Vos prieš porą metų pradėjęs lenktyniauti 24 metų amžiaus vaikinas išsyk plėšė pergales mėgėjų „Street“ lygoje, pernai iš karto pakilęs į „Semi-Pro“ lygą čempionate liko antras. Kaune naktimis prie pulto jaunimą šokdinantis DJ-us šiemet nusprendė nebesistengti dėl dar vienos „Semi-Pro“ lygos pakopos iki aukščiausio laiptelio ir nešvaistydamas laiko pasiryžo kilti dar aukščiau, į kovą su aukščiausios prabos Lietuvos „drifto“ meistrais.
Ir kol absoliuti dauguma lenktynininkų aukščiausioje lygoje čiuožia šonu BMW automobiliais, o kai kurie senesniais „Nissan“ S modeliais, V. Rimkus kitiems metams ruošia ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse dar neregėtą „Nissan 350Z“ automobilį. Lenktynininkas sako, kad tai dar neatrastas ginklas „drifto“ kovoms.
„Lietuvoje dar niekas nėra gaminęs tokio automobilio PRO lygos varžyboms. Kiek žinau, net ir Baltijos šalyse niekas nėra važiavęs tokiu. Žinau, kad Latvijoje vieną pagamino, tačiau mūsų krašte niekas juo nevažiavo. Tikiuosi, mano bolidas įneš šiek tiek naujovių į mūsų sporto automobilių parką, žiūrovams bus daugiau kur akis paganyti. Manau, kad tai neatrastas modelis. Jis turi patogią ratų bazę ir gerai paskirstytą svorį. Automobilis nėra brangus, patikimas, jo aptarnavimas racionaliai įkainotas, tad įsigijau jį daug negalvodamas, tikiu, kad būsiu konkurencingas“, – aiškino V. Rimkus.
Dauguma lenktynininkų Lietuvoje važinėja BMW automobiliais todėl, kad jie įvairiausius detalių ir perdarymo paketus visoms įmanomoms varžyboms, juos sukonstruoti yra lengva, o atsarginių dalių – nors vežimu vežk. Tuo tarpu nors „Nissan 350Z“ ir yra gerai pritaikytas šonaslydžio varžyboms, jo techniniam paruošimui reikia įdėti kiek daugiau darbo ir daug ką gaminti pačiam.
V. Rimkus anksčiau pats krapštęsis prie savo lenktyninės technikos šį kūrinį išbaigti patikėjo profesionalams. Jį savo dirbtuvėse Kaune surinkinėja Laimonas Laukys. Sako, kad pagaminti automobilį aukščiausios lygos lenktynėms – atsakingas darbas ir jis norėtų daugiau važiuoti, o ne remontuoti.
„Automobilis naujas, tad jį gaminti yra kiek sunkiau, nes visus techninius sprendimus reikės išbandyti mums patiems. Mūsų kraštuose niekas neturi „know-how“, tad viską darome patys. „Nissan“ maksimaliai išlengvintas, net ir stogas iš anglies pluošto. Salone naudosime IRP detales, jos patikrintos su praėjusių metų BMW automobiliu. Važiuoklę teks siųstis iš Estijos arba Lenkijos, nes išsukimo detalių Lietuvoje šiam modeliui niekas negamina. Vis tik aptarnavimas greitas, detalės atsiranda pas mus per porą dienų. Patobulinome ir svorio paskirstymą – pakeitėme variklio tvirtinimo taškus, jis dabar bus labai emai ir pastumtas į centrą, o radiatorius – gale. Gerai, kad šio modelio važiuoklė, granatos, pusašiai ir reduktorius yra tvirti, turėtų laikyti apie 1000 Nm sukimo momentą“, – išaiškino jis.
Nors standartinis „Nissan 350Z“ turi pakankamai galingą, 280 AG pasiekiantį 3,5 litro V6 variklį, turintį potencialo tobulinimui, aukščiausios lygos „driftui“, kur lenktynininkams reikia prasukti galinius ratus, kad automobilis slystu šonu važiuojant netgi didesniu nei 150 km/val. greičiu, to nepakanka. Veegos meistrai prieš pat saloną sugrūdo stipriai patobulintą 4,3 litro „Toyota 3UZ/FE“ V8 formos agregatą, kuris turi netgi superautomobilių variklių detalių ir milžinišką turbiną. Kiek arklio galių išspaus šis agregatas, lenktynininkas dar nesako, tačiau užsimena, kad bent tris kartus daugiau nei standartiniame pakete. Variklis galią į galinius varančiuosius ratus siųs per BMW pavarų dėžę ir trijų diskų „Tilton“ sankabą.
Nors lenktyninis Veegos automobilis per žiemą jau spėjo įgauti savo formas, turi variklį, darbų dar yra daug, tad meistrams teks plušėti nenuleidžiant galvų iki pat balandžio mėnesio. Balandžio 27 dieną Rygoje vyks pirmasis Lietuvos ir Latvijos šalių „drifto“ čempionato etapas, kur žiūrovai galės išvysti šį „Nissan“ į Vygantą Rimkų prie vairo, bandysiantį iš pirmo karto apterlioti patyrusių varžovų priekinius stiklus įkaitusiomis padangų gumos drožlėmis.