Geriausia išankstinė Kalėdinė dovana Karoliui – „Monte Carlo Historique“ organizatorių laiškas, kad jo 1961-ųjų metų gamybos „Jaguar MKII“ automobilis yra atrinktas dalyvauti labiausiai prestižiniame istorinių automobilių ralyje į Monaką.
Šios varžybos – išskirtinės. Jose negali dalyvauti bet kas, priimami tik tie automobiliai, kurie kadaise patys raižė ledu padengtas ralio trasas Prancūzijos Alpėse. Pačios varžybos vyksta tokiu pačiu principu, kaip ir prieš aštuonias dešimtis metų: dalyviai startuoja iš skirtingų Europos miestų ir dieną naktį važiuoja siaurais keliais iki Monte Karlo, kur nespėję pailsėti pravažiuoja per simbolinę arką ir keliasi į itin klastingus greičio ruožus žiemiškuose Alpių serpantinuose. Kelius su nuo sauso asfalto iki visiško ledo besikeičiančia danga sportininkai privalo įveikti tiksliai organizatorių nurodytu tempu.
„Į šį ralį mane traukia tai, kad ne viskas nuo tavęs priklauso. Turi daryti tai, ką geriausiai sugebi, tačiau dalis rezultato vis vien priklauso gamtos loterijoje“, – susižavėjimo renginiu neslėpė lenktynininkas.
Karolis Raišys – vienintelis tarptautiniuose istorinių automobilių raliuose dalyvaujantis lietuvis. Jam tai jau bus šeštasis startas „Monte Carlo Historique“ varžybose, kurios šiemet vyks nuo sausio 24-osios iki vasario 1-os. Čia jis yra pasiekęs ir pergalių: 2019-ais bei 2020-aisiais Karolis laimėjo ralį seniausių automobilių kategorijoje, o absoliučioje įskaitoje liko atitinkamai 4-as ir 9-as. Pergalę jam atnešė „Jaguar XK150“ modelis.
Dabar lietuvis tęsia savo romaną istorinių automobilių iššūkiuose su „Jaguar“. Tik dabar važiuoja ne sportiniu kupė, o sedanu. 1961 metų gamybos „Jaguar MKII“ su 3.8 litro varikliu ne iš kelmo spirtas. Septintajame dešimtmetyje tai buvo greičiausias sedanas pasaulyje. Raišys mėgins trečiąjį kartą sugrįžti ant seniausių automobilių klasės podiumo. O jam kelią rodys patirties jau sukaupęs šturmanas Ovidijus Meilūnas.
Iš viso į jubiliejinį, 25-ąjį „Monte Carlo Historique“ ralį organizatoriai atrinko 285 ekipažus. Jie startuos iš penkių miestų: Bad Homburgo Vokietijoje, Londono Didžiojoje Britanijoje, Oslo Norvegijoje, Reimso Prancūzijoje ir Turino Italijoje. Jų laukia daugiau nei 2000 kilometrų ir 17 greičio ruožų.