Daugiau nei 30 metų automobilių sporte gyvenantis „DHL Racing“ komandos lyderis Ramūnas Čapkauskas po itin sėkmingo ir penkis čempiono ir vicečempiono titulus atnešusio 2019-ųjų lenktynių sezono vos jam pasibaigus jau ruošėsi šiųmetiniam. Tačiau karantinas gerokai pakoregavo jo planus. Be to, sportininkas su šeima žiemą buvo išvykęs slidinėjimo atostogų į koronaviruso židiniu tapusios Italijos kalnus, tad grįžęs jis užsidarė namuose 14-os dienų saviizoliacijai. Kadangi geltonąjį „Cupra Leon TCR“ bolidą po sezono jis buvo parsivaręs į savo namų garažą, laiką išnaudojo technikos paruošimui.
Grįžo prie ištakų
„Galbūt kai kam tai gali įdomiai nuskambėti, kad lenktynininkas, kuris turi savo meistrų komandą pats ruoštų techniką, bet aš tą dariau visą gyvenimą. Nuo pat kartingo laikų. Net ir kai lenktyniavau su formulėmis, turėjau savo mechanikų komandą, aš pats ruošdavau motorus, tai dabar mano mašinos buvimas namuose už sienos vėl leido imtis šio hobio“, – sakė daugkartinis Lietuvos ir Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionas Ramūnas Čapkauskas.
Gamyklinis TCR klasės automobilis gana sudėtingas inžinerinis kūrinys, tad per dvi savaites saviizoliacijos sportininkas turėjo ką veikti. Jis savo rankomis atnaujino amortizatorius, degalų sistemą, kai kuriuos važiuoklės komponentus, sutvarkė po intensyvaus sezono likusius kėbulo išorės randus. Variklis ir DSG dviejų sankabų pavarų dėžė nepasiekė savo resurso, tad jų nelietė.
Kol yra laiko, ruošia po kelis automobilius
Karantiną garaže leidžia ir praėjusių metų Lietuvos žiedinių lenktynių čempionas R3000 klasėje Aurimas Mištautas. Kadangi jo pergalingas BMW ir po sezono buvo geros būklės, nereikalavo didelių patobulinimų, vaikinas laiką leidžia ruošdamas ginklą ateinantiems metams. Juokiasi, kad šiemet pasiteisinimai, neva kažkas nespėjo pasiruošti automobilio sezonui bus netoleruojami.
„Garaže paruošiamieji darbai sezonui vyksta gana įprastai, tik gal daugiau dėmesio galima skirti smulkmenoms, nes laiko yra daugiau ir jis nespaudžia kaip prieš įprastą sezoną. Šiais metais garaže praleidau gana daug laiko, nes esu užsibrėžęs gana didelius tikslus, dirbu prie dviejų automobilių. Gaminame gana piktą BMW E92, vaisius bus galima pamatyti 2021 metais, jei karantinas nesujauks planų“, – pasakojo Aurimas Mištautas.
Tai, kad jų nespaudžia laikas, gali džiaugtis „Dynami:t Energy“ komanda, kuri šiemet lenktynėms ruošia net tris skirtingus automobilius. BMW E46, „Chevrolet Corvette“ ir „Porsche 911 Cup“.
„Džiaugiamės, kad bent automobilių paruošimo procesas nėra sustojęs. Kadangi šiemet jį pradėjome gana anksti, tai ir didžiąją reikiamų detalių dalį pavyko gauti dar iki sienoms užsidarant, darbai juda. „Porsche“ jau senokai pasiruošęs savo startams, BMW jau dedami paskutiniai štrichai, o prie „Corvette“ darbų šiek tiek daugiau, bet viskas kontroliuojama. Pasiruošimo stadijoje neturėtume strigti“, – situaciją iš komandos dirbtuvių papasakojo Mantas Matukaitis.
Kai laiko ruošti automobilius daugiau nei įprastai, o treniruotis jais negalima, lenktynininkai sėda prie naujų projektų. Jau minėtas Ramūnas Čapkauskas po saviizoliacijos prisilietė ir prie prieš du metus Rygoje, Bikerniekų trasoje sudužusio BMW M3 GTR projekto.
Malšins lenktynių troškulį
„Šiuo laikotarpiu ir GTR buvo pilnai „prikeltas“. Jis dabar turi naują kėbulą, naujus saugos lankus, bus naujesnis ir gražesnis. Taip pat styguojame ir BMW M3 E36 sedaną, su kuriuo galėtų lenktyniauti sūnus Titas. Šiemet jis bus gerokai greitesnis“, – sakė „DHL Racing“ lenktynininkas Ramūnas Čapkauskas.
Sportininkas sako, kad kai tik paaiškės artėjančio sezono detalės, jis koncentruosis į Šiaurės Europos šalių 6 valandų ištvermės lenktynių čempionatą, antroje vietoje – Baltijos šalių TCR čempionatas, važiuos ir 1006 km lenktynėse Palangoje. Ramūnas neatmeta galimybės, kad po tokios ilgos lenktynių sausros susigundys pravažiuoti ir vieną kitą ralį. Čapkausko servise vis dar stovi tam pritaikytas „Mitsubishi Lancer“, per karantiną atsirado laiko ir jam paruošti. Automobilis paruoštas taip, kad, gali nors ir šiandien stoti prie starto linijos.
Sezonas bus trumpesnis
„Turbūt visi automanai sutiks, kad automobiliuose patys šlykščiausi gedimai yra tie, kurių nesiseka aptikti. Tai dabartinė situacija su sezonu man kažkiek panaši į tokį neaiškų sistemos gedimą. Nes kai sugenda variklis, imi, ir taisai variklį. O čia tiesiog neaišku – kas dar išlįs. Nepaisant to, nenukabiname nosies ir laukiame lenktynių“, – sakė Mantas Matukaitis.
Baltijos šalių žiedinių lenktynių organizatoriai du pirmuosius etapus Latvijoje ir Suomijoje jau atšaukė, tad šių lenktynių sezonas geriausiu atveju prasidės birželio 27 dieną Kaune, pirmosios 6 valandų lenktynės turėtų įvykti rugpjūčio 14-16 dienomis Estijoje. Lietuvos žiedinių lenktynių organizatoriai pranešė, kad pirmosios „Ring Challenge“ lenktynės „Nemuno žiede“ vyks liepos 12 dieną. 1006 km lenktynių Palangoje, kurios turėtų vykti liepos 15-18 dienomis organizatoriai apie jokius pokyčius dar nieko nepranešė.
Aurimas Mištautas pareiškė, kad šiemet lenktynių sezono, kad ir koks jis bus, laukia labiau nei bet kurio kito.