Kaip žinia, realiausi pretendentai laimėti LRČ bendroje įskaitoje yra Martynas Samsonas su Mindaugu Varža bei broliai Vaidotas ir Žygimantas Žalos. Tačiau Martynas „DHL Rally Elektrėnai“ suspėjo įveikti viso labo keletą pirmųjų greitų kilometrų, kai siaurame posūkyje šiek tiek slystelėję savadarbio „BMW M3X“ galiniu dešiniu ratu kliudė medį ir nebegalėjo judėti toliau.
Kad intriga po tokios varžovų nesėkmės neišblėstų, V. Žala pasielgė kaip tikras veiksmo filmų režisierius – antrajame greičio ruože peršokęs trampliną nusileido greta idealios trajektorijos ir pramušė ratą. Atsarginio krapštymas iš bagažinės, darbas „domkratu“ ir veržliarakčiu užtruko net 4 minutes, todėl brolių Žalų ekipažas, užfiksavęs geriausią rezultatą lenktynių starte, iš pirmosios vietos nugarmėjo į 28-ąją.
Toliau viskas klojosi kaip anekdote apie kamanę, kuri teoriškai negali skristi dėl pernelyg mažo sparnelių ploto ir neproporcingai didelio kūno, tačiau nieko nežinodama apie akademinę aerodinamiką skrenda. Vaidas po šio incidento lėkė taip, tarsi ničnieko nenutuoktų apie savo galimybes pasivyti lyderius ir išlošęs keturis paskutiniuosius „dopus“ finišavo 6 vietoje.
„Paskutinį kartą ratą viduryje greičio ruožo keičiau gal prieš trejetą metų, todėl dabar užtrukom, švelniai tariant, ilgokai. Reiks pasidaryti specialią treniruotę, kaip elgtis analogiškais atvejais“, – po finišo pasakojo V. Žala.
Jis taip pat atkreipė dėmesį, kad nors M. Samsono nesėkmė leido keletu taškų išsiveržti į priekį čempionato turnyrinėje lentelėje, viskas spręsis Druskininkuose: paskutiniame etape pelnyti taškai bus dauginami iš 1,5 koeficiento, todėl „Rally Classic“ pasiekęs geresnį rezultatą džiaugsis laimėjęs visą 2016-ųjų ralio serialą.
Taip susiklosčiusiu „DHL Rally Elektrėnai“ startu idealiai pasinaudojo Giedrius Notkus su Dalium Strižanu. Panevėžiečiai užtikrintai išlošė tris greičio ruožus iš eilės ir prieš pagrindinį savo varžovą „N40-Egzotika“ komandos legionierių Janį Vorobjovą su Andriu Malnieku po 7 GR turėjo beveik 17 sekundžių persvarą.
„Mes iš tiesų ketinome eiti va bank ir paskutiniajame greičio ruože pabandyti išlošti ralį, tačiau atsitiko netikėtas dalykas – 8 GR starte pastebėjome, kad iš vieno rato pamažu išeidinėja oras. Pamatavus pasirodė, kad beliko tik viena atmosfera, galimybės užsidėti atsarginį ratą nebuvo, todėl į 17 su trupučiu kilometrų kelią pajudėjom nieko nekeitę.
Rezultatas – pusiaukelėje „mirusi“ padanga ir pralošta minutė. Tačiau norėčiau pabrėžti, kad šįkart G. Notkus visas lenktynes demonstravo itin aukštą ir stabilų tempą. Būtent dėl šių dalykų, o ne kitų sportininkų nesėkmių, jis laimėjo ralį“, – savo varžovą gyrė Latvijos ralio autoritetas.
Beje, šį kartą finišo nepasiekė 10 iš 36 startavusių ekipažų. Itin skaudžiai atrodžiusią avariją patyrė svečiai iš Rusijos Andrejus Prokudinas ir Nikita Gregelis – po nesėkmingo šuolio per trampliną jų „Subaru Impreza“ atrodė kaip ištraukta iš senų mašinų utilizavimo preso. Pilotas po incidento prisipažino, kad tiesiog neteisingai supratęs šturmano perskaitytą stenogramą ir nukreipė automobilį į priešingą pusę nei sukosi kelias.
Jau trečiame greičio ruože iš kovos dėl prakirsto radiatoriaus buvo priversti pasitraukti vieni lyderių Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku.
Sveikinimus po pergalingo finišo priiminėjęs G. Notkus prasitarė, kad nors tai nėra pirmas karjeroje laimėtas LRČ etapas, tačiau pirmą kartą po „regrupingo“ teko važiuoti lyderių pozicijoje.
„Geras jausmas“, – šypsojosi niekada nedaugžodžiaujantis „DHL Rally Elektrėnai“ nugalėtojas.
Antrąją vietą nuo lyderių atsilikę daugiau nei 40 sekundžių šįkart užėmė Deividas Jocius su Donatu Zvicevičiumi, o treti – J. Vorobjovas su A. Malnieku.
Per žingsnelį nuo garbės pakylos (32 sekundės iki 3 vietos) liko Benediktas Vanagas su Greta Germanavičiūte. Penktas finišą pasiekė vienas ralio organizatorių Ramūnas Čapkauskas su Tomu Šipkausku.