Pati azartiškiausia taškų dėlionė laukė galingiausių automobilių ir labiausiai patyrusių pilotų klasėje (LRČ1). 2015-ųjų čempionas Vytautas Švedas dėl vasarą patirtų traumų pasitraukė iš kovos bendroje įskaitoje labai anksti, tačiau net ir po šios netekties intriga nė trupučio nesumažėjo. Nauju Lietuvos ralio karaliumi galėjo tapti keturi ekipažai – Vaidotas Žala su broliu Žygimantu Augustu, Martynas Samsonas su Mindaugu Varža, latviai Janis Vorobjovs su Andriu Malnieksu bei Giedrius Notkus su Dalium Strižanu.
Taškus ant „i“ sportininkai pabandė sudėlioti jau pačiuose pirmuose greičio ruožuose, tačiau ne visiems ralio dievai buvo vienodai maloningi. Termobranduolinis M. Samsono „MBW M3X“ priekinis reduktorius sustreikavo jau pirmame GR – vyrai liko tik su galiniai varančiaisiais ratais, todėl kautis su pagrindiniais varžovais neturėjo net teorinių galimybių.
Įžanginį GR laimėjo J. Vorobjovs, bet jau II GR latvio sukonstruotas „Mitsubishi Mirage“ užsiožiavo taip, kad Janis finišą pasiekė 16 vietoje, lyderiams pralaimėjęs beveik pusantros minutės.
Trečiame GR Fortūna nugarą atsuko ir V. Žalai: viduryje trasos išsimovė jo automobilio vairo traukė. Stebuklingu būdu išvengę „stogo“ vyrai sutvirtino sulūžusią detalę plastikiniais tvirtinimo dirželiais (vadinamosiomis „zateškėmis“), pasiekė finišą, tačiau prarado net 21 minutę ir atsidūrė pačioje rikiuotės pabaigoje.
Kai jau atrodė, kad pagrindiniai G. Notkaus varžovai patys tiesia kelią jam į čempiono sostą, panevėžiečių automobilis greičio ruožo pradžioje liko be kairio galinio rato. Kad jame akivaizdžiai sumažėjęs slėgis sportininkai pamatė jau stovėdami starte, todėl neturėjo jokių galimybių kažką pakeisti. Deja, rizika nepasiteisino – jau viename posūkių padanga nusimontavo, o kol vyrai pasiekė finišą, virto skutais. Tiesa, G. Notkus po šio incidento smuktelėjo tik į 5 vietą ir vis dar lenkė J. Vorobjovsą.
Tačiau bene solidžiausią patirtį turintis Lietuvos ralio čempionato dalyvis ne akimirkai nenuleido rankų. Latvio mechanikams sutvarkius pažeistą interkulerį (dėl to Janio automobilis buvo praradęs dalį galios), J. Vorobjovs sugebėjo laimėti visus vėlesnius greičio ruožus išskyrus 5-ąjį. Prieš ilgiausią (25,8 km) ir sudėtingiausią paskutinį GR, „pasiskolintą“ iš prieš porą metų Lietuvoje viešėjusio WRC karavano programos, realiausius pretendentus į čempiono sostą skyrė apie 18 sekundžių. Šį etapą sugebėjęs įveikti žaibo greičiu, Janis pakilo į 3 vietą „Rally Classic 2016“ rikiuotėje, aplenkė G. Notkų ir tapo nauju Lietuvos čempionu.
„Rally Classic 2016“ nugalėtojus tapo nuo trečiojo GR lydevęs Benediktas Vanagas su Greta Germanavičiūte. Šįkart Benas su „Subaru Impreza WRC“ automobiliu važiavo itin tiksliai ir greitai, todėl susišlavė daugybę žiūrovų simpatijų. Beje, tai pirmasis jo laimėtas ralis.
„Žinoma, taip finišuoti yra malonu, bet mes visus Lietuvos čempionato etapus vertiname kaip treniruotę prieš „Dakaro“ maratoną, todėl svarbiau nei pergalė yra tai, kad šiais metais sugebėjome finišuoti visuose raliuose, kuriuose startavom. Toks „pataikymo“ procentas nuteikia optimistiškai“, – po finišo sakė B. Vanagas.
Antrą vietą šiose lenktynėse iškovojo Deividas Jocius su Donatu Zvicevičium, ketvirti liko G. Notkus su D. Strižanu, o penkti – Gintautas Šlepikas su Audrium Pivoru.