Šie vyrai iškentė unikalų, vienintelį tokio pobūdžio maratoną ir įrodė esą ištvermingiausi, tiksliausi ir greičiausi tarp dvidešimties kitų, didžiuliam iššūkiui pasiryžusių dalyvių.
Šiemet 20 visureigių ekipažų priėmė vieną didžiausių automobilinių iššūkių Lietuvoje: per 60 valandų apvažiuoti visą Lietuvos teritoriją šalies perimetru, trankantis bekele ar pasienio ruožo keliukais, kartu įveikiant 4 skirtingose šalies vietose išsimėčiusius ralio reido tipo greičio ruožus, kurių visi vienas nuo kito skiriasi kaip diena ir naktis.
Aiškiau kalbant – 2 000 km per dvi su puse dienos bekele. Miegui, poilsiui, kitoms su vairavimu nesusijusioms, tačiau išgyvenimui reikalingoms užduotims laiko nebuvo numatyta. Dalyviams teko suktis kaip tik išmano.
Gedimai nesustabdė
Geriausią išmanymą „Extreme“ klasėje pademonstravo patyrusių bekelės vilkų E. ir A. Puidokų ekipažas, važiavęs bekelės karaliaus titulu didžiuotis galinčiu „Toyota Land Cruiser“ automobiliu.
Tiek orientaciniuose, tiek greičio ruožuose surinktų taškų skaičių jie nežymiai aplenkė jauniausius maratono dalyvius Martyną Vrublevskį ir Mindaugą Bražiūną, valdžiusį „Jeep Grand Cherokee“ visureigį. Šiam, jaunam ekipažui patirties ir ištvermės reikalaujančiose lenktynėse užimtas rezultatas suteikė dar daugiau džiaugsmo nei jų nugalėtojams, mat amerikietišką vaikinų techniką remontuoti teko kasdien.
„Į patį paskutinį greičio ruožą atvykome jau su lūžusia pakaba, kaistančiu varikliu ir nusuktais priekiniais pusašiais, turėdami tik galinius varančiuosius ratus. Iš pradžių netgi nedrįsome stoti prie starto linijos, tačiau pasižiūrėję į rezultatus supratome, kad nieko blogiau prisidirbti jau nebegalime. Jeigu sulūšime trasoje, rezultatas bus toks pats kaip ir nestartavus greičio ruožo. Finišo atveju tik išloštumėm. Mums pavyko jį pasiekti. Nepaprastai tuo džiaugiamės.“ – įspūdžiais dalijosi prie vairo sėdėjęs M. Vrublevskis.
Trečiąją vietą „Extreme“ klasėje užėmė Andrius Narkevičius su šturmanu Tomu Sangavičiumi, taip pat varavę „Jeep Grand Cherokee“ automobilį.
Turistai kovojo po lenktynių
„Tourism“ klasėje, kur dalyviai važiavo tik orientavimosi ralį Lietuvos perimetru, aplenkdami greičio ruožus po finišo kilo kur kas daugiau emocijų. Baudų už greičio limito viršijimus prisirinkę dalyviai kaltino vienas kitą, visaip kaip stengėsi įrodyti, kad šie darė mažiau klaidų nei likę. O ko tikėtis. Iš 6 „Tourism“ klasėje startavusiųjų, finišą pasiekė keturi ekipažai. O prizinės vietos tik trys.
Nepaisant to, moderniausią ir tiksliausią sekimo įrangą naudojantys teisėjai išaiškino ir šios klasės prizininkus, kurie išsirikiavo taip: Virginijus Kubilius su G klasės „Mercedes Benz“ senoliu pirmas, kaimynas latvis Ints Freibergs tokiu pačiu automobiliu antras, ir kasdieniu, visiškai standartiniu „Toyota 4Runner“ visureigiu bekele važiavęs Tomas Valūnas – trečias.
Nors greičio ribojimai ir didžiulės laiko baudos už pažeidimus sukėlė daug aistrų tarp naujų, mažai patirties tokio formato varžybose turinčių ekipažų, profesionalai tiesiog mėgavosi ralio reido tipo ruožais.
Unikalūs greičio ruožai
Išsidėstę po visą Lietuvą jie vienas nuo kito skyrėsi kaip diena ir naktis. Pradedant greitu, tačiau siauru keliuku miške ties Baltarusijos pasieniu, toliau keliaujant iki kitos planetos paviršių primenantį akmenuotą, tačiau kartu ir brastų pilną ruožą Naujojoje Akmenėje esančiame kalcito karjere, Pabradės poligono smėlynus, ir galiausiai baigiant kalnuotais, minkšto smėlio keliukais Druskininkų pasienio zonoje.
Labiausiai jais mėgavosi ne įskaitoje ir be jokių greičio apribojimų važiavę profesionalai, sportui ruoštais automobiliais: Vaidotas Paškevičius su „Nissan Terano“ ir Ruslanas Bičenovas, 2000 km lenktynes pavertęs bandymų poligonu visiškai naujai Dariaus Biesevičiaus rankomis surinktam ralio reido prototipui „Seat Leone“.
Pailsėti neleidžiantis formatas, nualinęs renginio dalyvius jiems šias varžybas pavertė didžiuliu nuotykiu.