Iš viso pirmosiose metų lenktynėse žiūrovai trasoje išvys daugiau nei pusantro šimto skirtingų automobilių, kurie ne tik bandys kaip įmanoma greičiau įveikti vieną, 3,5 ilgio Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasą, bet ir kovos tarpusavyje. Per vieną dieną, gegužės 18-ąją sezoną pirmuoju etapu pradės net trys čempionatai: Lietuvos „Time Attack“, A lygos „Dynami:t“ Lietuvos žiedinių lenktynių ir C Lygos „Liqui Moly“ mėgėjų žiedinių lenktynių čempionatai. Pastarieji du dėl numatomų itin aršių kovų dėl pozicijų trasoje, tikimasi, pritrauks didžiausią žiūrovų dėmesį. O dalyvių pastaruoju metu tik daugėja, į lenktynes grįžta šalmus nuo vinies nukabinę ir kurį laiką trasose nematyti dalyviai.
Vienas iš jų – jau ir naują automobilį nusipirkęs Izidorius Paukštys. Pradėjęs nuo „drifto“, prieš kelis metus savo „Nissan Silvia S14“ dalyvavęs tuo pačiu tiek „drifto“, tiek žiedinėse lenktynėse ilgainiui vietoje slydimo šonu pasirinko kovą dėl pozicijų trasoje.
„Aš jau gana senai nusprendžiau pereiti iš „driftingo“ į žiedines lenktynes. Kurį laiką mėčiausi, važiavau ir ten, ir ten. Bet galiausiai likau žiede, nes „drifte“ vien gerų įgūdžių nepakanka, ten egzistuoja ir sėkmės faktorius. Jei nepasiseka žiedinėse lenktynėse – dėl to gali kaltinti tik save. Tai tas rezultatų aiškumas man labiau prilipo“, – aiškino lenktynininkas Izidorius iš Kauno.
Jį prisimins senesni žiedinių lenktynių gerbėjai. Izidorius čempionate itin galingu „Nissan“ kovojo dar ir prieš tai, kai „Fast Lap“ tapo oficialių žiedinių lenktynių čempionatu. Tačiau paskutinius penkis metus jo dėmesys buvo nukreiptas kitur. Iki šių metų. Dabar Izidorius nusipirkęs trečios serijos BMW automobilį, atitinkantį R3000 klasės reikalavimus intensyviai ruošiasi gegužės 18-ajai.
R3000 klasėje – atkakliausios kovos
„Norėjau grįžti į žiedines lenktynes su savo „Nissan“, tačiau man nepatiko ta bombų klasė, į kurią būtų tekę važiuoti. Ten automobiliai labai skirtingi ir nėra normalios lenktyninės kovos. Be to, dėl naujų reikalavimų reikėtų į automobilį pridėti papildomus 200 kg svorio. Tačiau R3000 klasė man pasirodė šiuo metu esanti pati įdomiausia, tad garaže atsirado jos reikalavimus atitinkantis BMW. Treniruotėse pasilyginau savo laikus su pernykščiais dalyvių laikais, tai į TOP3 dar galiu taikyti. Žinoma, lyderių technika vėl bus patobulėjusi, tačiau galiu pasakyti, kad ramybės jiems neduosiu“, – šiepdamasis tarė I. Paukštys.
Toje pat R3000 klasėje „Dynami:t Energy by Cbet“ komandos garbę gins Tadas Aganauskas. Daugkartinis 1000 km lenktynių Palangoje prizininkas lygiai metus nebuvo atsisėdęs į sportinį automobilį. Šiemet planuoja jau intensyvų lenktynių sezoną.
„Visiškai neplanavau važiuoti „Dynami:t“ Lietuvos čempionate, bet atsidūriau ten laimingų aplinkybių dėka. Du „Ring Challenge“ etapus planavau kaip treniruotę artėjančioms „Aurum 1006 km“ lenktynėms, ir planavau važiuoti tik „Time attack“ važiavimus treniruočių automobiliu. Tačiau paaiškėjo, kad naujas reglamentas leidžia su vienu automobiliu važiuoti tik dviem žmonėms, nors planavom techniką išnaudoti keturiese. Tai dabar labai dėkoju Mantui Matukaičiui, kuris leido paimti E46 sedaną. Dar pasakė, kad tu esi ramiausias ir saugiausias vairuotojas iš mūsų, tad mašiną atiduodu į saugias rankas“, – nusišypsojo Tadas Aganauskas.
Užkietėjęs benzingalvis tuos metus laiko veltui neleido. Sako, pastoviai trynėsi „Simuliatorių akademijoje“, palaikė formą. O paskutiniai testai parodė, kad įgūdžiai prie vairo kerpėti dar nepradėjo, tad į trasą lėks tikėdamasis sudaryti rimtą konkurenciją reguliariems čempionato dalyviams.
Sūnus seka tėvo pėdomis
Kartu su „Dynami:t“ Lietuvos žiedinių lenktynių čempionatu tą pačią dieną vyks ir „Liqui Moly“ mėgėjų žiedinių lenktynių čempionato varžybos. C lygos lenktynės, skirtos pradedantiesiems, naujokams, jose dėl įskaitinių taškų galės kovoti tik tie, kurie nėra dalyvavę aukščiausio A lygos čempionate. Tačiau tarp dalyvių pavardžių – Čapkauskas. Vis tik ne automobilių sporto meistras Ramūnas, o jo sūnus Titas pernai išbandęs savo jėgas prie tikro sportinio automobilio vairo lenktynėse pradės pėdinti tėčio paliktomis pėdomis.
„Užsiregistravau visam sezonui. Mano lūkesčiai – pirmiausia pasiekti kuo aukštesnį asmeninį rezultatą, o tada jau žiūrėsiu, kiek būsiu konkurencingas prieš kitus dalyvius, norėčiau konkuruoti dėl prizinių pozicijų. Nors technika nėra jauna, bet ji patikima ir tikiu, kad galėsiu su ja važiuoti greitai“, – sakė Titas Čapkauskas.
Dar mokyklos suolą trinantis šešiolikmetis „Liqui Moly“ Lietuvos mėgėjų žiedinių lenktynių čempionate atstovaus „DHL Racing team“ komandą važiuodamas E36 kėbulą turinčiu BMW M3 automobiliu galingiausioje R3000+ klasėje.
Žiedu susidomėjo net ralistai
Čia pat kartu su Titu mėgėjų čempionate lenktyniaus ir ne visai mėgėjas Aurimas Eidžiūnas. Jis mėlynu „Lada 2105 VFTS“ automobiliu jau porą metų skrieja Lietuvos žvyrkeliais ralio čempionate. Tačiau dabar nusprendė išmėginti savo jėgas ir žiedinėse lenktynėse.
„Turiu tikslą išbandyti ir žiedines lenktynes, Nemuno žiedo trasą, kurioje iki šiol esu iš tiesų nedaug važiavęs. Kadangi klubas manimi pasitiki, tai patikėjo ir automobilį startui. Į „Ring Challenge“ atvyksime iš karto po ralio Ukrainoje, o pirmąsias žiedines lenktynes traktuosiu kaip gerą treniruotę prieš startą 1000 km varžybose. Ar važiuosiu visą sezoną? Dar nežinau, galėsiu pasakyti po pirmojo etapo. Jei patiks – galbūt“, – vėlgi su šypsena veide savo atsakymą baigė Aurimas Eidžiūnas.
Ralio trasose vienas iš paskutiniųjų „Žigulius“ pilotuojančių mochikanų likęs sportininkas savo principų neišduos ir į „Liqui Moly“ Lietuvos mėgėjų žiedinių lenktynių čempionato pirmąjį etapą išvažiuos legendiniu Dovilo Čiutelės sukonstruotu „Lada 2104 Mustang Proto“ automobiliu, po gaubtu turinčiu 3,6 litro V6 tipo variklį, pasiskolintą iš dar labiau kultinio „Ford Mustang“.
Gegužės 18 dieną veiksmas Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje vyks nuo pat ankstyvo ryto. Kovos dėl pozicijų prasidės perpiet. Žiūrovams bilietai į „Ring Challenge“ renginio teritoriją kainuos po 7 eurus, o už juos organizatoriai žada ne tik intensyvų veiksmą trasoje, bet ir pramogas visai šeimai šalia jos.