E. Staponkaus „Volkswagen Polo Super 1600“ automobilį reguliavo iš Čekijos atvykę inžinieriai. Testų metu komanda keitė ir bandė įvairius derinimus, keletą pavarų dėžės versijų, tobulino variklio parametrus.
Tituluoto lietuvio penktosios kartos „Polo Super 1600“ automobilyje sumontuotas kompanijos „Oreca“ variklis (240 AG galia, 205 Nm maksimalus sukimo momentas, leidžiantis iki 100 km/val. greičio įsibėgėti per 5,8 sek.) ir 6 laipsnių sekvencinė „Sadev“ pavarų dėžė. Šiuos agregatus E. Stanpokaus automobilyje reguliariai derinantys čekai žino kaip savo penkis pirštus, tačiau jų paslaugos nėra pigios, tad lietuvis jomis dažniausiai naudojasi keliaudamas į varžybas pro Čekiją. Arba pasikviečia į Lietuvą prieš svarbesnius startus.
Tuo pat metu testuose dalyvavo ir žinomas Lietuvoje žiedinių lenktynių meistras Ignas Gelžinis. Ignui šiemet – išbandymų metas. Iki šiol žinomas išskirtinai kaip asfaltinių trasų specialistas, šiais metais jis pradėjo ralio karjerą, dalyvauja Lietuvos ralio čempionate, o Vilkyčiuose išbandė ir vieną moderniausių „Super 1600“ klasėje ralio-kroso automobilių Europoje.
„Vis dar negaliu atsistebėti šio automobilio galimybėmis. Neįtikėtina, koks jis vikrus trasoje. Asfaltinėje dalyje taip ir nepripratau vėliau stabdyti. Jis valdomas kaip gokartas, o stabdo tiesiog neįtikėtinai efektyviai“, – po bandymų apie E. Staponkaus automobilį pasakojo I. Gelžinis.
„Blue Engeneering“ firmos pagamintame E. Staponkaus „Polo“ – apstu kevlaro bei anglies pluošto ir nė vienos nereikalingos detalės. Automobilis su vairuotoju sveria vos toną, o ypatingai minkšto mišinio padangos garantuoja neįtikėtiną sukibimą ne tik ant asfalto, bet ir ant žvyro. Tuo dar prieš vasarą galėjo įsitikinti ir automobilizmo tema rašantys mūsų šalies žurnalistai, kuriems E. Staponkus suteikė galimybę patiems trasoje išmėginti jo treniruočių automobilį – ketvirtos kartos „Polo S1600“.
Automobilis subalansuojamas idealiai, efektyvūs stabdžiai leidžia jais naudotis paskutinę akimirką, padangų sukibimas milžiniškas – šis parametrų kokteilis leidžia ralio-kroso trasoje E. Staponkui kovoti dėl aukščiausių pozicijų Europoje (pernai Senojo žemyno čempionate jis užėmė 7-ą vietą, o šiemet taikosi dar aukščiau) . Beje, padangų išnaudojimas reikalauja didelio piloto meistriškumo, mat vienam etapui komplektų kiekis yra ribojamas.
Šiais metais lietuvio atstovaujama „ES Motorsport“ komanda pradėjo bendrauti su žinomu treneriu, kuris specializuojasi lenktynininkų ruošime, Mindaugu Pociumi. Mindaugas testų metu studijavo Ernesto sveikatos būklę, diskutavo apie pasiruošimo niuansus ir ralio-kroso specifiką.
„Šiose lenktynėse svarbi ne tiek ištvermė, kiek itin greita reakcija. Ralio-kroso važiavimai vyksta labai trumpai – sportininkai įveikia vos po keturis-šešis lenktynių ratus. Dėl to lenktynininkui reikia nuo pat pirmų metrų važiuoti pilna jėga. Čia nėra kada „įsibėgėti“ ar „įsivažiuoti“, kaip kai kuriose kitose lenktynėse. Tačiau tuo pat metu yra ir kitas aspektas. Sportininkas neturi pavargti, jis visą dieną privalo išlikti žvalus, nes per vieną lenktynių dieną dalyviai turi daug važiavimų. Ties šiais niuansais ir dirbame“, – pasakojo M. Pocius.
Apie Lietuvos sportininko rimtą požiūrį į Europos čempionatą įspūdį susidarė ir šalies žurnalistai, kuriems E. Staponkus atskleidė savo darbo virtuvę. Beje, virtuvę – tiek perkeltine, tiek tiesiogine prasme. Į varžybas nuosavu, specialiai perdarytu autobusu su miegamosiomis vietomis vykstančios „ES Motorsport“ komandos gretose yra net samdomas virėjas, užtikrinantis visų ekipos narių poreikius atitinkančią mitybą.
Visa technika nudažyta oficialia komandos šviesiai žalia spalva. Kad visos smulkmenos apgalvotos, liudija net šios spalvos servetėlės rankoms nusivalyti virtuvėje...
Su autobusu važiuojančiuose specialiuose automobiliuose vežamas 150 tūkst. eurų kainuojantis „kovinis“ bolidas bei galybė atsarginių dalių: pradedant buferiais ir smulkiomis detalėmis, baigiant autobuso bagažinėje „paslėptu“ atsarginiu varikliu. Šiam agregatui naudojami tik varžybų organizatorių paskiriami specialūs degalai, kurių naudojimas taip pat tiksliai apibrėžtas taisyklėse.
Iš karto iš Vilkyčių „ES Motorsport“ komanda išvyko į Švediją. E. Staponkus ketvirtadienį atvyko į Holjes miestą, kur vyks trečiasis Europos ralio-kroso čempionato etapas. Po pirmų dviejų etapų tarp 35 dalyvių Lietuvos atstovas su 30 taškų užima 6-ą vietą ir realiai pretenduoja į šio čempionato prizininkus.
Iš viso šių metų Europos ralio-kroso čempionatas susideda iš šešių etapų.