„UpHill“ yra greičiausia Lietuvos šonaslydžio čempionato trasa jau kokius ketverius metus. Galima sakyti, kad tai yra sunkiausias viso čempionato etapas. Kadangi čia varžosi ne tik PRO, bet ir „Semi PRO“ lygos pilotai, turiu pasakyti, kad pastarieji būtent čia supranta, kodėl jų lygos pavadinime įrašyta PRO“, – pastebėjo renginį organizuojantis Linas Ramoška.
Trasos sudėtingumas turi įtakos ir kitiems veiksniams. Anot L. Ramoškos, „Nemuno žiede“ laukiantys išbandymai iš dalies nulėmė tai, kodėl „Semi PRO“ lygos pilotų reikalaujama automobiliuose įsirengti saugos lankus, o startuoti varžybose galės tik turintys visą sportinės aprangos komplektą, sertifikuotą šalmą ir t.t.
„Kadangi šioje trasoje šonu slystama pasiekus triženklį skaičių ant spidometro, reikia, kad būtų, kas apsaugo pilotą, jeigu automobilis netyčia „prigultų“ ant šono“, – aiškino „Liqui Moly UpHill Drift“ organizatorius, pridūręs, kad dar nebuvo nė vienų varžybų šioje trasoje, po kurių nereikėtų keisti atitvarų.
Pastarųjų keitimas, beje, visuomet skaudžiai kerta per renginio sumanytojų kišenę, bet, sakė L. Ramoška, minties, kad galbūt reikėtų pasirinkti kažkokią kitą trasą, nėra buvę.
„Man pačiam patinka žiūrėti, kaip dalyviai važiuoja 160 km/val. greičiu. Ir nuoširdžiai tikiu, kad turi būti tokių renginių, kuriuose galima stebėti aukščiausio lygio kovą. Jeigu tai su savimi atneša nuostolius, tai tebūnie – vaizdas, emocijos ir jausmas, kai matai taip greitai važiuojančias mašinas, atperka viską“, – neslėpė pašnekovas.
300 AG – gera pradžia
„Semi PRO“ lygos pilotams „Nemuno žiedas“ reiškia ir tai, kad per silpnu automobiliu čia, važiuojant į kalną, šonu slysti vargu ar pavyks.
„Mes turime tris lygas – „Street“, „Semi PRO“ ir PRO – ir tai yra aiškios ribos, kaip turėtų atrodyti kiekvienos lygos dalyvis. Jei kalbame apie „Street“, tai reiškia, kad dažniausiai automobilio variklis yra 3 l darbinio tūrio su 6 cilindrais eilėje, o jo galia siekia 200 su trupučiu arklio galių. Yra tokių automobilių ir „Semi PRO“ lygoje ir, reikia pasakyti, kad yra trasų, kuriose to užtenka. Pavyzdžiui, Kuršėnų autodromas“, – pastebėjo L. Ramoška.
Visgi tam, kad būtų įveiktas „Liqui Moly UpHill Drift“ iššūkis, reikia šiek tiek daugiau. Pavyzdžiui, sako renginio organizatorius, V8 formos variklio, arba motoro su turbina, generuojančio 300 AG arba kiek daugiau. Čia, pasak L. Ramoškos, būtų gera pradžia, kurios „Nemuno žiedui“ galėtų pakakti.
„Silpnesnę techniką turintys šonaslydininkai šį etapą dažniausiai praleidžia ir lieka namuose, bet nepaisant to, turėsime kelias dešimtis „Semi PRO“ lygos dalyvių, taip pat daugiau nei 20 PRO lygos pilotų – autoparkas bus pilnas“, – žadėjo L. Ramoška.
Leis pamatyti iš labai arti
Didžiausios staigmenos „Liqui Moly UpHill Drift“ laukia renginio žiūrovų, birželio 18-19 dienomis atkeliausiančių į „Nemuno žiedą“. Pasak renginio organizatoriaus, pirmiausia buvo pasirūpinta žiūrovams skirta zona: sustoję ant kalnelio visiškai netoli trasos jie galės matyti varžybas iš labai arti – kone taip pat, kaip jos matomos 1006 km lenktynėse Palangoje.
Dar viena nedidelė žiūrovų zona atsiras ir prie vadinamojo „Ąžuolo posūkio“. Įprastai iš čia varžybas mato tik trasos teisėjai ir fotografai, šįkart ypatingais vaizdais galės pasigėrėti ir renginio lankytojai.
„Be to, turėsime autobusą, kuris kursuos trasoje ir atveš žiūrovus treniruočių metu bent jau iki pirmosios iniciacijos, kur dar saugu stovėti ir iš arti stebėti, kaip šonu slysta patys geriausi pilotai“, – žadėjo L. Ramoška.
Anot jo, atkeliausiančių į „Nemuno žiedą“ laukia ir dar viena staigmena, suteiksianti galimybę ne tik matyti driftą iš arti, bet netgi jį užuosti. Tačiau kaip tai atrodys ir kas tai bus, renginio organizatorius kol kas dar neatvirauja.
Galop, pabrėžė L. Ramoška, žiūrovus masinti turėtų ir itin aštrios kovos. Pavyzdžiui, prognozavo jis, „Nemuno žiede“ turėtų susiremti du bene pajėgiausi Lietuvos pilotai, besivaržantys ir Europos „drifto“ čempionate – Andrius Vasiliauskas ir Benediktas Čirba. Šių dviejų sportininkų kovą kai kurie jau matė Kuršėnų autodrome.
„Manau, kad šiuo metu judviejų dvikova yra rimčiausia, kokią galima pamatyti autosporte Lietuvoje. Abu pilotai važiuoja BMW E92 ir yra pasiruošę rizikuoti viskuo, kad įrodytų savo pranašumą. Tiesą sakant, tokios konkurencijos dar nesu matęs“, – sakė L. Ramoška.
„Liqui Moly UpHill Drift“ vyks „Nemuno žiedo“ trasoje birželio 18-19 d. Renginio treniruotės startuoja birželio 18 d., penktadienį, popiet, birželio 19 d., šeštadienį, šonaslydžiui skirta visa diena: laukia treniruotės, kvalifikaciniai važiavimai ir varžybos. Platesnė informacija ir renginio bilietai – www.drifting.lt.