Tačiau prieš sulaukiant pirmojo Lietuvos ralio čempionato etapo atomazgos, reikia atsakyti į dar vieną klausimą – kur ir kodėl dingo „Juta Racing“ komandos lyderio „Volkswagen Polo GTI R5“?
„Viskas labai paprasta. Su „Polo GTI R5“ pasielgiau tarsi būčiau turėjęs krištolinį rutulį, padedantį nuspėti ateitį. Praėjusių lapkritį sulaukėm tokio įtaigaus prašymo šį automobilį parduoti, kad nepajėgėm tam prašymui atsispirti. Juo labiau, kad patys planavom įsigyti naujesnę R5 versiją. Tuo pat metu visai neplanavom koronaviruso pandemijos, karantino, ekonomikos sąstingio ir drastiškai sumažėjusių galimybių įtikinti komandos partnerius investuoti į modernesnį automobilį. T. y. iš tiesų labai geromis sąlygomis pardavę turėtą „Polo GTI R5“ netrukus susidūrėm su įvairiais keblumais tęsiant sportinės technikos parko permainas, todėl kurį laiką apskritai nežinojom, ar šį sezoną pavyks „išbėgti į aikštelę“, – atvirauja V. Švedas.
Aiškumo padaugėjo vos prieš porą savaičių, kai pagalbos ranką Vytautui ištiesė buvęs varžovas trasose ir vienas didžiausių Latvijos ralio pasaulio autoritetų Maris Neikšans. Baigęs profesionalaus piloto karjerą Maris įkūrė savo vardo kompaniją „Neiksans Rallysport“ ir pasinėrė į sportinės technikos konstravimą bei aptarnavimą. Sužinojęs apie V. Švedo situaciją jis paklausė ar norėtų išnuomoti „Mitsubishi EVO X“ drauge su visa mechanikų komanda, o Vytautas tokį pasiūlymą su džiaugsmu priėmė.
„Sugrįžti į „Rally Žemaitija“ knietėjo dėl kelių priežasčių. Visų pirma Tomas Savickas buvo labai geras draugas ir šaunus žmogus. Karjeros pradžioje varžėmės toje pat automobilių klasėje ir tų laikų kovų prisiminimai lig šiol generuoja pačius geriausius jausmus. Iš tiesų labai nuoširdžiai norėjau Tomą pagerbti startuojant jo atminimui skirtose lenktynėse. Antra – Žemaitijoje esam laimėję keturis kartus, čia visuomet puikiai jaučiamės, čia malonu sugrįžti ir dėl profesionalios renginio organizacijos, ir dėl kokybiškų trasų. Šiokį tokį nerimą kelia tik tai, kad „Mitsubishi EVO X“ iš „Neiksans Rallysport“ dirbtuvių pamatysiu tik šeštadienį. Prieš pajudant į trasą nebus jokio apšilimo ar testų, kurių metu automobilis sureguliuojamas pagal man įprastus parametrus. Kita vertus, būtent su tokia technika esam lenktyniavę didžiąją karjeros dalį, todėl adaptacija neturėtų būti komplikuota“, – teigė V. Švedas.
Jei šis eksperimentas pasiteisins, kitose šiųmetinio Lietuvos ralio čempionato etapuose Vytautas galbūt išbandys ir „Neiksans Rallysport“ komandos inžinierių kūrinį – „Ford Fiesta NRC“, pagrindiniais parametrais prilygstančiam R5 klasės technikai.