, kuris puikiai papildo „Fast Lap“ renginį.