„Jeigu nepatiktų šio rengėjo organizuojami istorinių automobilių raliai, tikrai nedalyvaučiau juose jau penktą kartą, – ralio organizatorių pranešime žiniasklaidai cituojamas vienas favoritu laikytų, jau laimėjęs anksčiau vykusį analogišką ralį Erdvilas Ališauskas, šįkart kartu su žmona Rima vairavęs 1979 m. gamybos „Porsche 911“. – Čia šventė kuriama renginio dalyviams leidžiant jiems pasivaržyti ne tik atliekant specialias užduotis, bet ir susigrumti slalomo aikštelėse ir kitose rungtyse.“
Jei turite pastebėjimų, įdomių, su eismu, automobiliais ir motociklais susijusių temų pasiūlymų, laukiame jūsų laiško e. paštu auto@delfi.lt. Jei domitės automobilių ir motociklų naujienomis, siūlome sekti DELFI Auto puslapį feisbuke.
Pasak E. Ališausko ekipažo, dar viena išskirtinė šių ralių vertybė – galimybė susipažinti su kaskart vis kito regiono vaizdingiausiomis vietovėmis, lankytinomis vietomis, nekalbant jau apie galimybę paragauti kulinarinio paveldo patiekalų.
„Užteko vieno karto, kad įsitikintume, jog istorinių automobilių raliai reikalauja ne tik atidos kelyje ar specialiose aikštelėse, bet ir verčia labiau domėtis šalies istorija ir ją kūrusiais žmonėmis“, – kalbėjo renginio debiutantas radviliškietis Grigas Šukys, kartu su kraštiečiu Gyčiu Gineika pasirinkę puikiai atrodantį ZAZ 968 M automobilį.
Ralyje debiutavo 6,6 litro darbo tūrio benzininį variklį turintis 1978 m laidos „tikras amerikonas“ „Ford Bronco“, kurį vairavo Virginijus Narauskas su dukra Ieva.
„Žiūrint, kaip ir kur važiuosi, tačiau ir 20 litrų benzino 100 km. kelio – jam gali būti ne riba“, – tarsi norėdamas atbaidyti smalsuolius šmaikštavo V. Narauskas.
UAB „Autotoja“ valdybos pirmininkas Tomas Alvydas Skėrys kartu su žmona Aistra vairavo retą „Toyota Crown“ automobilį.
„1971 metais „Toyota“ koncernas į Europą eksportavo pirmuosius 100-tą šio modelio automobilių. Manasis – vienas jų“, – sakė T. A. Skėrys.
Žinomi sporto meistrai Linas Vaitekūnas ir Audrius Šošas nustebino reta 1977 m gamybos sportine „Opel Ascona B“, vilniečiai tėvas ir sūnus Valdas ir Paulius Valiukevičiai – metais jaunesne – „Datsun 280Z“, o uteniškiai Artūras ir Evaldas Kirmonai – „VW Kaefer“.
Ilgametis daugelio ralių dalyvis, šalies automobilių sporto ir veteranų klubo „Startas“ teisėjas Edvardas Zujus kartu su žmona Jolita vairavo įspūdingą 1986 m. laidos „Mercedes-Benz 560 SL“, kurio ratus suka 6 litrų darbo tūrio benzininis variklis.
„Tačiau ne įspūdingas litražas ar iš po variklio dangčio plūstanti galia – didžiausias istorinių ralių traukos objektas“, – sakė biržiečių klubo „Ekipažas“ prezidentas Voldemaras Aišporas, turintis patrauklią istorinių automobilių ir motociklų kolekciją, tačiau šiam raliui kartu su sūnumi Ramūnu pasirinkęs VAZ 2101.
Šiaulietis, keturių ralių „Aplink Lietuvą“, iš kurių du laimėjo, dalyvis Vytautas Kazeliūnas atvairavo 1970 metų laidos, žvilgantį lyg naujas „GAZ 21 Volga“ automobilį. Iš pirmo žvilgsnio, regis, niekuo neišsiskiriantis eksponatas, tačiau jo istorija verta neplonos knygos.
„Volga“ – mano tėvuko ir pirmasis mano automobilis, su kuriuo išmokau važiuoti ir kurį vairuodamas įgijau vairuotojo pažymėjimą. Todėl šiai markei iki šiol jaučiu didžiulę nostalgiją“, – pasakojo V. Kazeliūnas.
Varžėsi net slalome
Tačiau pirmoji V. Kazeliūno „Volga“ jau seniai metalo lauže. O šią jis įsigijo iš buvusio sovietinės armijos karininko, kurią tas parsivarė iš tolimojo Afganistano.
„Iškart ši „afganė“ patraukė mano dėmesį išskirtinai gera būkle. Neapsirikau, restauruodamas ją neaptikau nė menkiausios rūdelės. Štai ką reiškia jaunystė be druskos ant kelių“, – tikina Vytautas, kuris kartu su šturmanu Raimondu Mikėnu nustebino itin veržlia sparta, nebūdinga šiai markei, jau pirmojoje slalomo rungtyje, vykusia Molėtų aerodromo aikštelėje.
Į ją susirinkę žiūrovai negailėjo aplodismentų greituminį slalomą su minėta „Opel Ascona“ laimėjusiems L. Vaitiekūnui su A. Šošu, kurie distanciją įveikė per 42,90 sek.
43,08 sek. laikas antrąją vietą garantavo E. ir R. Ališauskams su „Porsche 911“, o trečiąją vietą iškovojo meistriškai „Ford Sierra“ vairavę Edgaras Latiškevičius su Pauliumi Balčyčiu (43,79 sek.).
Ketvirti liko V. ir P. Valiukevičiai (44,41 sek., „Datsun 280Z“), o penkti – E. ir J. Zujai (44,45 sek., „Mersedes Benz 560 SL“).
Slalomas buvo tik pirmoji, daug emocijų sukėlusi rungtis. Ekipažų laukė smiginio, dvi tikslaus važiavimo ir kelios papildomos rungtys, pareikalavusios ne tik išmonės, bet ir papildomų žinių apie šalies ir konkretaus regiono praeitį ir dabartį.
Nugalėtojų netrūko
Susumavus istorinio automobilių ralio rezultatus, plačiausia šypsena švietė „Mercedes-Benz W123“ vairavusių Vidmanto Kažukausko ir Sauliaus Vilčinsko veidai. Šis duetas laimėjo ne tik „Youngtimer“ automobilių klasės, bet ir bendrąją ralio įskaitą bei pagrindinį prizą – naujausių „Bridgestone“ padangų komplektą.
„Youngtimer“ klasės antraisiais prizininkais tapo E. Latiškevičius su P. Balčyčiu („Ford Sierra“), pranokę daugelio nuostabai trečiąją vietą užėmusius itin drąsius debiutantus Gytį Gineiką su G. Šukiu (ZAZ 968M).
Seniausiųjų, „Oldtimer“ klasės nugalėtojais pripažinti „Volvo 242L“ vairavę Vėjūnas Toleikis su Gediminu Girčiu, kurie bendrojoje ralio įskaitoje džiaugėsi vienu laipteliu žemesne pozicija.
Stebėtina, tačiau visą „Oldtimer“ nugalėtojų garbės pakylą užėmė vairavę tik „Volvo“ automobilius. Antrąją vietą šioje klasėje ir trečiąją bendrojoje įskaitoje iškovojo Rolandas ir Aistė Masiulioniai („Volvo 1800S“), o trečiąją – Andrius Dementavičius su Andriumi Vaitekūnu („Volvo P1800“).