Tarp lyderių – net ir po avarijos
Pagal preliminarius rezultatus pirmąją dieną motociklų įskaitoje lietuviškos „GoLT“ komandos ekipažai nusileidžia tik vietiniams rusams Stanislavui Melkovui ir Aleksėjui Kolobovui. Antroje vietoje įsitaisę Mindaugai Aškelėnas ir Gulbinskas, trečioje – Aidas Bubinas su Adu Berniumi. Tomas Šipkauskas su Šarūnu Palioku – 6-i, techninių problemų turėję Paulius Kairavičius ir Simonas Ramanauskas – 8-i.
Antrąją dieną motociklininkai važiavo 50-ies kilometrų greičio ruožą, kuris prasidėjo smėlėtais miško keliukais ir nuvedė į pelkėtus miškus, kur sportininkams teko kirsti bent keturias upes. Pabaigoje – vėl labai greiti kalvoti miško keliukai, kurie vos neeliminavo vieno „GoLT“ ekipažo.
„Greičio ruožo pabaigoje buvo labai greitas kalnuotas keliukas. Akceleratoriaus rankeną laikiau pilnai atsukęs. Negailėjom. Nes ant kulnų lipo šiuo metu lyderių pozicijas užėmę rusai. Mes pirmi startavome, tai norėjom pirmi ir finišą pasiekti. Lėkėme gal 120 km/h greičiu, kol prieš akis neišdygo didžiulė, gal 15 metrų ilgio bala. Nespėjau nė greičio rankenos atleisti, kaip įvažiavau į ją, priekinis ratas įklimpo į purvą ir motociklas kampu vertėsi per priekį. Jis į vieną pusę, aš į kitą. Prisimenu, tik akyse pasidarė tamsu, o netrukus ir drumzlino balos vandens gurkštelėjau,“ – jau juokdamasis vakare laimingai pasibaigusį dienos įvykį prisiminė Adas Bernius.
Dėl gerų saugos priemonių jam nieko nenutiko. Po įvykio akimirksniu atsistojo ir nuvažiavo toliau. Tik jau ne taip greitai, nes motociklui sulinko vairas, dingo galiniai stabdžiai, išlūžinėjo plastmasės. Taip šis lietuvių ekipažas pačioje trasos pabaigoje prieš save prasileido varžovus iš Rusijos.
Saugus tempas – geras rezultatas
Šarūnas Paliokas tokią trasą pavadino netgi per greita. Prisipažino, kad vietomis buvo baisoka sukti greičio paminą, bet su Tomu Šipkausku jie nepasidavė. Mynė. Pauliaus Kairavičiaus ir Simono Ramanausko ekipažas sakė pasirinkęs atsargesnę taktiką:
„Rusai žino tuos kelius. Mes – ne. Taigi nerizikavome“, – sakė Simonas. Ir jie išlošė. Startavę iš penktos pozicijos finišą pasiekė treti. Tuo tarpu lenktynių distancijos metu vieną poziciją prarado Mindaugų Aškelėno ir Gulbinsko ekipažas, važiavęs vyriškai greitai, tačiau truputėlį išklydęs iš trasos. Dabar sportininkai laukia, kokius rezultatus pateiks bendrą įveikimo laiką ir baudas už nepaimtus taškus suskaičiavę teisėjai.
Tuo metu dviračiu važiuojantis jauniausias „GoLT“ komandos narys septyniolikmetis Martynas Dabužinskas pirmąją varžybų dieną parodė antrą rezultatą. Antrąją dieną ji turėjo problemų su navigacija ir nuklydo ne tuo maršrutu, dėl ko turėjo minti papildomą 15 km ratą ir prarado daug laiko.
Visureigių vairuotojai lipa lyderiams ant kulnų
Lyderiams įkandin seka ir automobiliais važiuojantys lenktynininkai iš Lietuvos. Pirmąją dieną galingiausioje PROTO klasėje Nerijus Gurklys su Aigaru Zeiza buvo antri, Vaidotas Paškevičius su Dariumi Milieška – ketvirti. Antrąją dieną jie irgi važiavo neturėdami didesnių problemų, tik Vaidotas skundėsi seno „Nissan Patrol“ variklio galios trūkumu.
„Kone visą trasą važiavau gazą iki dugno nuspaudęs, o variklio temperatūra visą trasą laikė ant virimo ribos, o senos kartos amortizatoriai trupino stuburo slankstelius. Stengėmės neatsilikti nuo galingą ir modernią techniką vairuojančių lyderių“ – sakė Vaidotas.
Čia pat važiavę Antano Venckaus ir Remigijaus Kupsto bei Andžejaus ir Vitoldo Dzikevičių ekipažai turėjo techninių problemų. Pirmajam strigo elektronika, dėl ko dingo automobilio galia, antrajam kaito variklis ir klampiose sekmadienio pelkėse teko dažnai stoti ir jį aušinti.
TR1 klasėje važiuojantis Rokas Danilevičius su Šarūnu Pakausku, nepaisant lūžtančios technikos, buvo 5-i. O turistinėje „Gran-Tourism Pro“ klasėje standartiniu „Toyota Land Cruiser 120“ automobiliu važiuojančių Mindaugo Leliaus, Vaidoto ir Edmundo Mockų ekipažui lenktynės baigėsi. Jie nespėjo susitvarkyti vakar visiškai sulaužyto automobilio.