Lenktynių dalyvius pasveikino Airijos ambasadorius Davidas Noonanas ir palinkėjo sėkmės savo tautiečiams, kurie į šias lenktynes atvyko net septyniais ekipažais. Jis įsteigė net specialų prizą geriausiai pasirodžiusiam lenktynėse savo šalies sportininkui.
Pirmą dieną buvo surengti trys greičio ruožai. Sportininkai dėl itin didelio karščio ir sauso oro kentėjo nuo greičio ruožuose tvyrančių dulkių.
Didelis karštis turėjo įtakos ir gedimams – jau pirmajame greičio ruože iš lenktynių pasitraukė net trys labai greiti lietuviški ekipažai.
Pirmiausia, net neatvažiavo iki pirmojo greičio ruožo Benediktas Vanagas ir Greta Germanavičiūtė. Jų „Subaru Imreza WRC“ sugedo pavarų dėžė. Benediktas taip nusivylė, kad nutarė net nestartuoti antrą ralio dieną, nors tai galima padaryti pagal „Super Rally“ taisyklę.
Pirmame greičio ruože, nuvažiavęs vos 7 km nuo starto sustojo Giedrius Notkus su Dainium Strižanu. Jų „Mitsubishi Lancer Evo IX“ sutriko kuro tiekimo sistema. Automobilis šiuo metu taisomas ir šeštadienį tikimasi lenktyniauti.
„Gaila, buvome nusiteikę geram rezultatui, gerai pasirodėme bandomajame greičio ruože. Ką padarysi, tai techninė sporto šaka, rytoj startuosime tik dėl savo fanų,“ – kiek nusivylęs pasakojo G. Notkus.
Pirmąjį greičio ruožą finišavo, tačiau iš karto po to sustojo ir broliai Vaidotas ir Žygis Žalos. Jų „Mitsubishi Lancer Evo IX“ subyrėjo reduktorius.
„Gerai, kad laiku pastebėjom gedimą, nes viskas galėjo baigtis kur kas blogiau. Po greičio ruožo pastebėjome po automobiliu tepalo balą ir iš karto supratome, kad lenktynių tęsti nebegalėsime,“ – sakė „Trygg Racing“ komandos lyderis V. Žala.
Vaidotas tęs lenktynes, automobilis jau paruoštas antros dienos greičio ruožams.
Gaila, tačiau dėl techninio gedimo jau pirmajame greičio ruože pasitraukė ir vienintelis ekipažas iš JAV.
Po pirmų dviejų greičio ruožų dėl itin didelio dulkių kiekio lenktynių organizatoriai nutarė lenktynininkus leisti startuoti kas dvi minutes, o ne kas minutę. Tai padėjo bent iš dalies išspręsti dulkių problemą.
Po pirmos dienos lenktynėse pirmauja uteniškis Martynas Samsonas su Mindaugu Varža. Jie kiek daugiau nei 20 sekundžių pirmauja prieš kitą lietuvių ekipažą – Vytautą Švedą ir Žilviną Sakalauską.
Trečioje vietoje – dar 15 sekundžių atsilikęs svečias iš Rusijos Aleksejus Lukjanukas su neįprastu sau automobiliu „Mitsubishi Colt“.
Trečias tarp lietuvių ir penktas bendroje įskaitoje – Deividas Jocius su Donatu Zvicevičiumi („Mitsubishi Lancer Evo IX“).
Tarp dviem ratais varomų automobilių pirmoje vietoje žengia estas Toomas Vask su BMW M3. Iš lietuvių greičiausias – Justas Tamašauskas ir Stasys Tarailė su „Opel Astra“. Jie lyderiui pralaimi tik 2,5 sek.
Justui Tamašauskui labai nepasisekė trečiojo greičio ruožo finiše – tiesiog kirsdamas finišo liniją Justas trenkėsi į akmenį ir išmušė ratą. Tačiau jis šiaip taip sugebėjo pasiekti serviso zoną ir laiku turėjo suspėti susitvarkyti automobilį.
Toje pat vietoje, jau po finišo sustojo ir Renaldas Šeinauskas su savo drauge Rūta Krikščiūnaite, kuriai tai pirmas ralis šturmanės vietoje. Jų „BMW 318“ išlūžo amortizatorius. Tačiau sportininkai taip pat sugebėjo sava eiga pasiekti finišą ir automobilį susitvarkė laiku.
Neoficialioje „airių įskaitoje“ pirmauja Derekas McGeehanas su „Mini WRC“. Jis žengia 14 vietoje bendroje įskaitoje.
Šeštadienį sportininkų laukia dar aštuoni greičio ruožai. Šių lenktynių lyderis Martynas Samsonas rytojaus lenktynėms nusiteikęs puikiai.
„Mums svarbiausia neprisidaryti klaidų. Jeigu sugebėsime išlikti ramūs, viskas turėtų būti gerai,“ – prieš eidamas ilsėtis sakė Martynas Samsonas, kuris šiais metais jau yra laimėjęs Utenos apylinkėse vykusį žiemos ralį.