Jau ne pirmus metus tralas iš Kauno į Palangą išjudės su dviem juodai geltonu „Dynamit:t Energy“ dizainu papuoštais automobiliais. Lenktynių komandos automobilių parkas pastoviai plečiasi, tobulėja, tad paskutinius du metus į lenktynes važiuodavo du beveik identiški BMW automobiliai. Tik trasoje lenktyniavo vienas. Antrasis pasitarnaudavo kaip atsarginis. Arba atsarginių dalių komplektas.
Vienas lenktynininkas pilotuos du automobilius
Šiemet Palangoje lenktynių entuziastai vėlgi pamatys du „Dynami:t Energy“ komandos automobilius, tačiau jie bus visiškai skirtingi ir abu lenktyniaus.
„Pirmą kartą važiuosime dviem automobiliais. Tai rodo, kad komanda auga, nestovime vietoje, visada ieškome sprendimų ir naujovių. Subūrėme du labai stiprius ekipažus ir stengsimės kovoti dėl podiumo tiek TC2, tiek „GT Open“ klasėse“, – sakė komandos vėliavnešys, lenktynininkas Mantas Matukaitis, kuris ateinantį šeštadienį pasikeisdamas pilotuos abu automobilius.
BMW dar greitesnis ir patikimesnis
Pirmoji ekipos dalis – 53-iuoju numeriu pažymėta „Dynami:t by C-Bet“ komanda su BMW M3 turi aiškų tikslą – nugalėti klasėje ir užkopti į kuo aukštesnę pozciją bendroje įskaitoje. Visus keturis kartus iki tol BMW automobiliais lenktyniavusi komanda kopė ant podiumo išskyrus pernai, kai turėjo ilgam sustoti garaže dėl techninių problemų ir varžovus paleisti toli į priekį.
„Mes nepasiduodame, galiausiai prieš finišą susitvarkę dar išvažiavome ir iš to pykčio parodėme savo tempą, kad turėjome užtikrintai pirmauti. Emocijoms nuslūgus ir sezonui pasibaigus pradėjome labai stipriai ruoštis šiems metams, investavome ne tik į greitį bet ir patikimumą, sudėjome kelis saugiklius“, – paaiškino M. Matukaitis.
Šiemet „Dynami:t by C-Bet“ BMW gavo lenktyninio automobilio M3 GTR aerodinamikos paketą, platesnes padangas geresniam sukibimui, saugiai padidinta 3 litrų atmosferinio 6 cilindrų eilėje variklio galia. Ji perkops 370 AG. Taip pat į degalų baką buvo sumontuotas antras degalų siurblys. Kaip atsarginis. Gal ir nebūtina, bet praėjusiais metais komanda ilgiausiai prastovėjo būtent dėl šios detalės gedimo.
Komanda nori pergalės klasėje. Su šia mašina vien tik dėl to ir važiuoja. Žino, kad iškovoti gali, mat tai vienas greičiausių BMW Lietuvoje. Kačerginės „Nemuno žiede“ M. Matukaitis su ja Lietuvos „Time Attack“ čempionate jau taikosi lipti į 1 min ir 14 sek zoną. O tai dar prieš mažiau nei 5 metus buvo absoliutus tos trasos rekordas.
„Corvette“ bus išnaudota eksperimentams
Didesnė naujiena – 35 starto numeriu pažymėtas „Dynami:t by Baltic Petroleum“ komandos „Chevrolet Corvette Z06“ superautomobilis su milžinišku, 7 litrų darbo tūrio V8 varikliu, pasiekiančiu daugiau nei 500 AG.
„Tokių automobilių Lietuvos autosporto padangėje nebuvo daug. Prisimenu tik Eugenijaus Tumulevičiaus „Corvette“ 2007 metais tose pačiose Palangos lenktynėse. Nežinau, kaip jai ten sekėsi, bet puikiai prisimenu, kad ji skleidė labai daug garso. Šiuo klausimu žiūrovus mes galbūt kiek nuvilsime, nes važiuosime standartine išmetimo sistema, tad šis V8 variklį turintis automobilis, kaip bebūtų keista, bus vienas tyliausių trasoje“, – net pats nusijuokė M. Matukaitis.
Vis tik tai nebus lėta mašina. Lenktynininkas sako, kad tai – neatrastas perlas lenktynėms. Kad mašina jau gamyklos vartus paliko būdama itin greita trasoje ir pritaikyta lenktynėms. Ypač tinkama išskirtinei Palangos trasai: didelis plačiame sūkių diapazone pasiekiamas sukimo momentas padės efektyviau įsibėgėti iš staigių apsisukimų ilgose tiesiosiose, o lengvas kėbulas ir puikiai paskirstytas svoris reiškia geras valdymo savybes posūkiuose.
„Paruošti šį automobilį nebuvo sudėtinga. Jei trumpai – tai mes jį tik šiek tiek aprinkome, nurinkome visas nereikalingas dalis ir pakeitėme į sportines tas, kurios tiesiog neatlaikytų lenktyninių krūvių. Tai stabdžiai ir amortizatoriai. Didžiausias iššūkis buvo sumontuoti saugos įrangą. Mašinos kėbulas – aliuminis, o saugos lankai – geležiniai. Žinia, kad geležį privirinti prie plieno nėra taip paprasta“, – aiškino M. Matukaitis.
Lenktynininkas atskleidė, kad šie metai „Dynami:t by Baltic Petroleum“ „Corvette“ modeliui bus tik pažintiniai. Automobilis išskirtinis, tad su juo reikia praleisti nemažai laiko trasoje, kad išsiaiškinti visus jo valdymo niuansus. Daugiausia su važiuoklės reguliavimu. O kur geriau pažinsi automobilį, jeigu ne lenktynėse. Tad šiemet sau komanda išsikėlė gana neaukštą tikslą – tai nesugadinti mašinos. Bet dėl prizinių vietų ji vis vien tiki, kad gali kovoti. Tuo tarpu perpratę automobilį didelę bombą jie konstruos jau 21-osioms „Aurum 1006km“ lenktynėms.
Prie „Corvette“ vairo sėdės britas Drew Hollandas, Karolis Gedgaudas, Tadas Aganauskas ir automobilius pristatęs M. Matukaitis. Jis taip pat vairuos ir BMW M3, o jam rezultato siekti padės Aurimas Mištautas, Danas Azikejevas ir Mindaugas Jankauskas.