„Manau, kad mums pavyko – atsižvelgdami į didelį dalyvių skaičių jiems skyrėme tik dvi slydimo konfigūracijas, tačiau tiek pirmoji, tiek antroji privertė juos gerokai apmąstyti judesius, atliekamus už vairo“, - apie pirmojo renginio progresą pasakojo vienas iš teisėjų Mantas Kuzmarskis.
Dalyviams gerai pažįstamoje trasoje sudėlioti kūgeliai sukėlė lengvą sumaištį – vietoj jiems įprastų trajektorijų ir pamėgtų didelių slydimo kampų, renginio organizatoriai vertė juos slysti siaurais ir greitais koridoriais, reikalavusiais naujų trajektorijų ir itin staigaus, bei dažno slydimo krypties keitimo.
Po pietų, pilotams jau apsipratus su konfigūracija, teisėjai vėl ėmėsi kortų vėlimo ir trasą apstatę dideliu kiekiu kūgelių skatino juos inicijuoti slydimą kiek arčiau žiūrovų zoną saugančių padangų krūvų ir išlaikyti pastoviai nuspaustą akceleratoriaus pedalą. Minėtosios padangų krūvos savo dėmesio taip pat sulaukė – vienas iš „Ride It Out“ komandos pilotų juodu „BMW“ nusprendė išbandyti šio trasos elemento stiprumą ir kiek nesuvaldęs savo bolido, trenkėsi į ją – į orą pakilęs automobilis liko neapgadintas ir tęsė savo važiavimus, o varžybų organizatorius Linas Ramoška pasidžiaugė, jog dieną prieš skyrė tinkamą dėmesį trasos paruošimui: „Jau vėlyvą penktadienio vakarą pažvelgėme į per penkmetį išartą duobę ir nusprendėme ją sutvirtinti sunkvežimių padangomis – lengvųjų automobilių padangos sukrautos į krūvą tokioje vietoje tik padeda automobiliui apsiversti, o sunkios ir didelės padangos jį sustabdo.“
Savo progos pasidžiaugti geru oru ir konkurentų minia nepraleido ir „PRO“ lygos dalyviai: 2014-ųjų metų naujokų paskelbtas Aurimas Vaškelis visą dieną smaginosi galėdamas spausti savo komandos draugus, trumpą pasirodymą pademonstravo ir drifto karalius Andrius Čibirka – šį patyrusį vairuotoją vis dar persekioja „Arena Motor Show“ prasidėjusios bėdos ir „Liqui Moly Drift Days“ metu jam lūžo ne tik jau septintas pusašis šiame sezone, bet paskutinius atodūsius išleido ir pavarų dėžė.
Piloto kėdę į teisėjų maršką išmainęs komandos „Republic-NP Team“ atstovas Povilas Lencevičius liko nustebęs tiek pilotų gausa, tiek jų technika. „Kol kas techninis parkas tikrai nespindi, tačiau prisiminus kaip atrodė mano pirmas automobilis, suprantu, jog tokia yra pradžia. Tikimės, jog pastovių treniruočių ir skatinimų tobulinti ir save ir savo techniką dėka šio sezono gale jau galėsime džiaugtis tiek aukštesnio lygio pilotais, tiek ir padoriau atrodančiu autoparku“, – sakė jis.
Povilo užduotis šeštadienį buvo ne tik stebėti ir konsultuoti dalyvius, bet ir įvertinti kaip jie galėtų nesunkiai patobulinti savo techniką. „Nusprendėme greitai suorganizuoti teorijos paskaitą, kurioje galėsime tinkamomis sąlygomis papasakoti kokiu keliu reiktų eiti – gaudžianti trasa vis tik nėra geriausia vieta tam“, - pasakojo šeštą savo sezoną pradėsiantis Povilas.
Savo šansą į trasą išriedėti gavo ir renginio žiūrovai, tiesa, kiek netikėta transporto priemone. Vienas iš renginio draugų, vidaus patalpų kartodromas „Kartlandas“ dviems drifto entuziastams paskolino vieną iš savo kartingų ir būtent juo pasiūlė išbandyti treniruočių trasą. Iš pirmo žvilgsnio juoką kelianti užduotis testuotojų buvo priimta labai rimtai ir šie nepabūgo išbandyti ir trasos gale „drifterių“ mėgstama kalnelį. Pagundai išbandyti kartingo galimybes šioje trasoje neatsispyrė ir teisėjas Mantas – nepaisant jo ilgametės patirties, geriau nei žiūrovams jam slysti nepavyko.
Į savo įgūdžius betobulinančius ir sezoną atidarančius šonaslydžio mylėtojus pažiūrėti susirinko apie tūkstantis žmonių, tad organizatoriai džiaugiasi, jog šis sportas toliau auga ir didina susidomėjimą. Paprastutė „Nemuno žiedo“ trasa padailinta teisėjų užduotimis buvo tik vienas iš pirmųjų iššūkių, kuriuos „NP Team“ žada pateikti siekiantiems progreso. „Kita mūsų įdėja reikalaus didelio susikaupimo, drąsos ir itin subtilaus automobilio valdymo“, - apie antrąjį „Liqui Moly Drift Days“ renginį užsiminė L. Ramoška.
Iš viso planuojami bent keturi praktikos renginiai skirtinguose miestuose, bei su skirtingomis užduotimis – visų jų tikslas per 2015-uosius gerokai kilstelti mėgėjiško „drifto“ pilotų lygį ir paskatini juos žengti į „PRO“ lygą.