Kai į „Formulę 1“ 2015 metais atėjo Maxas Verstapenas, FIA suprato, kad reikia keisti licencijų sistemą. Nes vis jaunesni lenktynininkai veržėsi į labai sudėtingą sportą. Taip atsirado nauja tvarka – „Super licencija“, A, B ir C licencijos.
Nuo tada, visi norintys lenktyniauti F1, turi surinkti bent 40 „Super licencijos“ taškų, kuriuos galima „uždirbti“ pagrindinėse tarptautinėse lenktynėse. Tuo tarpu C licencija suteikia teisę dalyvauti žemesnio rango tarptautinėse varžybose, pavyzdžiui labai populiariame „24h Series“ čempionate ir net Europos Le Mans Serijos lenktynių LMP3 klasėje. Tačiau norint lenktyniauti LMP2 klasės automobiliu jau reikia turėti B kategoriją. O lenktynininkas, kuriam suteikta FIA A kategorijos licencija, bus priimtas į visas varžybas, išskyrus „Formulę 1“.
„Kai tapau 2020 metų Azijos Le Mans Serijos metų naujoku, pradėjau gauti labai daug pasiūlymų lenktyniauti įvairiuose čempionatuose. Dabar jau galiu pasakyti, labai nedaug trūko, kad šiemet būčiau startavęs legendinėse „Rolex 24 Daytona“ lenktynėse JAV.
Kadangi niekada nežinau, kur man teks lenktyniauti ateityje, noriu turėti kiek įmanoma aukštesnės kategorijos licenciją.
FIA dokumentuose pamačiau, kad norint gauti A licenciją, reikia turėti kelis „Super licencijos“ taškus. Pernai Azijos Le Mans čempionate jų uždirbau tiek, kad LASF galėjo išduoti pirmą A kategorijos licenciją Lietuvoje. Kur šiemet lenktyniausiu? Tikėtina, kad vėl kartais pakeisiu į Europos Le Mans Seriją dėl COVID-19 negalinčius atvykti lenktynininkus. Gal kokia komanda pakvies ir į Baltijos čempionato lenktynes. Yra dar vienas planas, bet apie jį galima bus kalbėti po poros savaičių“, – sakė G. Grinbergas.
Praėjusią savaitę lietuvis sulaukė kvietimo išbandyti išskirtinį lenktyninį automobilį ir juo dalyvauti vienoje įdomiausių Europos lenktynių serijų. Šiomis dienomis vyksta intensyvios derybos su čempionato organizatoriais. Jei pavyks susitarti, G. Grinbergas gegužės pradžioje dalyvaus pirmuosiuose automobilio bandymuose Prancūzijoje.