Jau šeštąjį kartą automobilių ralio sezoną Baltijos šalių lenktynininkai pradeda netoli Latvijos ir Estijos sienos esančio Alūksnės miesto apylinkėse. Čia rengiamas ralis sprintas įrašytas į Latvijos ir Lietuvos automobilių sporto federacijų čempionato tvarkaraštį, tačiau skirtingai nei mūsų šalyje šios varžybos primena ne kaimo lenktynes, o mažo biudžeto „automobilių dainų šventę“.
Šiųmetinis oficialus ralio sezono atidarymas – „Alūksnė 2016“ – nebuvo išimtis. Tiek sportininkams, tiek neįtikėtinai gausiam žiūrovų būriui buvo sudarytos idealios sąlygos vieniems prisipratinti akis prie greičio, o kitiems – pasimėgauti reginiu.
Paganyti akis praėjusį savaitgalį tikrai buvo į ką. Ralio sprinto dalyviams iš viso reikėjo nuvažiuoti 8 greičio ruožus, kurių ilgis 68,66 km. Juos visus laimėjo buvusio WRC lenktynininko suomio Harrio Rovanperos sūnus Kalle. Penkiolikmetis vaikinukas laikomas itin perspektyviu pilotu, neabejotinai pasieksiančiu WRC aukštumų. Su šturmanu Ristu Pietilainenu šįkart K. Rovanpera važiuodami „Škoda Fabia S2000“ automobiliu kiekviename greičio ruože artimiausių persekiotojų ekipažui „atveždavo“ maždaug po 1 sek. kiekviename kilometre. Pasiekus finišą jų persvara prieš antrąją vietą užėmusius latvius Ralfą Sirmacį ir Artūrą Šiminį („Mitsubishi Lancer EVO IX“) siekė net 1 min. 10 sek. Tai beveik tas pats, kas krepšinyje pralošti rungtynes 30 taškų.
Beje, praėjusiais metais K. Rovanpera šiose lenktynėse nugalėjo 2 ratais varomą techniką pasirinkusių ekipažų įskaitoje.
Trečią vietą lenktynėse užėmė Janis Berkis ir Edgaras Čeporjus („Mitsubishi Lancer EVO IX“), šis latvių ekipažas tik paskutiniame greičio ruože sugebėjo iš prizininkų trejeto išstumti savo tautiečius Raimondą Kisielį ir Arnį Ronį („Škoda Fabia“). Penktą vietą galutinėje įskaitoje užėmė patyręs Maris Neikšanas ir Anrijs Jesse („Mitsubishi Lancer EVO IX“).
Ilgesni antros ralio sprinto dalies greičio ruožai kiek pakoregavo pirmąjį dešimtuką, o penktame greičio ruože dėl pramušto rato iš lyderių grupės buvo priversti pasitraukti iki tol sėkmingiausiai važiavę lietuviai: vėl į „Mitsubishi Lancer EVO X“ sėdę Martynas Samuitis ir Ramūnas Šaučikovas buvo 7-oje vietoje, tačiau pačioje gana ilgo penkto greičio ruožo pradžioje prakirto padangą ir prarado daugiau nei 10 minučių kol ją pakeitė(vyrai išbandėme naują automobilio keltuvą). Tačiau nors ir pasitraukę iš kovos dėl aukščiausių vietų, mūsiškiai paskutiniuose greičio ruožuose lėkė „teisingu“ tempu, nedaug nusileisdami lyderiams.
„Turėjome tikrai gerą ir įvairiapusę treniruotę. Į „Mitsubishi“ sėdome, nes tai mūsų treniruočių mašina – geros trasos leido prisiminti žiemiško vairavimo įgūdžius. Dar nesame nusprendę, ar ateinantį savaitgalį startuosime „Sarmos“ ralyje – norisi kuo geriau pasirengti pirmam Lietuvos čempionato etapui, nes šiemet mūsų ekipažo prioritetas – būtent Lietuvos čempionato etapai“, – pasakojo R. Šaučikovas.
Aukščiausią rezultatą tarp visų lenktynėse dalyvavusių Lietuvos sportininkų pasiekė Saulius Trapuila ir Mindaugas Meilūnas (BMW M3). Jie užėmė 18-ą vietą bendrojoje įskaitoje. Lietuvos ralio sprinto čempionato SG-4 klasės varžybų etapą laimėjo Tautvydas ir Juozas Narušiai („Subaru Impreza“, 24 vieta), kitas prizines vistas šioje klasėje užėmė Vitalijus Plastininas ir Paulius Reisas („Mitsubishi Lancer“) bei Egidijus Paplauskas su Karoliu Kairiu („Subaru Impreza“).
SG-2 klasės sezono lyderiu tapo Algirdo Kazlausko ir Andriaus Petruškevičiaus („Renault Clio“) ekipažas. „N40-Egzotikos“ komandos narys prisipažino, kad rimtos žiemos lenktynės buvo pirmos jo karjeroje, nes pernai žiemos ralyje greta Utenos beveik neteko lenktyniauti.
„Mūsų ekipažas patenkintas ir rezultatu, ir bendru darbu. Puikios žiemiškos sąlygos, gilus įšalas, beveik jokių provėžų, žvyro ant kelio buvo labai mažai. Puiki treniruotė prieš artėjantį Lietuvos ralio čempionato startą. Beje, turiu prisipažinti, kad naktiniai greičio ruožai mane nustebino – bvuao įsitikinęs, kad tamsoje vairuoti moku ir kad tokiomis sąlygomis važiuoti patinka. „Alūksnėje“ po dviejų paskutinių, jau sutemus vykusių, greičio ruožų mūsų tempas krito. Akivaizdu, kad reikia labai daug treniruotis“, – atviravo A. Kazlauskas, kuris bendroje įskaitoje užėmė 33-ią vietą.
Kitais SG-2 klasėje prizininkais tapo Mindaugas Kaminskas ir Mindaugas Bagdonavičius („Honda Civic“) bei Dainius Pranys ir Mantas Strielkauskas (BMW 318).
SG-3 klasėje sėkmingiausiai pasirodė Eugenijus Andrulis ir Aidas Liorentas (Ford Escort“), jie aplenkė Arūną Jarašių ir Jūrį Banelį („VW Golf“) bei Tado Sireikos ir Giedriaus Šileikio (BMW) ekipažą.
SG-1 klasėje dėl Lietuvos čempionato įskaitinių taškų kovą pradėjo du Latvijos sportininkų ekipažai, ginantys Kelmės ASK garbę. Sėkmingiau sezono startas susiklostė Tomui Zeleznevui ir Ligai Liepiniai („Toyota Corolla“), kurie aplenkė Emilį Skaidrą ir Kalvį Čekovą („Honda Civic“).
Antras iš šešių numatytų 2016 m. Lietuvos ralio sprinto čempionato etapų gegužės 13-14 dienomis vyks Kelmės apylinkėse.