Viena vieta – keturi pretendentai

Įdomu tai, kad intriga buvo išlaikyta iki paskutinio greičio ruožo finišo. Tapti čempionu galingiausiųjų įskaitoje (LRČ1) pretendavo net keturi pilotai, tačiau Martynas Samsonas ir Vaidotas Žala šiuos šansus prarado jau pirmoje Druskininkų ralio pusėje. Tuomet tapo aišku, kad pagrindinė kova dėl šalies čempiono vardo vyks tarp latvio Janio Vorobjovo ir Giedriaus Notkaus.

Ralio nelaimėjo nei vienas iš jų. Druskininkuose greičiausias buvo Benediktas Vanagas, tačiau trečiąją vietą ralyje užėmęs J. Vorobjovas paskutiniame, tamsos apgaubtame greičio ruože sugebėjo išplėšti čempiono titulą iš G. Notkaus, kuris jį jau beveik laikė savo rankose.

Dar prieš ralį autosportą labai puikiai visiems gerai žinoma fraze apibūdino LRČ2 įskaitos ralio lenktynininkas Gintautas Šlepikas: „Neperšokęs griovio – nesakyk „op“. Taigi, net ir labai gerai besiklostančiose varžybose neįmanoma prognozuoti jų baigties. Viskas tampa aišku tik kirtus finišo liniją.

LRČ2 įskaitos batalijos

Ši iš Gintauto lupų išsprūdusi frazė puikiai tiko ir apibūdinant jo pačio situaciją silpnesnių automobilių, LRČ2 bendroje įskaitoje. Prieš Druskininkų ralį Gintautas žengė pirmoje šios įskaitos vietoje ir artimiausią varžovą rusą Aleksandrą Gorelovą lenkė 20 taškų. Atrodytų, jog persvara gana solidi ir belieka tik sėkmingai baigti paskutinį etapą bei eiti laistytis čempionišku šampanu. Tačiau dar prieš ralį G. Šlepikas sakė, kad kol nesibaigė paskutinis etapas, jis negali jaustis ramiai, nes 20 taškų persvara nėra nepanaikinamas pranašumas.

Taigi, prieš „Rally Classic“ G. Šlepiko ir jo šturmano Audriaus Pivoro planas buvo per daug nerizikuoti, tačiau ir neatsipalaiduoti. Bet vis gi visuomet norisi pačio geriausio, todėl Gintautas prieš ralį slapta svajojo finišuoti tarp penkių greičiausiųjų.

Visa ši strategija ir svajonės kirtus Druskininkų ralio finišo liniją tapo realybe. „MKtechnika – Slepikas Motorsport“ komandos lenktynininkas ralyje užėmė penktąją vietą, pranoko pagrindinį savo varžovą A. Gorelovą ir tapo Lietuvos automobilių ralio čempionu LRČ2 įskaitoje.

Pirmas sezonas su nauju bolidu

Dėl šio rezultato Gintautui ir Audriui teko praleisti beveik visą 2015 metų ralio sezoną, kurio metu jie dėliojo 2016-ųjų planus startui su visiškai nauju bolidu – keturiais ratais varomu „Mitsubishi Lancer EVO X“, atitinkančiu LRČ2-N4 įskaitos reikalavimus. Anksčiau ekipažas Lietuvos ralio čempionate dalyvavo su dviem ratais varomu „Honda Civic“ bolidu.

Vieno sezono paaukojimas ir persėdimas į galingesnę bei greitesnę techniką atsipirko su kaupu. Pirmas sezonas su LRČ2 įskaitos automobiliu buvo įvykdytas 100 procentų. Verta paminėti ir tai, kad G. Šlepikas su šiuo bolidu sugebėjo būti konkurencingas ir prieš galingesnę techniką vairuojančius lenktynininkus iš LRČ1 lygos.

Penkiuose 2016 metais įvykusiuose Lietuvos ralio čempionato etapuose bendroje įskaitoje jis nuolat buvo tarp 10 greičiausiųjų. Ralį jis yra baigęs ir septintoje, ir šeštoje vietose, o finaliniame etape sugebėjo pasiekti dar ir geriausią šio sezono rezultatą – pateko į greičiausiųjų penketuką.

Teisingas tempas Druskininkų ralio pradžioje

Druskininkų ralis G. Šlepiko ir A. Pivoro ekipažui klostėsi gana sklandžiai. Jie užėmė penktąją vietą, ralio nugalėtojui B. Vanagui pralošdami 2 min. 36,9 sek., o pagrindinį LRČ2 įskaitos konkurentą A. Gorelovą, kuris Druskininkuose liko septintas, pranoko 57,3 sek.

„Kova dėl čempiono vardo LRČ1 įskaitoje padarė savo. Visi turėjo lėkti ir dėl to darė klaidas, lūžo automobiliai... Tai leido man būti pakankamai aukštose bendros įskaitos pozicijose. Labai gaila G. Notkaus, kuris iki paskutinių metrų kovojo su J. Vorobjovu dėl čempiono titulo ir pralošė kovą pačioje ralio pabaigoje“, – sako G. Šlepikas.

Beveik visuose šio ralio greičio ruožuose Gintautas parodydavo 5-7 rezultatą. Dviejuose „dopuose“ jis buvo devintas.

Devintąją vietą jis užėmė pirmajame greičio ruože, kur greitesnis buvo rusas A. Gorelovas. Jis čia buvo 8-as ir Gintautą pranoko 2,6 sek. Antras greičio ruožas geriau susiklostė lietuviui – jis čia buvo šeštas ir A. Gorelovą pralenkė 9 sek.

Iki šešto greičio ruožo Gintautas toliau augino savo persvarą, nors 4-ame ruože jis buvo lėtesnis už savo varžovą 0,3 sek.

„Ralį pradėjau važiuodamas labai ramiai, stenograma buvo surašyta su didele atsarga, norint išvengti klaidų. Nuo pirmo „dopo“ stengiausi visai neskubėti, norėjau saugoti automobilį, kad tikrai pasiekčiau finišą. Aišku, norėjosi laimėti ralį savo klasėje ir parodyti, kad galiu važiuoti greitai. Pirmame greičio ruože važiavau per lėtai, ir konkurentai iš karto šovė į priekį. Antrame ruože šiek tiek padidinau tempą, kurio užteko, norint pralenkti pagrindinį konkurentą. Šio pasirinkto tempo nekeičiau iki pat finišo. Kuomet nedarai klaidų, tai ir važiuodamas ne maksimaliai greitai gali turėti gana gerą rezultatą. Prieš naktinius „dopus“ jau turėjau solidžią persvarą, kuri leido pakankamai ramiai jaustis“, – pasakojo Gintautas.

Tikėjimas pergale pridėjo jaudulio

Prieš prasidedant naktiniams greičio ruožams abu šiuos sportininkus skyrė 22,4 sek. Gintauto naudai. Būtent tamsoje pastarajam pavyko daugiau nei padvigubinti savo pranašumą prieš A. Gorelovą ir švęsti LRČ2 įskaitos pergalę Druskininkuose bei susumavus visus sezono taškus užsidėti Lietuvos ralio čempiono karūną.

Tačiau paskutinis greičio ruožas Gintauto ir Audriaus ekipažui buvo bene pats sunkiausias. Dar nepasibaigus raliui, tikėjimas pergale pridėjo jaudulio, su kuriuo galų gale pavyko susitvarkyti ir sėkmingai finišuoti.

„7-ame greičio ruože prisiminėme, ką reiškia važiuoti naktį. Pasirodo, tai visai nebaisu ir jautėmės pakankamai komfortabiliai. Pagrindinis konkurentas kovoje dėl čempiono titulo – A. Gorelovas – naktį pasirodė gana silpnai, todėl atvažiavęs į paskutinio ruožo startą jau tikėjau pergale.

Paskutinį dopą buvo sunku tiesiog pravažiuoti, nes sunkiai tvardžiausi su jauduliu, kadangi atrodė, jog čempiono titulas jau ranka pasiekiamas. Važiuojant atrodė, kad automobilis pradėjo netraukti ar gesti... Pradėjau daryti klaidas, labai blaškiausi, nors važiavau labai atsargiai. Danga vis keitėsi, o padangos vakare dirbo labai prastai, todėl bolidas labai slidinėjo“, – įspūdžiais iš paskutinių greičio ruožų dalijasi G. Šlepikas.

Šturmano žodis – lemiamas

Naktiniuose greičio ruožuose tenka daug dirbti ir vairuotojui, ir šturmanui. Pastarasis turi būti itin susikaupęs ir pranešti pilotui apie kiekvieną smulkmeną kelyje, būti šaltakraujiškas ir sugebėti psichologiškai padėti vairuotojui, kuomet jį apima blogos emocijos.

„Kuomet pradėjau skųstis, kaip man sunku, labai pravertė šturmano A. Pivoro patirtis. Jis mane nuramino ir liepė važiuoti taip, kaip galiu, bei nekreipti dėmesio į visus nesklandumus, kuriuos, kaip vėliau tapo aišku, aš pats sau buvau susikūręs dėl jaudulio. Taigi pravažiavus maždaug pusę greičio ruožo, padidinau tempą ir važiavau taip, kaip moku – visos problemos kaip mat išsisprendė. Kirtus finišo liniją užplūdo labai gerų ir nepakartojamų emocijų banga“, – atvirauja Gintautas.

„Druskininkų ralyje įgyvendinau visus savo iškeltus tikslus: nugalėjau LRČ2 klasėje, patekau į TOP5 ir, svarbiausia, iškovojau čempiono titulą! Esu labai dėkingas visiems, kurie mane palaikė, komandai už puikų darbą, rėmėjams ir visiems, kas buvo šalia! O dabar galima ramiai ruoštis naujam, 2017 metų sezonui bei laukti naujų iššūkių“, – džiaugėsi G. Šlepikas.

„Rally Classic“ TOP10:

1. B. Vanagas/G. Germanavičiūtė (Subaru Impreza) 49:02.1

2. D. Jocius/D. Zvicevičius (Mitsubishi Lancer Evo IX) +00:30.4

3. J. Vorobjovs/A. Zeibe (Mitsubishi Mirage) +01:21.8

4. G. Notkus/D. Strižanas (Mitsubishi Lancer Evo IX) +01:31.0

5. G. Šlepikas/A. Pivoras (Mitsubishi Lancer Evo X) +02:36.9

6. L. Vaškys/L. Paškevičius (Mitsubishi Lancer Evo IX) +03:18.5

7. A. Gorelov/I. Skuridin (Mitsubishi Lancer Evo X) +03:34.2

8. R. Steponavičius/E. Globytė (BMW M3) +05:35.9

9. E. Sladkevičius/G. Saudargas (Mitsubishi Lancer Evo X) +05:37.1

10. S. Trapuila/M. Meilūnas (BMW M3) +05:52.6

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją