Norėjo važiuoti jau šiemet
Sunkiausiomis lenktynėmis pasaulyje vadinamo ralio vargus sausį atlaikę lietuviai turėjo progą dar kartą prisiminti patirtus išgyvenimus.
Juos penktadienį prikėlė Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF), apdovanojusi B. Vanago ir šturmano Andrejaus Rudnickio bei A. Juknevičiaus ir Vytauto Obolevičiaus ekipažus specialiais prizais. Tiesa, V. Obolevičiaus renginyje nebuvo, kadangi jis su „Volkswagen“ komanda šiuo metu dalyvauja pasaulio ralio čempionato (WRC) etape Švedijoje.
B. Vanagas ir A. Rudnickis su „Oscar“ automobiliu Dakaro ralio bendroje įskaitoje užėmė 35-ą vietą, o A. Juknevičius ir V. Obolevičius su „Toyota“ finišą pasiekė 56-i.
„Ypatingai noriu padėkoti Benediktui, kurio sugebėjimai ryšiuose su visuomene mums galbūt leis populiarumu aplenkti ne tik futbolą, bet ir krepšinį“, – įteikdamas krištolo kristalus palinkėjo LASF prezidentas Gintaras Jonas Furmanavičius.
Regis, susidomėjimas Dakaro raliu Lietuvoje išties auga kaip ant mielių, kadangi apdovanoti lenktynininkai užsiminė, jog kitąmet jų būrys gali būti gerokai gausesnis.
„Asmeniškai žinau penkis žmones, kurie norėtų startuoti Dakare. Kai kurie jų tai norėjo daryti jau šiemet, bet atidėjo planus metams“, – sakė B. Vanagas.
Atskleisti pavardžių jis nepanoro, bet teigė, jog lietuviai domisi galimybėmis startuoti tiek automobilių, tiek motociklų, tiek keturračių įskaitose.
Potencialių dalyvių susidomėjimą pajuto ir A. Juknevičius. Tiesa, abu pilotai pabrėžė, jog sudėtingas pasiruošimas Dakaro raliui reikalauja tokių resursų, kad susidūrus su realybe daugumai entuziastų praeina ūpas veržtis į Pietų Ameriką.
Greitesnį automobilį gaus iš buvusios komandos?
Tuo tarpu tiek B. Vanagas, tiek A. Juknevičius po metų Dakaro ralyje ketina važiuoti naujais automobiliais.
Pirmasis jau pateikė keletą pasiūlymų „Toyota“ gamintojams, o kartu dairosi į „Ford“ arba ne patį naujausią „Mini“ modelį.
„Laukia didelis ir žiauriai sunkus darbas renkant biudžetą kitam raliui“, – neslėpė B. Vanagas.
Savo ruožtu, A. Juknevičius parduos trasoje nuolat gedusį standartinį „Toyota FJ Cruiser“ automobilį ir mėgins gauti rimtesnę techniką.
Jei senąją „Toyota“ lenktynininkas Baltarusijoje įsigijo už 30 tūkst. eurų, dabar jo žvilgsnis krypsta į to paties gamintojo „Overdrive“ prototipą.
Kazachstane įsikūrusiai „Astana“ komandai, kurios vadovu dirba A. Juknevičius, toks kainavo 1,5 mln. litų.
Tiesa, lietuvis ne pirktų, o nuomotųsi automobilį – galbūt iš tos pačios „Astana“ komandos, kuri po metų Pietų Amerikoje gali pasirodyti su atnaujintu automobilių parku.
Pasak A. Juknevičiaus, ekipos rėmėjai Kazachstane liko patenkinti rezultatais Dakaro ralyje, todėl žada nepagailėti pinigų kitiems metams. Užsitikrinus dosnų finansavimą, A. Juknevičius kitą savaitę skris į Vokietiją ir derėsis su Dakaro ralyje dominuojančia „X-raid“ komanda dėl vieno arba dviejų „Mini“ automobilių, į kuriuos norima pasodinti „Astana“ lenktynininkus.
Pats lietuvis kitų metų lenktynėse žada nebesiplėšyti tarp dviejų pareigų – piloto ir „Astana“ komandos vadovo. A. Juknevičius ketina metų pabaigoje palikti šį postą ir sutelkti visą dėmesį ties savarankišku pasirodymu ralyje.