Įsibėgėjus ralio sezonui, kalbamės su Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) ralio komiteto pirmininku Gintaru Kaminsku, kuris žada, kad šiemet gerbėjai patirs išskirtines akimirkas tiek Lietuvos, tiek ir Pasaulio ralio čempionato etape Lietuvoje.

– Gintarai, jau kelis mėnesius esate LASF ralio komiteto pirmininkas. Kaip vertinate šios sporto šakos padėtį? Kokių pokyčių ar naujovių galime laukti?

– Dirbame intensyviai. Jau turėjome tris ralio komiteto susirinkimus, kuriuose surinkome naują komandą, parengėme darbų strategiją bei pradėjome ją vykdyti. Visi naujai suburtos ralio komiteto komandos nariai yra žmonės, kurie myli šį sportą ir jame dirba – nuo ralio teisėjų iki saugos specialistų, todėl efektyviai identifikavome esamas problemas ir ėmėmės jas spręsti.

Kalbant apie patį čempionatą, šiemet pasitraukus „Vilniaus ralio“ organizatoriams, liko 4 etapai. Dabar turime informacijos tik apie artimiausius ralius. Tačiau jau dabar noriu visus pakviesti į ralį „Žemaitija 2014“ ir „300 Lakes rally“, kurie pagal organizatorių ruošiamas programas atrodo labai stipriai. Šventė bus ne tik žiūrovams, bet ir lenktynininkams. Manau, kad ir kiti raliai neatsiliks, todėl sezonas bus tikrai įdomus.

– Visgi nebeliko bendro etapo su Lenkija. Kodėl?

– Praėjusiais metais turėjome labai įdomius bendrus etapus su lenkais – „Kauno ruduo“ ir „70 Raijd Polski“. Lenkai galėjo išbandyti jėgas mūsų žvyriniuose keliuose, o mes ant jų dangos. Tai tikrai labai gera patirtis, kuri mus atvedė prie bendro Pasaulio ralio čempionato etapo (WRC), kurį organizuoja dvi valstybės.

Noriu pažymėti, kad labai didelį vaidmenį, kad WRC etapas įkeltų koją į Lietuvą atliko dabartinis LASF Prezidentas Gintaras Jonas Furmanavičius, jo komunikabilumo bei vadovavimo federacijai dėka, mes turime galimybę būti tarp šalių, kuriose vyksta Pasaulio ralio čempionato etapas.

Turint bendrą WRC etapą, lenkų ralio čempionato kalendoriuje neliko žvyrinių etapų. Dėl šios priežasties šiais metais etapais nesikeičiame, kad abiejų šalių lenktynininkai nepatirtų papildomų išlaidų.

Turime žinių, kad galbūt 2015 metais lenkai savo ralio čempionate rengs du žvyrinius etapus. Tokiu atveju, vėl atgaivinsime bendrus etapus. Tai būtų labai naudinga mūsų lenktynininkams.

– Po buvusio bendro „Kauno rudens“ etapo galbūt galite įvertinti ar palyginti abiejų šalių ralio čempionatus ir organizacijas?

– Nemanau, kad organizacinis lygis iš techninės pusės labai jau skiriasi. Tiesiog kaimynai turi daug didesnius biudžetus. Lietuva yra maža šalis, mes neturime didelių gamintojų ar generalinių rėmėjų. Tačiau mūsų organizatoriai tikrai turi daug patirties, kasmet tobulėja, įveda naujovių, naujų trasų. Ralį suorganizuoti yra ganėtinai sudėtinga. Vieno ralio metu mažiausiai dirba apie 250 žmonių iš įvairių tarnybų. Tai brangus sportas, todėl visada renginio kokybė atsiremia į pinigus. Pavyzdžiui, Lenkijoje ir kitose šalyse, vyriausybės skiria daug dėmesio, padeda policija, greitoji medicinos pagalba, o pas mus reikia už viską mokėti ir ne pačiomis mažiausiomis kainomis. Čia ir yra didžiausi skirtumai.

Pats sporto lygis ir sportininkų meistriškumas taip pat kasmet auga. Visgi, nuolatos keičiasi reikalavimai, didėja saugumo reikalavimai, tobulėja technika, mašinos tapo labai greitos, todėl ir patys sportininkai turi neatsilikti. Auga ir fanų skaičius, kurių turėtų padaugėti ir po Pasaulio ralio čempionato etapo Druskininkuose.

– Padedate organizuoti ir Pasaulio ralio čempionato etapą Lietuvoje. Ar viskas vyksta, kaip suplanuota?

– Intensyviai dirbame. Turėjome tris susitikimus su Lenkijos atstovais, taip pat ralio organizatoriumi. Sudėtingiausia yra suderinti veiksmus tarp dviejų valstybių. Visgi, turime skirtingas įstatymines bazes, skirtingus valstybių požiūrius.

Lenkams labai daug padeda valstybė, ten jaučiamas labai didelis palaikymas. Pas mus šalyje tai – naujovė, todėl pirmaisiais metais mes dar tik bandome praminti takus. Kol kas mums sekasi neblogai, o ateityje, manau, kad šiai sporto šakai atsivers daugybė durų.

WRC etapas yra labai svarbus Lietuvai tiek žvelgiant į turizmą ir šalies reklamą, tiek ir patiems sportininkams. Jie turi progą pamatyti geriausius pasaulyje. Asmeniškai nežinau nė vieno mūsų lenktynininko, kuris nebūtų nuvykęs pasižiūrėti WRC etapo, o jį pamatyti Lietuvoje – tai kažkas unikalaus.

Taip pat ir mes patys nemažai išmoksime. Kolegos iš Lenkijos rengia įvairius seminarus, specialius saugumo apmokymus. Šią patirtį panaudosime organizuodami ir Lietuvos čempionatą.

– Ralyje dalyvaus ir trys lietuvių ekipažai, tai daug ar mažai?

– Manau, kad daug. Kiek pamenu, niekada trys lietuvių ekipažai nevažiavo viename WRC etape vienu metu. Tai didelis žingsnis į priekį tiek lenktynininkams, tiek ir visam automobilių sportui. Aišku, kad visada norėtųsi, kad lietuviškų ekipažų būtų dar daugiau, bet manau, kad viską varžo komandų biudžetai.

– Kaip manote, kas laimės Lietuvos ir Lenkijos etapą?

– Šį, kaip ir praeitą sezoną, yra labai aiškus favoritas. Manau, kad Sebastien Ogier yra vunderkindas, puikus sportininkas.

Apie LASF

LASF (Lietuvos automobilių sporto federacija), įkurta 1990 metais Kaune, vienija automobilių sportą propaguojančius ar remiančius asmenis. Šiuo metu veikia 11 komitetų, kuriuose sprendžiami atskirų automobilių sporto šakų klausimai. LASF tikslas yra ne tik populiarinti saugų automobilių sportą, bet ir puoselėti bei kelti bendrą vairavimo kultūrą Lietuvoje: nuo mažiausių iki vyriausių vairuotojų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)