D. Butvilas: konkurencija buvo žvėriška

Didžiąją dalį sezono Dominykas Butvilas Lenkijos čempionate varžėsi N klasėje su Subaru Impreza STI automobiliu, kuris turi daug standartinių gamyklinio automobilio dalių. „Rajd Barborka“ nėra įskaitinis Lenkijos čempionato etapas, todėl čia automobiliai buvo klasifikuojami kiek kitaip. Visi keturiais ratais varomi automobiliai priskirti vienai klasei – nuo standartinio „Mitsubichi Lancer EVO“ iki „Škoda Fabia S2000“ ar „Ford Fiesta R5“, kurie paprastai priskiriami R5+ klasei ir nuo įprastų R5 skiriasi tuo, kad turi „Audi R8“ turbiną bei WRC aerodinaminį kėbulo paketą. Dėl šių patobulinimų ji dar galingesnė už „Ford Fiesta WRC“.

„Konkurencija buvo žvėriška. Startavo ypač galingi automobiliai ir jau vien iš dalyvių sąrašo buvo galima prognozuoti, kad laukia itin atkakli kova dėl pozicijų. Vien septyni „Ford‘ai“ iš R5 ir R5+ klasės nuteikė maksimaliai kovai. Visa ralio trasa yra labai trumpa ir net mažiausia klaida reiškė prarastas pozicijas rikiuotėje,“ – mintimis dalinasi D. Butvilas.

Tarp 40 kartu startavusių sportininkų buvo visas Lenkijos ir Slovakijos ralio čempionų desantas – Kajetanas Kajetanowiczius, Grzegorzas Grzybas, Tomaszas Kucharas, Maciejus Rzežnikas, Wojciechas Chuchała, Maciejus Oleksowiczius.

Raliui „Rajd Barborka“ Dominyko Butvilo „Subaru Impreza STI“ automobiliui buvo suteikta daugiau galios – patobulintas 2 litrų darbinio tūrio variklis su turbina, kuris išvysto 400 arklio galių (AG) pajėgumą ir leidžia automobiliui iki 100 km/h greičio įsibėgėti per 4 sekundes.

Vienas greičio ruožas svarbesnis už visą ralį

Bendroje ralio „Rajd Barborka“ turnyro lentelėje Dominykas Butvilas užėmė 4-ąją poziciją. Pirmajame greičio ruože padaryta klaida neleido užkopti ant pakylos apdovanojant viso ralio nugalėtojus. „Po nedidelės klaidos pirmajame ruože finišavau tik 14 pozicijoje ir visą likusį laiką kituose ruožuose vijomės lyderius, kol paskutinę sekundę išplėšėme 4 poziciją bendroje įskaitoje. Važiavimo sąlygos buvo permainingos, vietomis itin slidžios. Šiame ralyje laimėti gali ne galingumas, bet protingas važiavimas“, - įvardina D. Butvilas.

Tačiau „Rajd Barborka“ išsiskiria unikaliu greičio ruožu, apie kurį žino visi Varšuvos gyventojai ir visi Lenkijos ralio mėgėjai –Varšuvos gatvėmis besidriekiantis „Kryterium Karowa“ greičio ruožas. „Tai svarbiausias šių varžybų akcentas ir kultinis greičio ruožas senamiestyje, kurį stebi tūkstančiai žiūrovų gyvai, internetu ir per televiziją. Jame startuoti klasifikuojami tik greičiausi klasių automobiliai – iš viso 30 ekipažų. Lyderiai startavo rikiuotės gale siekiant išlaikyti intrigą. Šiek tiek lynojo ir šalo, ant seno grindinio trasoje buvo taip slidu, kad pravažiuoti be klaidų nepavyko beveik niekam.

Aš irgi nebuvau patenkintas savo važiavimu, bet finiše interviu metu lenkiškai išgirdau klausimą „Kaip jautiesi pirmaudamas?“ ir jausmas buvo tikrai neblogas, nors dar trys vairuotojai galėjo pagerinti greičiausią įveikimo laiką, šansas stovėti ant prestižinio podiumo – pakankamai didelis. Mano džiaugsmui taip ir įvyko. Lenkas T. Kucharas, startavęs šiame ralyje net 22 kartą, aplenkė daugkartinį nugalėtoją K. Kajetanowiczių – kitą Lenkijos ralio žvaigždę. Trečioje pozicijoje – mes su šturmanu K. Helleriu“, – džiaugsmo neslepia Dominykas Butvilas, kuris tik antrą kartą važiavo šioje trasoje.

„Lieti šampaną kartu su šiais ralio grandais buvo didžiulis pasiekimas, apdovanojimas ir puikus akcentas sezono pabaigai. Visa „Subaru Poland Rally Team“ komanda liko labai patenkinta ir nuoširdžiai džiaugėsi kartu, nes geras rezultatas ralyje yra visos komandos bendro darbo vaisius. Geresnės sezono pabaigos nebuvo galima tikėtis“, – apibendrina D. Butvilas.

Koks yra „Kryterium Karowa“ greičio ruožas ir kaip Dominykas Butvilas įveikia jį, galite pamatyti šiame vaizdo įraše iš automobilio vidaus:

Prisijunk prie tūkstančių sporto mėgėjų bendruomenės – tapk DELFI Sporto draugu „Facebook“, sužinok šviežiausias naujienas iš sporto arenų, dalinkis įžvalgomis ir komentarais!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)