Tiesiogine prasme. O tai Elektrėnuose žada itin atkaklias kovas visose klasėse.
Situacija įvairių automobilių klasių turnyro lentelėje, likus dviem etapams iki čempionato pabaigos, jau leidžia daryti kai kurias prognozes.
Nors oficialiai absoliuti Lietuvos ralio čempionato įskaita nevedama, be abejo, pagrindinė intriga ir didžiausias dėmesys yra skiriamas galingiausiai klasei – kas taps šalies čempionais 1-ojoje įskaitoje. Nors sąvoka „absoliutus ralio čempionas“ lyg ir yra oficialiai neįteisinta, tačiau vis tiek daugiausia dėmesio tenka tiems, kas bet kurio ralio greičio ruožus įveikia per mažiausią laiką. Vadinasi, ir taškų surenka daugiausia būtent 1-osios įskaitos suvestinėje.
Nors aukštesnes vietas dviejuose raliuose iš trijų (Latvijoje vykusiame Talsi ralyje, „Žemaitijos“ ralyje ir „300 Lakes rally“ lenktynėse) užėmė Vaidotas Žala, tačiau jis turi 81 tašką. Jo ir brolio Žygimanto Augusto ekipažas buvo minimas kaip greičiausias lietuvių ekipažas ir Kelmės, ir Zarasų apylinkėse, tačiau taškais broliai Žalos atsilieka nuo Martyno Samsono ir Mindaugo Varžos. Šis unikaliu „BMW M3X“ automobiliu važiuojantis ekipažas demonstruoja fantastišką greitį, tačiau iki absoliutaus patikimumo dar šiek tiek trūksta.
Būtent gendanti technika ir leidžia išlaikyti intrigą iki pat paskutinio ralio čempionato etapo šioje klasėje.
59 taškus kol kas turi latvis Janis Vorobjovas – patyręs meistras, šiemet vairuojantis „Mitsubishi Mirage“ ir siekiantis čempiono vardo ne tik Latvijoje, bet ir mūsų šalyje, tikrai nebus linkęs taikstytis su 3-iąja vieta ir lauks varžovų klaidų.
Bet kokiu atveju, realiai svarstant, jeigu M. Samsono ir V. Žalos ekipažai dėl avarijų ar techninių bėdų iš dviejų paskutinių etapų nepasitrauks, kova dėl šalies čempionų vardo turėtų vykti tik tarp jų.
2015 m. šioje įskaitoje nugalėjęs Vytautas Švedas dėl traumos ir avarijos „300 ežerų“ ralyje turi tik 32 taškus ir užima 6-ąją vietą, dar laipteliu žemiau – Deivido Jociaus ekipažas (31 taškas).
Dar kuklesnį taškų kraitį šiemet yra surinkęs 2009 ir 2014 m. Lietuvos čempionas Ramūnas Čapkauskas: vienas iš „DHL Elektrėnai“ ralio organizatorių šiemet finišą dėl gendančios technikos ir nesėkmių pasiekia kur kas žemesnėse vietose, nei įpratę matyti jo ištikimiausi gerbėjai, o ir pats sportininkas.
Tačiau net ir tie, kurie šiemet į aukščiausias vietas galutinėje sezono apdovanojimo šventėje nebeturi šansų pretenduoti, Elektrėnų apylinkėse bus pasiryžę įrodyti, kad nenori „nurašyti“ sezono. O tai žada intriguojančią kovą tarp pačių greičiausių ekipažų.
Dar daugiau neaiškumų tarp sportininkų, kovojančių dėl žemesnių prizinių vietų. Po trijų sezono etapų Karolis Šiugždinis turi 55, estas Rolandas Murakas – 41, šio ralio sezono debiutantas Ignas Gelžinis – 34 taškus, bet ir už jų – net keli ekipažai, galintys pakilti iki prizininkų trejeto.
3-ioje įskaitoje – du ryškūs lyderiai. Joną Pipirą, turintį 109 taškus, bando vytis latvis Danila Belokonas (99). Jonas sėkmingiau pradėjo sezoną, o latvis geriau pasirodė Zarasų ir Visagino apylinkėse vykusiose lenktynėse. Jeigu šie du lenktynininkai didesnių klaidų nepridarys, tarp jų ir vyks kova dėl Lietuvos čempiono vardo. Mantas Jurgaitis kol kas turi 51, Dovilas Čiutelė – 29, Markas Judzentavičius – 21 tašką.
4-oje įskaitoje vyksta kova dėl greičiausio BMW vairuotojo titulo. Kol kas čia geriausiai sekasi 92 taškus surinkusiam Sauliaus Trapuilos ekipažui. Tačiau Egidijus Valeiša atsilieka tik 3 taškais, o laimėtos dvejos pastarosios lenktynės rodo, jog Egidijus yra nusiteikęs pakovoti dėl aukso medalio galutinėje čempionato įskaitoje. Jau žinantis, kaip jaučiasi Lietuvos čempionas, Karolis Raišys kol kas užima 3-ią vietą, jis turi 51 tašką.
Edvino Bieliausko (42 tšk.) ir Virginijaus Dzvankausko (32 taškai) dar irgi nereikėtų išbraukti iš kandidatų į sezono prizininkus sąrašo.
Situacija taps aiškesnė kitą savaitgalį – lenktynės „DHL Rally Elektrėnai“ Elektrėnų ir Trakų apylinkėmis vyks rugsėjo 9-10 dienomis.