Raliai „Aplink Lietuvą“ - seniausios automobilių sporto varžybos šalyje. Pirmasis toks ralis surengtas 1931 m. liepos 24 d. Lietuvos automobilių sporto federacija jį laiko oficialia organizuoto automobilių sporto šalyje pradžia.
Ralio istorija – tai kartu ir šalies automobilizmo istorija. Per beveik devynių dešimtmečių jo epopėją, pradedant pačiu pirmuoju, raliuose „Aplink Lietuvą“ važiavo ir visa šalies grietinėlė – ambasadų, užsienio kapitalo įmonių atstovai, nusipelnę šalies ir užsienio sporto meistrai ir eiliniai mėgėjai automobilistai.
Renginio bemaž devynių dešimtmečių istorijoje šių metų ralis „Aplink Lietuvą“ tebus tik 28-tasis. Keturi tokie raliai įvyko prieškario Lietuvoje, o 1940-ųjų vasarą, kai klubas jau buvo plačiai žinomas Europoje ir diena po dienos daugėjo narių, jo veikla staiga nutrūko. Nutrūko ir spėjusio išsikovoti deramą tarptautinį pripažinimą LAK organizuojami garsieji raliai, kurių dalyviai varžėsi dėl Prezidento taurės.
Didžiulį susidomėjimą kėlęs renginys atgijo iš užmaršties, kai su šalies nepriklausomybės atkūrimu veiklą atkūrusio LAK pastangomis, lygiai po 65-erių metų, prabėgusių nuo pirmojo, vėl buvo atgaivintas ir prestižinis ralis „Aplink Lietuvą“ Prezidento taurei laimėti.
„Nors nuo pirmojo ralio „Aplink Lietuvą“ jau prabėgo bemaž devyni dešimtmečiai, tačiau ir šiandien renginys neparado tų savybių, kuriomis garsėjo dar prieškariu, – sako ralį rengiančio LAK prezidentas Rolandas Dovidaitis. – Išskirtinis jo bruožas – ne tik masiškumas, bet ir atkakli, uždeganti kova, nes ralio dalyviai varžosi dėl kiekvieno laimėjimų kolekcijoje labiausiai geidžiamo trofėjaus – Prezidento taurės. Todėl drąsiai galiu patikinti, kad rugsėjį per Lietuvą praūšiantis ralis taps didele ir įsimintina švente ne tik jo dalyviams, bet ir miestų, miestelių ir kaimų, per kuriuos drieksis jo trasos, gyventojams.“
Kuris ekipažas taps pirmuoju neseniai pareigas pradėjusio eiti Prezidento Gitano Nausėdos taurės laimėtoju, sužinosime rugsėjo 15-ąją, kai ralio dalyviai, per tris dienas įveikę daugiau nei 1000 kilometrų maratoną aplink Lietuvą, finišuos Vilniuje, S. Daukanto aikštėje.
Trijų dienų ralio trasos drieksis net per 20 miestų ir rajonų, kur ralio dalyviai varžysis ne tik slalomo ar tikslaus pravažiavimo, bet ir greičio ruožuose. Bene sunkiausia diena varžybų dalyviams – antroji, kai šeštadienio kovas pradėję Marijampolėje jie per Šakius, Jurbarką, Tauragę, Šilalę, Plungę, Mažeikius, Žagarę, Joniškį, Pakruojį ir Pasvalį pasieks poilsiavietę Kupiškyje.
„Greičio ruožų gausa – išskirtinis šiemetinio ralio bruožas, – teigia R. Dovidaitis. – Tad sportininkams tikrai bus kur pademonstruoti greičio sugebėjimus, o pirmasis toks sprintas jų laukia jau pačią pirmąją ralio dieną, palikus Kačerginę ir atvykus į Kėdainių oro uostą, kur visi lėktuvų pakilimo takai priklausys tik ralio „Aplink Lietuvą“ dalyviams.“
Ralyje varžysis sportininkai profesionalai ir mėgėjai, teisėjai, automobilių sporto veteranai ir kitų įskaitų dalyviai.
Tęsiama graži, kartu su atgaivintu raliu 1996-aisias gimusi tradicija, kai kartu su visų kitų įskaitų dalyviais varžosi ir žmonės su negalia, kuriems būtent raliai „Aplink Lietuvą“ tapo vienintele tokia galimybe metuose išbandyti jėgas.
Renginį neabejotinai pagyvins ir didelį susidomėjimą keliantys istoriniai automobiliai, bus surengtos net kelios jų parodos.
Tapo jau tradicija, kai atskiroje ralio „Aplink Lietuvą“ įskaitoje varžosi ir ateities transportu vadinamų elektromobilių vairuotojai. Šiemetinės lenktynės aplink Lietuvą – jau trečiosios, kuriose tyliai riedės ir naujausi elektromobiliai.
Automobilių raliui „Aplink Lietuvą 2019“ startas bus duotas rugsėjo 13 d. 10 val. Kauno Rotušės aikštėje, o jau po pusvalandžio pirmasis ekipažas pradės kovas visiems gerai žinomoje Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje ir jos prieigose, kur ralio dalyviai lenktyniaus net aštuoniuose greičio ruožuose.