Istoriniame Monte Karlo ralyje gali dalyvauti tik 1955-1980 metų laikotarpiu pagaminti modeliai, kurie tuo metu dalyvavo varžybose. Lietuvos ralio čempionas K. Raišys čia jau dukart važiavo su 1965 metų MG B modeliu. Jis yra lengvas ir manevringas, bet, kaip sako pats lenktynininkas, nelabai galingas.

„Su šturmanu ilgai svarstėm, kuo turėtumėm važiuoti Monte Karlo ralyje: su mano MG B ar su „Jaguar“. Nusprendėm, kad pastarasis turėtų labiau džiuginti. Man pačiam važiuoti visiškai kito lygio automobiliu yra begalinis malonumas. Negaliu jo atsisakyti“, – užsidegęs pasakoja jis.

Panašiai turėtų jaustis ir istorinio ralio gerbėjai, nes 2019 m. lenktynėse tai bus vienintelis toks modelis.

Karolio Raišio "Jaguar XK150 FHC"

Dovydas ir Galijotas

Prieš kelis dešimtmečius, kai buvo pagamintas „Jaguar XK150“, automobilių žurnalistai jį gyrė už tuomet stulbinanusią galią ir rafinuotą interjerą. Jo 3,4 litro variklis turi tris karbiuratorius ir išvysto 230 AG. K. Raišys pabrėžia, kad tada modelis buvo kaip superautomobilis.

„Mano MG B nėra labai galingas, bet viską atsveria jo manevringumas ir mažas svoris. XK150 – jau visai kita lyga. Jis galingas, greitas ir dar prašmatnus. Jo jėgą tikrai išnaudosiu atakuodamas stačias įkalnes po klastingų serpantino posūkių. Aišku, leidžiantis slidžiais ir vingiuotais kalnų keliukais reikės padirbėti stabdžiais ir vairu, nes „Jaguar“ sveria 1300 kilogramų. Bet juk ne Vokiečių gatve pasivažinėt važiuojam“, – į įššūkius su gera nuotaika reaguoja K. Raišys.

Karolio Raišio "Jaguar XK150 FHC"

Istorinių lenktynių dvasia

Monte Karlo ralis yra seniausias pasaulyje. Jis pirmą kartą surengtas 1911 m. ir nuo to laiko yra neatsiejama automobilių sporto istorijos ir europinės kultūros dalis.

Monako kunigaikštystės automobilių sporto klubo organizuojamas renginys per daugiau kaip šimtą metų tapo vienu didžiausių kasmetinių automobilių sporto renginių pasaulyje. Tačiau nuo 1998 m. organizatoriai grąžina ir pirminę istorinių lenktynių dvasią.

Savaitę laiko trunkantis „Monte Carlo Historique” ralis iš visos Europos ir pasaulio žiemą į Monaką sutraukia šimtus originaliais automobiliais važiuojančių lenktynininkų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)