„Press ralį“ laimėti visada malonu, tačiau šįkart daugiau lėmė ne ekipažas, o technika. Mūsų automobilis „Audi RS3“ yra gerokai pranašesnis už kitus ir siūlyčiau kiekvienam žmogui jį išbandyti. Tai visiškai kiti potyriai ir vairavimo malonumas“, – apdovanojimų ceremonijos metu sakė R. Gabartas, buvęs greičiausias ne tik bendroje „Press ralio“ žurnalistų įskaitoje, bet ir III klasėje. Jo vairuotas „Audi RS3“ yra varomas keturiais ratais ir pasiekia net 400 AG pajėgumą – tokios techninės savybės ir patirtis leido dominuoti greitose trasose, kurių šiame „Press ralyje“ netrūko.
III klasėje, kurioje varžosi automobilius su varikliais virš 2,0 l darbinio tūrio vairuojantys ekipažai, antrą vietą užėmė Dainiaus Leonavičiaus ir Adomo Šablevičiaus ekipažas, o treti liko svečiai iš Lenkijos Jacekas Jureckis ir Marekas Wicheris. Abu ekipažai vairavo priekiniais ratais varomus „Hyundai i30 N“ automobilius, pasiekiančius 275 AG.
Nugalėtojai maudėsi baseine
„Press ralyje“ pirmą kartą vyko atskira įskaita elektromobiliams. Šios transporto priemonės, tarp kurių daugiausia buvo naujųjų „Nissan LEAF“, dalyje greičio ruožų varžėsi lygiomis teisėmis su visais automobiliais. Greičiausias šioje įskaitoje buvo Olego Vasilevskio ir Gintaro Kaukėno ekipažas su „KIA Soul EV“, antroje vietoje liko Ilona Steponėnė su Evelina Drilingienė, trečioje – Žilvinas Pekarskas su Giedriumi Žiura („Volkswagen e-Golf“).
I klasėje (automobilių su varikliais iki 1,6 l) nugalėjęs Tomo Markelevičiaus ir Tado Martinaičio ekipažas su žaliuoju „Mitsubishi Colt“ po apdovanojimų ceremonijos išsimaudė baseine. Tai daryti įpareigojo lažybos su konkurentų Egidijaus Babelio ir Aleksandro Dainio ekipažu – jie prieš varžybas sutarė, kad nugalėjęs ekipažas išsimaudo.
„9 metus dalyvauju „Press ralio“ 1600 klasėje, 8 metus – su tuo pačiu šturmanu. Ir pagaliau nugalėjome! Dabar pažadam lipti iš šios smėlio dėžės ir kitiems metams paruošti automobilį, kuris turės iki 2 litrų variklį“, – džiaugėsi T. Markelevičius ir netrukus abu su šturmanu nėrė į baseiną.
II įskaitoje (automobiliai su varikliais iki 2 l) nugalėjo svečiai iš Ukrainos – Sergejus Kravecas ir Stanislavas Pelenskijus („Mazda MX-5“). Antrą ir trečią vietas pasidalijo ekipažai, važiavę „Toyota MR2“ – Donatas Suchockis su Žygimantu Kisieliumi ir Matas Buzelis su Mantu Venckumi. Pastarasis ekipažas gavo gerą pamoką, kad ralyje reikia ne tik važiuoti, bet ir atidžiai žiūrėti dokumentus – sumuojant greičio ruožų rezultatus, jie buvo pirmi, tačiau dėl netikslaus atvykimo į laiko kontrolės punktus jie gavo kelias minutes baudos ir nukrito į trečią.
Dyzelinių automobilių klasėje nesusirinko reikalingas dalyvių kiekis, tad apdovanotas buvo tik vienas greičiausias – Arūno Volungevičiaus ir Dariaus Saulevičiaus ekipažas.
Atskiroje VIP klasės įskaitoje, kurioje gali varžytis ir ne žurnalistai, greičiausias buvo Vytauto Švedo ir Eglės Daugėlaitės ekipažas su „Audi RS3“. Antri liko Kęstutis Taškūnas su Andrejumi Savčenko, treti – Evaldas Tylas su Karoliu Tuinyla.
Specialius prizus įsteigė ir miestų, kuriuose vyko varžybų etapai, merai – juos gavo geriausiai tuose miestuose buvusius greičio ruožus įveikę dalyviai. Šiaulių mero taurę išsivežė panevėžiečiai – T. Markelevičius su T. Martinaičiu, o Kretingos – M. Buzelis su M. Venckumi.
Istoriniams – kitos rungtys
Kartu su „Press raliu“ vyko ir istorinių automobilių ralis „Lietuva 2018“, kuriame varžėsi per dvi dešimtis įvairių automobilių. Ekipažai varžėsi tikslumo reikalaujančiose rungtyse, o vieną specialią užduoti turėjo net kartodrome „Baltkart“.
Greičiausi istorinių automobilių įskaitoje buvo Karolis Raišys ir Algimantas Raišys su MG kabrioletu. Šis kabrioletas matomas ne tik Lietuvos raliuose – pastaruosius dvejus metus dalyvavo ir istorinių Monte Karlo automobilių ralyje. Antroje vietoje liko Edvardas Zujus su Nerijumi Šepučiu, trečioje – Edgaras Kurmauskas su Jolanta Kurmauskiene.
Turistinių automobilių įskaitoje greičiausi buvo Edmundas Povilauskas su Dainora Povilauskiene. Antri liko Tomaszas Wazynskis su Almantu Jacevičiumi, treti – Petris Suuronenas su Inna Hanni.
Buvo ir Latvijoje
XXIII „Press ralio“ dalyviai varžybas pradėjo Šiaulių centre penktadienį, tą pačią dieną aplankė Bačiūnų kartodromą, Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodromą, varžėsi garažų kooperatyvo teritorijoje greta Viekšnių, apleistame Vainiaudos kariniame oro uoste bei Palangos oro uoste. Pastarojo administracijai pavyko rasti kelių valandų tarpą, kuomet oro uoste nekilo ir nesileido lėktuvai, tad „Press ralio“ dalyviai džiaugėsi galimybė išbandyti automobilių galimybes.
Šeštadienį „Press ralio“ dalyviai, kurių, kartu su istoriniais automobiliais, buvo daugiau nei 70, iš dalyvių stovyklos prie Palangos esančiame poilsio ir sveikatinimo komplekso „Atostogų parkas“ pajudėjo į Kretingą. Šio miesto centrinėje aikštėje vyko paralelinio slalomo varžybos.
Po apšilimo Kretingoje dalyviai pajudėjo į Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo autodromą, o iš ten – į Vilkyčių autokroso trasą. Po išbandymų ant asfalto bei žvyro dangos dalyviai grįžo į autodromą, iš ten – į slalomą „Švyturio“ arenos aikštelėje Klaipėdos ir į finišą Palangoje, Vytauto g. Ten dalyvius pasitiko didelė vietinių žmonių ir turistų minia, kuri turėjo galimybę pasidairyti į išskirtinius automobilius: čia buvo trys nauji „Nissan LEAF“ elektromobiliai, penki istoriniai „Datsun“ modeliai, keli skirtingų kartų „Porsche“, du „Audi RS3“, „Hyundai i30 N“, „Toyota MR2“ ir daugybė kitų išskirtinių automobilių.