Tokį kelią yra pasirinkęs ir lenktynininkas Vytis Šliažas, savo karjerą pradėjęs 2016 metais. Jis tuomet visiškai be jokios patirties, su savo kasdien naudojamu, keturiais ratais varomu „VW Passat 4Motion B6“ iškart nėrė į Lietuvos automobilių greituminio slalomo ir kalnų lenktynių (GSKL) čempionatus. Lietuvos čempionato statusą turinčios varžybos buvo pirmos jo lenktynės karjeroje.

Kiekvienose varžybose jis įgaudavo vis daugiau patirties bei pasitikėjimo savimi. Tai lėmė ir gerėjančius rezultatus.

2018 metais V. Šliažas savo „Passat“ iškeitė į 2002 metų gamybos, keturiais ratais varomą „Porsche 911 4S (996)“ automobilį, su kuriuo jis startavo Lietuvos mini ralio čempionate ir standartinių automobilių SGC 4 klasėje užėmė antrąją vietą. Tuo tarpu Lietuvos greituminio slalomo čempionate, toje pačioje klasėje, jis buvo ketvirtas. Ne gana to, vyras startavo ir žurnalistų organizuojamame „Press ralyje“, kur VIP klasėje buvo taip pat ketvirtas.

Automobilis visą sezoną atlaikė puikiai ir V. Šliažo nenuvylė. Tiesa, jis šį automobilį pirko daužtą bei pats jį remontavo, todėl varžybų metu buvo keli techniniai nesklandumai dėl ne visiškai paruošto automobilio, bet sezono dauguma problemų buvo išspręstos.

Trys čempionatai

Po gero 2018 metų sezono lenktynininkas 2019 metais tempo mažinti neketina ir planuoja startuoti Lietuvos mini ralio čempionate, Lietuvos automobilių „Street Race“ čempionate (nuo šių metų GSKL čempionatas pakeitė pavadinimą į „Street Race“), Lietuvos žiedinių lenktynių „Time Attack“ čempionate bei „Lietuvos žurnalistų autoklubo“ organizuojamose tarptautinėse „Press ralis 2019“ varžybose.

Kaip ir 2018 metais, taip ir šiemet pagrindinė V. Šliažo strategija varžybose yra saugus ir stabilus važiavimas. Kadangi lenktynininkas neturi papildomų treniruočių ir jos vyksta būtent varžybų metu, todėl tuo pačiu jis stengiasi įgauti daugiau vairavimo patirties bei geriau perprasti automobilio valdymo savybes.

Šiais metais jis varžybose startuos su minimaliai modifikuotu automobiliu. „2018 metais važiavau su standartiniais amortizatoriais, bet visada buvo noras pajusti kaip automobilis yra valdomas su kietesniais amortizatoriais, todėl 2019 metų sezonui sumontavau naudotus „KW V3 Kit“ reguliuojamo aukščio amortizatorius. Tačiau dėl šios modifikacijos ir techninių reikalavimų subtilybių iš SGC 4 klasės buvau nublokštas į Open klasę, bet dėl to nei kiek nepergyvenu. Bus tik smagiau ir dar daugiau konkurencijos“, – pasakojo lenktynininkas.

Tiek su „Passat“, tiek 2018 metais su „Porsche“ V. Šliažas startavo standartinių automobilių SGC 4 klasėje, tačiau šiemet tiek Mini ralyje, tiek „Street Race“ čempionate jis varžysis „Open“ klasėje, o „Press ralyje“ dalyvaus VIP įskaitoje.

Amortizatorių subtilybės

Šuolį į „Open“ klasę, kur „Street race“ varžybose gali dalyvauti ir visų kitų klasių dalyviai, o mini ralyje čia gali būti ir gerokai rimčiau modifikuotų automobilių, lėmė minėti reguliuojamo aukščio amortizatoriai. Nors jie pagal TUV yra leidžiami naudoti gatvėje ir neturi sportinių savybių, tačiau turėdami išsiplėtimo bakelius jie neatitinka standartinių SGC klasės automobilių techninių reikalavimų. Be to, tokie amortizatoriai yra labai lengvai perdaromi į sportinius.

„Pavyzdžiui, tokio tipo amortizatorių bakelius gamykliškai turėjo „Honda S2000“, o „Porsche 911“ tokio tipo amortizatoriai gamykloje nebuvo montuojami. Dėl šios priežasties ir negaliu su jais važiuoti standartų klasėje. Daugeliui automobilių tokie reguliuojamo aukščio amortizatoriai yra be šių bakelių, todėl juos galima naudoti „standartų“ klasėje, o skirti „Porsche“ automobiliams eina būtent su išsiplėtimo bakeliais ir tas užkirto kelią į SGC klasę“, – situaciją paaiškino V. Šliažas.

Tos pačios amortizatorių subtilybės jį paliko be jokios klasės Lietuvos žiedinių lenktynių „Time Attack“ čempionate, tačiau varžybose jis startuos neįskaitoje.

„Jeigu amortizatoriai būtų be išsiplėtimo bakelių „Time Attack“ čempionate galėčiau startuoti „Street“ klasėje, tačiau dabar pagal techninius reikalavimus dėl jų automatiškai patekau į „Pro“ klasę, kur yra reikalaujami saugos lankai. Jų mano automobilyje nėra. Taigi nors automobilis ir atitinka visus saugumo reikalavimus, tačiau jam tinkančios klasės nėra, todėl dėl didelio noro dalyvauti varžybose ir kaupti patirti, organizatorių leidimu užsiregistravau į „Street“ klasę ir važiuosiu tiesiog neįskaitai. Mano rezultatas neis į bendrą rezultatų suvestinę“, – sakė V. Šliažas.

Įvykis už trasos ribų

Be pakeistų amortizatorių, daugiau jokių papildomų modifikacijų automobiliui atlikta nebuvo. Kadangi jis naudojamas ir kasdien, todėl V. Šliažas neturi tikslo paversti jo sportiniu. Priešingai, jis nori automobilyje turėti kuo daugiau standartinių elementų. Štai, pavyzdžiui, pirktas automobilis neturėjo pilnos garso sistemos, o dabar viskas savo vietoje, kaip priklauso pagal VIN numerį.

Nors 2018 metų sezone V. Šliažui lenktynių metu pavyko išvengti avarijų, tačiau vis tik automobilis buvo nukentėjęs naudojant jį ne trasoje. Važiuodamas žvyrkeliu vyras norėjo apvažiuoti kelias duobes ir šiek tiek ratais užvažiavo ant žolės, po kuria „pasislėpę“ gulėjo metaliniai kampainiai. Pasekmė: sprogusi padanga, apgadinta važiuoklė bei apgadintas kėbulo šonas.

„Viskas įvyko lygioje vietoje, važiuojant pirkti galinio numerio apšvietimo laido. Dėl itin pigios detalės paieškos prisidariau krūvą reikalų. Dalį automobilio kėbulo pavyko sutvarkyti „Gaga Studio“ dirbtuvėse lyginant be dažymo, o kitą jo dalį teko remontuoti tradiciniu būdu ir dažyti. Taip pat teko padirbėti ir tvarkant važiuoklę“, – po įvykio sekusius remonto darbus vardijo vyras.

Įtempta gegužė

Pirmasis 2019 metų startas vyko balandžio mėnesio pradžioje Alytuje. Pirmajame greituminio slalomo „Street Race“ etape V. Šliažas „Open“ klasėje buvo 16-as tarp 28-ių dalyvių. Paskutiniame važiavime lenktynininkas kliudė kūgelį, gavo 5 sekundžių baudą ir pasiblogino savo rezultatą. Kitu atveju jis galėjo būti tarp dvylikos greičiausiųjų.

Toliau lenktynininko laukia itin įtemptas gegužės mėnesis su net keturiais startais. Gegužės 4 dieną V. Šliažas startuos antrajame Lietuvos automobilių „Street Race“ čempionato etape, Varėnoje. Gegužės 18 dieną jo lauks startas žiedinių lenktynių „Time Attack“ čempionato pirmajame etape. Gegužės 25 dieną lenktynininkas dalyvaus pirmajame Lietuvos mini ralio čempionato etape, Kaune, o gegužės mėnesį užbaigs bei birželio mėnesį pradės dvi dienas truksiančiame „Press ralyje“, kurio greičio ruožai drieksis tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje.

Taigi noras lenktyniauti net ir turint tik kasdieninį automobilį bei neturint lenktynių patirtes gali įsukti į labai įdomią laisvalaikio formą – automobilių sportą, kur vienas iš akcentų yra vairavimo įgūdžių tobulinimas. „Kviečiu visus atvykti į varžybas ir išbandyti savo jėgas automobilių sporte. Pradžia nėra lengva, bet pamažu tai tampa gyvenimo dalimi, todėl mielai su visais pasidalinsiu savo patirtimi“, – sako automobilių sportu užsikrėtęs vyras.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją