Žurnalistų įskaitoje vyko kaip reta atkakli kova – dėl pirmosios vietos iki pat paskutinio greičio ruožo pešėsi ir realias galimybes nugalėti turėjo net keturi ekipažai, o skirtumai tarp jų – vos kelios ar keliolika sekundžių. Galiausiai, teisėjams suskaičiavus visus rezultatus ir baudas, greičiausiu buvo pripažintas šeimyninis Antano ir Akvilės Akučkų ekipažas, važiavęs „Scion FR-S“ automobiliu. Jie visuose ruožuose užtruko 33 min 33,5 sek. ir nugalėjo klasėje A2000 bei neoficialioje absoliučioje įskaitoje.

Šiauliečių, „Saulės radijo“ atstovų, nepalaužė jau pačiame pirmame „Febi“ greičio ruože patirta nesėkmė – suklydę naviguodami ir už kūgelių pasukę ne į tą pusę, jie turėjo apsisukinėti ir sugaišo ne vieną brangią sekundę.

Antrą vietą tarp visų dalyvių užėmė Dainius Leonavičius ir Adomas Šablevičius („Mazda MX-5“), treti liko Matas Buzelis su Mantu Venckumi („Toyota MR2“). Tai – ir neoficialios bendros įskaitos, ir „Iki 2000“ klasės (automobiliai su varikliais iki 2000 cm3) greičiausiųjų trejetukas. Prizininkai nuo nugalėtojo atsiliko atitinkamai 12,4 ir 29,1 sek. – ne viename greičio ruože jų rezultatai skyrėsi tik sekundžių dalimis.

Šis ralis išsiskyrė ir neeilinėmis lokacijomis – greičio ruožai buvo surengti Liepojos uosto teritorijoje, Latvijos pajūryje, Liepojos centre, Karostos kariniame miestelyje, Klaipėdos autodrome, Palangos stadione ir kitose vietose.

Įvairovė visose klasėse

Galingiausioje klasėje „Virš 3000“ (automobiliai su varikliais virš 3000 cm3) greičiausias buvo Egidijaus Babelio ir Aleksandro Dainio ekipažas („Hyundai i30 N“). Antroje vietoje liko Arūnas Volungevičius su Povilu Girčiu („Honda Civic Type-R“), trečioje – svečiai iš Lenkijos Jacekas Jureckis su Mareku Wicheriu („Lexus RC-F“).

Klasėje „Iki 3000“ (automobiliai, kurių varikliai – iki 3000 cm3) greičiausi buvo Žilvinas Pekarskas su Giedriumi Žiura („Honda Civic“). Antri liko suomiai Lauri Ahtiainenas su Liga Šuksta („Mazda MX-5“), treti – Tomas Mizgirdas su Katrina Zeiter („Nissan Qashqai“).

Silpniausių, tačiau toli gražu ne lėčiausių automobilių su varikliais iki 1600 cm3 klasėje „Iki 1600“ nugalėjo šeimyninis tėvo ir sūnaus ekipažas – Mindaugas ir Adomas Griniai, važiavę neseniai įsigytu „Suzuki Swift“ automobiliu. Jie itin atkaklioje kovoje vos 5 sekundėmis aplenkė estus su „Toyota Paseo“ – Karlą Eduardą Salumae bei Markusą Maevali. Trečią vietą šioje klasėje užėmė Ilona Steponėnė su Juste Šataite („Mazda2“).

Komandinėje įskaitoje pirmą vietą užėmė „Aukštaitijos bernai ir Jacekas“ pasivadinusi jungtinė lietuvių, latvių ir lenkų komanda. Antri liko „15min–Autoplius“, trečią vietą užėmė „Mazda Red Dot Team“.

Galingiausias – nebūtinai greičiausias

Jau ne pirmą kartą žurnalistų ralyje nugali ne galingiausias ar dokumentuose greičiausias automobilis. Netgi priešingai, ir „Viada Press Ralis 2019“ – ne išimtis.

Favoritais laikyti Renaldas Gabartas su Ramūnu Čapkausku važiavo 350 AG pasiekiančiu žiedinėms lenktynėms gamykloje parengtu „Cupra TCR“ automobiliu. Visas jo potencialas atsiskleidžia greitose trasose, tačiau lėtuose slalomuose vairuotojas tiesiogine to žodžio prasme kankinosi dėl per mažo manevringumo, o „Volfas Engelman nealkoholinio“ greičio ruožuose Klaipėdos autodrome padarytos klaidos palaidojo visas ekipažo viltis užimti aukštą vietą.

480 AG pasiekiantį „Lexus RC-F“ į Baltijos šalių pajūrį atvairavo svečiai iš Lenkijos – Jacekas Jureckis ir Marekas Wichteris. Tačiau didelis ir sunkus automobilis taip pat būtų geriau išnaudojamas greitose trasose, o ne lėtuose slalomuose.

VIP įskaitoje stebino elektromobilis

Kartu su žurnalistais tose pačiose trasose varžosi ir ralio svečiai – jiems skirta speciali VIP įskaita, kurioje jie neskirstomi pagal automobilius ar kitus parametrus. Čia dalyvių parkas ne ką mažiau įspūdingas – ekipažo nariai dažnai matomi įvairiuose sporto renginiuose, o automobilių parke – „Porsche 911“, „Tesla Model 3“ ir kiti modeliai.

Ypač daug dėmesio susilaukė elektromobilis – pirmą kartą ralio istorijoje jame startavo „Tesla“ modelis. Tai išskirtinė „Tesla Model 3 Performance“ modifikacija – keturiais ratais varomas modelis 100 km/val. greitį pasiekia vos per 3,4 sek. Savo asmeninį automobilį varžybose išbandyti pasiryžo Mantas Mikuckas, šturmanu būti pakvietęs kitą patyrusį lenktynininką Karolį Raišį. Vis tik iki pergalės jiems pritrūko 27 sekundžių – juos aplenkė „Renault Clio Sport“ važiavę Jordanas Dirgėla ir Deividas Šileva.

Trečią vietą užėmė Mantas Bytautas su Mindaugu Kaminsku („SEAT Leon“). Savo išsikeltą tikslą įvykdė ir ryškiai geltonu „Suzuki Swift“ startavę Dominykas Danys ir Evelina Drilingienė. Startas „Viada Press Ralyje 2019“ buvo pagrindinis praėjusių metų konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas“ prizas ir jį iškovojo būtent D. Danys. Prieš varžybas jis teigė, kad norėtų patekti į savo klasės dešimtuką ir užėmė devintą vietą.

Geriausiai orientavosi su „Mercedes-Benz“

„Viada Press Ralyje“ organizuojama ir sportinė, ir turistinė įskaitos. Vadinamieji turistai varžosi keliuose slalomuose, tačiau didžiąją dalį jų užduočių sudaro orientacinės rungtys bei susipažinimas su įvairiomis regiono įžymybėmis.

Geriausiai „Tourism“ įskaitoje pasirodė – greičiausiai važiavo bei geriausiai orientavosi – Mindaugas Plukys su Laura Bruzgyte. Antri liko Marius Grigaliūnas su Dovile Kazielaite, treti – Tomas Ališauskas su Grace Kay Arai.

Kartu turistavo ir „Continental Istorinių automobilių ralio“ dalyviai. Tarp jų geriausiai pasirodė Edvardas Zujus ir Jolita Zujienė („Mercedes-Benz SL560“), antri liko Andrius Demenavičius ir Andrius Grigas („Porsche 914“), treti – Darius Gaidukevičius ir Aušra Degimienė („Mercedes-Benz 280“).

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją