Įveikti daugiau nei pustrečio tūkstančio kilometrų vingiuotais, toli gražu ne pačios geriausios kokybės kalnų keliais per penkias dienas nėra lengva paprastu automobiliu, o su senu tą padaryti dar sudėtingiau. Lietuvos ralio čempionato dalyviams per varžybas reikia įveikti 100–130 km greičio ruožų, Pasaulio ralio čempionato etapuose trasų ilgis siekia apie 300 km, o istorinių automobilių ralio dalyviams su muziejuose dažniausiai matomais automobiliais Portugalijoje reikia įveikti daugiau nei 500 km greičio ruožų.

„Nors teoriškai tai yra tikslaus važiavimo ralis, kur reikia važiuoti tiksliai užduotu greičiu, jis man panašesnis į tikrą ralį, nes vidutiniai greičiai parinkti tokie, kad visiems tenka spausti maksimaliai, nesvarbu, ar tu su 80-ųjų „Porsche“ sportinėmis padangomis, ar su senu „Jaguaru“, – po dviejų dienų lenktyniavimo nusistebėjo K. Raišys.

O jam kartu su O. Meilūnu ekipaže spausti sekasi. Įpusėjus varžyboms lietuviai pirmauja klasikinių automobilių, pagamintų iki 1965-ų metų kategorijoje. Bendroje įskaitoje jie užima 23-ą vietą iš 81 startavusio ekipažo. Nors prestižiniame „Monte Carlo Historique“ istorinių automobilių ralyje, į kurį susirenka per 300 ekipažų, Karolis yra finišavęs ir aukštesnėse pozicijose, jis sako, kad vien dėl Portugalijos varžybų specifikos ir milžiniško greičio kilti aukščiau bus sudėtinga.

Karolis Raišys

„Trasose vyksta tiesioginė kova greičiu, tad laimėti su 30 metų senesniu automobiliu nei važiuoja lyderiai – praktiškai nėra šansų. Bet savo kategorijoje stengsimės išlaikyti lyderių pozicijas. Ir taip esame gana aukštai su tokia mašina, ir tai jaučiame iš konkurentų rodomos pagarbos“, – sakė K. Raišys.

Pasak jo, seniausi automobiliai dažnai neatlaiko Portugalijos iššūkių, tad jį ir patį stebina, kaip daugiau nei 60-ies metų amžiaus „Jaguar“ vis dar nesubyrėjo dalimis.

„Trasos tokios žiaurios, kad sunku patikėti, kaip „Jaguaras“ dar gali būti viename gabale, nes keliai vingiuoti, labai nelygūs, ir tramplyną turėjome. Važiavome ir asfaltu, ir žvyru, įveikėme ralio kroso trasas,“ – pasakojo Raišys.

Įpusėjus varžyboms lietuviai baiminasi, kad jei trasos ir toliau bus tokios negailestingos, Vilniaus „Auto Muziejaus“ eksponatas gali ir pradėti byrėti, tad bandys susikoncentruoti ne į trasų atakavimą maksimaliu greičiu, o į tikslumą. Sportininkas juokavo, kad keltis rytais sunku, tad pirmuosiuose dienos greičio ruožuose padaro po vieną kitą klaidą.

„Aišku, tai bus sunku, nes turiu bėdą – sunkiai randu balansą tarp automobilio saugojimo ir greičio paieškų. Nes kai pamatau tuos duobėtus ralio greičio ruožus, kuriais WRC pilotai važiuoja, apima azartas, ir lekiu greičiau. Reikės kažkaip save nuraminti“, – sakė K. Raišys.

„Rally de Portugal Historico“ dalyviai iki penktadienio įveikė 23 greičio ruožus iš 43. Ralio finišas numatytas šeštadienio naktį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją