Beje, būtent padangos šįkart bus išskirtinai svarbus koziris. Šio regiono specifika – didelė grunto įvairovė, viename greičio ruože gali rasti tiek minkšto juodžemio, tiek kietai suplūkto žvyro, tiek nugludintais akmenimis inkrustuotų atkarpų. Sukibimas čia radikaliai kinta priklausomai nuo to, kiek lietaus atseikėja dangus ir kaip stipriai viską džiovina vėjai. Kartais pakanka vos valandėlės ir pažliugusi atkarpa būna pasiruošusi spjaudytis dulkėmis.
„Nors iš pirmo žvilgsnio čia viskas panašu į tai, ką matome Lietuvoje, visgi esama daug subtilių skirtumų, kurie stipriai koreguoja važiavimo greičio ruože tempą. Viename „dope“ tenka ir taškyti dumblą miške, ir kirsti gyventojų kiemus, ir lėkti plačiais žvyrkeliais. Lygios sukibimo charakteristikos čia nebūna, todėl sudarydami stenogramą specialiai žymim atskirų atkarpų grunto ypatumus“, – prieš startą atviravo dukart „Rally Talsi“ laimėjusio Vytauto Švedo šturmanas Žilvinas Sakalauskas.
„Juta Racing“ komandos vyrai po penktadienio susipažinimo su trasomis kibo koreguoti „Michelin“ padangų protektoriaus – specialiais peiliais jie platino griovelius, kurie leidžia greičiau apsivalyti molio-žvyro mišiniu apsivėlusius protektorius blokams.
„N40 – Narvesen“ komandos mechanikams vadovaujantis Darius Biesevičius patikino, kad teoriškai taip elgtis – koreguoti protektorių – reiktų visiems sportininkams. Abejonių ar praktiškai verta tai daryti, sėja tik pirmosios lenktynių dienos formatas – vadinamoji „karuselė“. Jos esmė – greičio ruožą įveikęs ekipažas grįžta į startą ir kartoja veiksmą nelaukdamas, kol pravažiuos ralio karavano viduryje ar pabaigoje esantys varžovai. Tuo būdu lyderiai, turintys pirmuosius starto numerius, abu kartus važiuoja sąlyginai geru keliu, o visi lėtesnieji turi kapanotis puraus žvyro – smėlio – dumblo išrausose.
Toks formatas suteikia galimybę greičiausiems ekipažams rungtis daugiau mažiau vienodomis sąlygomis, o žiūrovams pamatyti lyderių važiavimą ir suspėti nusigauti iki kito greičio ruožo. Tačiau lėtesnieji sportininkai dėl tokio varžybų formato kenčia kur kas skaudžiau.
„Mūsų startinis numeris 52, tačiau realiai į pirmąjį greičio ruožą pajudėsim, kai juo bus pralėkę maždaug 90 „kovinių“ automobilių. Vadinasi kelias bus praktiškai „miręs“, su daugybe į paviršių iškapstytų didžiulių akmenų“, – konstatavo „N40 – Narvesen“ pilotas Algirdas Kazlauskas.
Nepaisant šių dalykų, visi prieš startą kalbinti sportininkai sutartinai prognozavo, kad „Rally Talsi“ bus pasiutusiai įdomios ir atkaklios varžybos vien dėl surenkamų pačių pajėgiausių ekipažų iš viso regiono (čia kovojama dėl „Čempionų taurės“; be mūsiškių į Latviją atkeliavo ir Estijos, Suomijos, Baltarusijos, Lenkijos pajėgiausi ralio meistrai). Įdomu, kad testiniame greičio ruože penktadienio popietę absoliučiai geriausią rezultatą pademonstravo Martynas Samsonas su Mindaugu Varža. Pasiilgęs greičio bei esąs tokios geros formos, kokia tik įmanoma sezono pradžioje, sakė ir Vytautas Švedas. „Rally Talsi“ startuos Ramūnas Čapkauskas, Dominykas Butvilas, Deividas Jocius, Vaidotas Žala. Iš viso tarp 78 lenktynininkų startuos net 32 lietuvių ekipažai.