Tai – antrasis Karolio Raišio pasirodymas klasikinių automobilių ralyje Portugalijoje. Su tuo pačiu 1961-ųjų metų gamybos „Jaguar MKII“ jam prieš du metus nepavyko pasiekti jokio ženklaus rezultato. Sako, kad pirmą kartą nesuprato, kokio sudėtingumo varžybos tai yra.
„Šiemet atvažiavau daug geriau pasiruošęs ir supratau, kad jos išties labai greitos ir sunkios. Nors įprastai klasikinių automobilių raliai vyksta tikslaus važiavimo principu, kai reikia laikytis vidutinio greičio, su tokiu senu automobiliu kaip mūsų vietų važiuoti vidutiniu greičiu beveik nėra, beveik visus tuos 2000 kilometrų reikia spausti maksimaliai“, – įspūdžiais dalijosi Karolis Raišys.
Per penkias dienas dalyviams teko įveikti 2 667 kilometrus, iš kurių 548 kilometrus sudarė greičio ruožai siaurais kalnų serpantinais, Pasaulio ralio čempionato etapuose matytais žvyrkeliais, ralio kroso trasomis. Organizatorių užduodamos laiko normos ir vidutiniai greičiai – milžiniški, tad čia, priešingai nei „Monte Carlo Historique“ ralyje beveik nėra vadinamųjų turistų, važiuojančių daugiau pasimėgavimui, o ne rezultatui. Pro „Rally de Portugal Historico 2023“ starto arką pravažiavo 81 dalyvis. Pro finišo – 54.
Dalyviai pagal automobilius yra skirstomi į dvi kategorijas – klasikiniai, pagaminti iki 1965 metų, ir istoriniai, pagaminti vėliau. Klasikinių automobilių kategorijoje dalyvių nebuvo daug, tik 7, nes tokiems seniems automobiliams Portugalijos greičio ruožai yra negailestingi, tad su tokia sena technika susirenka tik gerai ją paruošę ekipažai. Ir tai finišo liniją pasiekė vos du. Karolis Raišys su Ovidijumi Meilūnu laimėjo klasikinių automobilių kategorijoje, o Dominique Bareille su „Volvo Amazon“ liko antri. Vis tik skirtumas tarp jų – milžiniškas. Lietuviai pakilo iki 21-os vietos absoliučioje įskaitoje, o artimiausi jų tiesioginiai konkurentai – 49-i.
„Kai su tokiu senu automobiliu važiavome aukštose pozicijose tarp gerokai naujesnių „Porsche“ ir BMW, vietiniai, išties aistringai sekantys ralį, mus herojais vadino ir atsistoję plojo, kas buvo visai malonu“, – gera ralio atmosfera gyveno K. Raišys.
Nors lietuvių „Jaguar MKII“ modeliui jau 62-eji, jis prie gali „nubausti“ ir modernius automobilius. 3,8 litro darbo tūrio variklis generuoja 220 AG, ir iki 100 km/val. šiam sedanui leidžia įsibėgėti per maždaug 8 sekundes. Tai buvo pirmasis sportinis sedanas pasaulyje, savo laiku buvęs ir greičiausiu keturių durų automobiliu. Ir kaip rodo tokie raliai – tai visai patikimas automobilis.
„Buvo labai sunkių momentų, kai reikėjo apsispręsti, tausoti automobilį ir prarasti rezultatą, kai temperatūros davikliai kalnų viršūnėse rodė nelabai gražius skaičius, ar „minti“ toliau. Buvo tokių greičio ruožų, kur automobilis išties labai smarkiai kentėjo, ir mums buvo psichologiškai sunku, nes ralio tempas toks didelis, kad nėra laiko ne tik rimtesniam remontui, alyvos lygio nėra kada pasitikrinti. Čia labai daug lemia namų darbai, kaip juos pasidarai, taip ir važiuoji, tai džiugu, kad šiemet namų darbus pasidarėme gerai, nes Lietuvoje tokių sąlygų pasitikrinti nėra kur“, – nuotykiais dalijosi lenktynininkas.
Šis ralis buvo toks įtraukiantis, kad K. Raišys sako, sudėtingose situacijose jis pasirinko netaupyti automobilio ir spausti. Kadangi savo klasėje jie buvo užtikrinti lyderiai, matavosi su varžovais bendroje įskaitoje. Rezultatas geras – 21 vieta tarp gerokai modernesnių sportinių automobilių.
Tai K. Raišiui ir O. Meilūnui buvo gera treniruotė prieš prestižinį „Monte Carlo Historique“ ralį, kuris vyks 2024-ųjų metų sausio 31 – vasario 7 dienomis.