Sekmadienį į Kuršėnus atkeliavo beveik 30 konkurso dalyvių, laimėjusių atskirus etapus, vykusius didžiausiuose Lietuvos miestuose. Jų laukė ne tik išbandymai automobiliais, kai reikėjo tiksliai įveikti sudėliotą slalomo trasą, parodyti vairavimo žinias bekelės trasoje ir atlikti kitas užduotis. Į geriausiojo vardą pretenduojantys vairuotojai privalėjo pademonstruoti ir pastabumą, „rengdami“ automobilį kelionei, išgirsti ir pasakyti, kokio automobilio variklio garsą girdi, atpažinti skirtingų modelių interjerus ir pademonstruoti dedukcinį mąstymą atpažįstant, kokie skysčiai išdėlioti vairuotojams prieš akis.
Iš viso susirinkusiems teko įveikti net 8 skirtingas užduotis, tačiau dar keturi konkurso dalyviai pretendavo į geriausio techniko vardą, tad jiems buvo skirta viena papildoma užduotis.
Padėjo įrenginėjamas garažas
Geriausio techniko vardas atiteko Kęstučiui Taškūnui, kuris „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkurse yra ne kartą skynęs laurus. Šįkart K. Taškūnas nustebino net ir visko mačiusius konkurso komisijos narius, mat draudimo bendrovėje dirbantis vyras žiniomis ir greičiu aplenkė net profesionalius technikus.
„Vakarais tenka įrenginėti garažą, prižiūrėti savo automobilius, tai ir padėjo“, – juokavo konkurso dalyvis, paklaustas, kas lėmė jo pergalę.
Tiesa, K. Taškūnas išdavė ir tai, kad dar prieš pradėdamas dirbti draudimo sferoje, intensyviai domėjosi automobiliais ir nevengė juose „pasikrapštyti“. Viską sudėjus, būtent tai lėmė, kad K. Taškūnas pelnė garbingą titulą.
Ne visiems sekėsi lengvai
Daugybė skirtingų rungčių parodė, kad ne visiems konkurso dalyviams viskas lengvai įkandama. Pavyzdžiui, pasiruošimo kelionei užduotyje ne vienas pamiršo patikrinti, ar visi ratai turi užtektinai veržlių, taip pat ir tai, ar yra kuo jas prisukti.
Užduotyje uždengtu spidometru toli gražu ne visiems buvo lengva išvystyti nurodytą greitį, o išvažiavę į trasą kai kurie vairuotojai gavo pylos už perteklinį sankabos maigymą, vairo laikymą viena ranka arba neteisingoje pozicijoje. Spėjant, kurio automobilio variklio garsas girdimas, ne visi atskyrė „Mercedes–Benz AMG“ motorą nuo „Honda Civic“ variklio, arba F1 bolido garsą nuo „Lexus RC“ modelio.
Skysčių atpažinimo rungtyje daugeliui gana lengvai sekėsi atskirti transmisinę alyvą ir stabdžių skystį, tačiau visiškai skaidrų iš tvarių žaliavų pagamintą „Neste MY“ dyzeliną ne vienas palaikė vandeniu ar langų plovikliu. Sunkiausiai vairuotojams sekėsi atpažinti juodą arbatą, be to, ne vienas rusvą aliejų palaikė žaliąja arbata.
Dėl pergalės – ne pirmą kartą
Geriausia Lietuvos vairuotoja tapo Olga Židovlenkova, vairavimo instruktorė ir profesionali vairuotoja. Ši pergalė jai – ne pirmoji ir, nors, teisėjai juokavo, kad tiems, kurie konkurse jau yra nugalėję, buvo skirtos simbolinės laiko baudos, taip didinant galimybę išsiveržti į priekį dar nė karto nelaimėjusiems, jai tai nesutrukdė.
Tokį titulą O. Židovlenkova jau buvo pelnius prieš porą metų, mat praėjusiais metais, kaip prisipažino pati, padarė klaidą ir tai sutrukdė jai nugalėti. Visgi iš karto po pergalės O. Židovlenkova patikino, kad su varžovėmis susitiks ir kitąmet.
„Linkėčiau kitoms merginoms nenusiminti ir nepasiduoti, nes tikrai šiame konkurse susitiksime kitais metais ir galbūt tada jos mane aplenks“, – šypsojosi nugalėtoja.
Geriausio jaunojo vairuotojo titulą iškovojo Domantas Pranys, o geriausiais Lietuvos vairuotojais tapo Tomas Kuprys, Julius Bučys, Benediktas Bočkus, Darius Gudauskas ir Tomas Benetis. Pastarasis pelnė pirmąją vietą, surinkęs daugiausiai taškų. Įdomi detalė ta, kad iš geriausių vairuotojų penketo net keturi – iš Klaipėdos. Akivaizdu, juokavo konkurso organizatoriai, kad Klaipėda yra gerų vairuotojų miestas.
T. Benetis kalbėdamas apie pergalę neslėpė, kad labai norėjo laimėti – nuo pat pirmos konkurso akimirkos toks buvo jo tikslas.
„Savo laimę šiame konkurse bandau jau trečią ar ketvirtą kartą ir, manau, tai tikrai padėjo, nes maždaug įsivaizdavau, kokios rungtys lauks. Tuo pačiu, atsirado ir ramybės, ir užtikrintumo“, – kalbėjo nugalėtojas.
Jis pasakojo, kad labiausiai jam patinka rungtys ant slidžių dangų, ten, sakė, jam ir sekasi geriausiai. Visgi nugalėtojas neslėpė, kad stengėsi nesijaudinti ir kiekvieną užduotį atlikti ramiai, gerai pagalvodamas.
„Daugiausiai emocijų keliantis prizas man – galimybė dalyvauti „Press Rally“. Labai nekantriai jo laukiu, nes, girdėjau, šiemet šis renginys buvo ypač įdomus“, – neslėpė T. Benetis.