„Tai buvo pirmi mūsų naujojo automobilio metrai lenktynių trasoje. Taip vadinamų techninių testų tikslas nėra greitis, mes tiesiog tikrinome, ar viskas veikia taip, kaip turėtų“, – komandos pranešime žiniasklaidai cituojamas jos savininkas Ernestas Staponkus.
Komanda automobilį testavo Prancūzijoje, kur yra įsikūrusi jos būstinė ir kur automobilis yra baigiamas konstruoti.
Per dvi dienas tvyrant daugiau kaip 35 laipsnių karščiui automobilis sėkmingai suko ratus „Vaison Piste“ lenktynių trasoje.
„Tai nėra ralio-kroso trasa. Tiesiog žiedinėms lenktynėms pritaikyta asfaltinė trasa. Tačiau mūsų šio testo tikslas buvo ne bandyti įveikti kaip galima greitesnį ratą. Mūsų tikslas – išbandyti naujovišką automobilio aušinimo sistemą. Mat tradiciškai ralio-kroso mašinų aušinimo sistemos radiatoriai yra montuojami automobilio gale. O mes pasirinkome netradicinį variantą – sumontavome radiatorius priekyje“, – pasakoja „ESmotorsport“ komandos techninis direktorius Thierry Viardot.
Šiuose testuose komandos „Škoda Fabia WRX“ automobilį vairavo pilotas-bandytojas Christophe Vaison. Tai itin patyręs lenktynininkas, daugybę metų lenktyniaujantis įvairiose ralio ir ralio-kroso lenktynėse. Pastaraisiais metais C. Vaisonas lenktyniauja Prancūzijos istorinėse ralio-kroso lenktynėse legendiniu B grupės „Peugeot 205-T16” automobiliu.
„ESmotorsport“ komandos naujas automobilis labai greitas. Nesitikėjau, kad jis bus toks galingas. Įspūdingiausia, žinoma, juo startuoti. Atrodo, kad Tave kas nors iššovė iš patrankos“, – po testų juokėsi C. Vaisonas.
Patenkintas testų rezultatais buvo ir „Oreca“ kompanijos variklių inžinierius Melas Diazas. Jis pastaraisiais metais padeda ir „Peugeot Sport“ ralio-kroso komandai, o nuo kito sezono visą savo dėmesį sutelks „ESmotorsport-BRGroup“ komandos „Škodai“.
„Per pirmuosius testus net didžiausios gamyklinės komandos patiria įvairių techninių bėdų. Tai, kad jūsų „Škoda“ atlaikė abi dienas be jokių trūkumų, jau yra labai pozityvu,“ – sakė M. Diazas.
Dabar „ESmotorsport-BRGroup“ komandos „Škoda“ grįžo į dirbtuves, kur bus sumontuotas iš aerodinaminės laboratorijos atvežamas galinis oro aptakas, bus atlikti dar keli patobulinimai ir po keleto savaičių komanda jau kvies bandyti automobilį kitą profesionalų lenktynininką, kuris šiuo metu su viena iš gamyklų dalyvauja lenktynėse.
Kol kas komanda nesutinka atskleisti, kas gi kitais metais vairuos šį automobilį Pasaulio čempionate. Sakoma tik, kad tai bus greitas ir ralio-kroso lenktynėse dar nebandęs savęs pilotas ir tikrai ne lietuvis.
„Kol kas apie tai kalbėti dar gerokai per anksti, o dėl susitarimo su pilotu atskleisti jo pavardės negalime“, – sako komandos vadovas Ramūnas Fetingis.
Artimiausiuose testuose „ESmotorsport-BRGoup“ jau išbandys savo techniką ralio-kroso trasoje, kur ir paaiškės tikras automobilio greitis. Komanda atskleidė, kad automobilį bandys bent keletas pasaulinio garso profesionalių lenktynininkų.