Palikusių įprastas darbo vietas ir tapusių lenktynininkais žurnalistų laukia ilgiausias per visą jo istoriją ralis, kurio maršrutai ir greičio rungtys drieksis visų trijų Baltijos šalių – Lietuvos, Latvijos ir Estijos – keliais, o ralio dalyviams teks įveikti net 713,39 kilometrų, iš kurių 78,02 km sudaro greičio ir specialiųjų rungčių ruožai, trasą.

„Kad šiemet lenktynių trasose virs kaip niekad atkakli kova, tuo abejoti netenka. Todėl neretai „Press raliuose“ iškovoti titulą gerokai lengviau, nei jį apginti, - sako nekarūnuotas šių varžybų karalius, per 20 metų laimėjęs net devynis čempiono titulus, LNK laidos „Ne vienas kelyje“ vedėjas Dainius Leonavičius.

D. Leonavičius net tik daugiausia titulų iškovojęs lenktynininkas. Jis jau trejus metus kartu su „Dream Toyota Team“ ekipa ir kitais jos nariais laimi ir komandų įskaitą, kurioje irgi putoja aistros ir verda nemažiau atkakli kova. Todėl ralio automobilį „Toyota“ vairuojantiems kolegoms pasiryžę įkąsti ne tik varžovai lietuviai, bet ir užsieniečiai.

Tačiau ar pavyks? Juolab, kad trejus metus iš eilės komandų įskaitoje triumfavusi „Dream Toyota Team“ irgi nesnaudžia ant laurų, o šiemet Panevėžyje prie starto linijos atvairuos savo techniką papildžiusi sudėtį dar ir užsieniečių ekipažu.

Dar viena naujiena – šįmet jos pavadinimas evoliucionavo į „Lexus Dream Toyota Team“. Todėl nesunku suprasti, kad tarptautiniame „Press ralyje 2016“ pirmą kartą pasirodys koncernui „Toyota“ priklausančios prabangių automobilių markės „Lexus“ atstovas. Ištaigingą, sportišką „Lexus IS 200t F-Sport“ vairuos vienas kitą iš pusės žodžio suprantantis pirmo žurnalistų ralio laimėtojo, vėliau ne kartą pakartojusio tokią sėkmę, Lino Butkaus ir Arvydo Šinkūno ekipažas. Jis varžysis galingiausių automobilių klasėje, kurioje teks konkuruoti su radikaliai sportiškos specializacijos automobiliais.

Jau ketvirtą kartą iš eilės prie kultinio „Toyota GT86“ vairo pamatysime D. Leonavičių, kurio šturmanu tradiciškai bus Adomas Šablevičius. Praėjusių metų ralio laimėtojas varžysis automobilių, kurių varikliai iki 2000 kub. cm., klasėje.

Dar du „Lexus Dream Toyota Team“ ekipažai rungsis „Eko“ klasėje, trijų šalių trasose bandydami hibridinės „Toyota“ pavaros galimybes. Tai ralio debiutantai iš Estijos Veli Valentinas Rajasaaras ir Maarja Kupits, vairuosiantys šių metų gamybos hibridinį „Toyota Prius“, kurio CO2 emisija – tik 76 gramai 1 kilometrui, ir panevėžiečiai Tomas Žekonis su Mariumi Goštautu, finišo link artėsiantys su „Toyota Yaris Hybrid“.

Opel Racing Team“ – irgi pajėgi ekipa, prieš dvejus metus iškovojusi trečią komandų įskaitos vietą ir galinti tapti kietu riešutu ne vienai varžovei. Įdomu, kad ketvirtą kartą „Press ralyje“ startuojanti komanda jau antrus metus iš eilės nekeičia nei lenktynininkų, nei automobilių. Ramūnas Fetingis, kuriam vėl naviguos profesionali šturmanė Agnė Vičkačkaitė-Lauciuvienė, pergalės rakto ieškos su „Opel Corsa OPC“, išvystančia 210 AG pajėgumą, o Laura Fetingienė, kurios šturmanė bus Dovilė Gedgaudaitė, - su 150 AG „Opel Adam S“.

Pernai būtent šios komandos merginos laimėjo moterų įskaitą, todėl ir šiemet Laura su Dovile kupinos vilčių pakartoti laimėjimą.

„Man dar niekada nepavyko laimėti žurnalistų ralio ir labai norėčiau kada nors tai pasiekti“, - prisipažįsta R. Fetingis, visose kolegų varžybose būnantis tarp lyderių ir tik fatališkos aplinkybės jam iki šiol sutrukdydavo pasiekti geidžiamiausią tikslą.

Tačiau R. Fetingis nelinkęs verstis per galvą ir rizikuoti.

„Vairuoju paprastą gatvėmis važinėti skirtą automobilį ir nesiruošiu be reikalo rizikuoti. Be to jis atvežtas iš Vengrijos ir po ralio pirmadienį rytą turi būti atiduotas be įbrėžimo“, – sako R. Fetingis, kuriam viena didesnių vertybių - labai draugiška komanda, o bene pagrindinis dalyvavimo šiose varžybose tikslas - geras laiko praleidimas.

Tačiau „Opel Racing Team“ šiemet svajoja patekti ir ant prizininkų pakylos.

„Važiuojame savo malonumui, todėl vieta ant nugalėtojų pakylos mums, kaip komandai, būtų labai didelis laimėjimas“, - teigia ekipos lyderis R. Fetingis.

Dar viena šių ralių senbuvė ir komandinės įskaitos prizininkė – „Nissan Performance“ – šiemet irgi pakeitė pavadinimą į „Nissan PressFormance“.

„Tikiu, jog ir šiemet „Nissan“ automobilius vairuojantys ekipažai pasirodys ne prasčiau, tačiau galutinė komandos sudėtis paaiškės tik atvykus visiems užsienio šalių atstovams į Panevėžį“, - sako nostalgiją šiai ekipai puoselėjantis „Nissan Nordic Europe” komunikacijos vadovas Baltijos šalims Mindaugas Plukys.

Varžybų nuostatai nedraudžia komandų suburti prieš pat lenktynių startą. Šia galimybe žada pasinaudoti „Peugeot“, „Hyundai“ ir kitų markių automobilius vairuojantys ekipažai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją