Jungtinė „GSR Motorsport“ ir „Energizer Racing“ komanda varžėsi konkurencingose TCE ir TCR klasėse. TCR klasėje, kurioje varžėsi 9 ekipažai, iškovota penkta vieta. Šioje įskaitoje lenktyniavo techniškai identiškus TCR automobilius turinčios komandos, o šiek tiek platesnėje, TCE klasėje – kėbuliniai automobiliai. Pastarojoje, kuri turi ir savo Europos čempionato įskaitą, dėl aukščiausio podiumo laiptelio varžėsi 20 automobilių. Šioje įskaitoje jungtinė lietuvių komanda iškovojo devintąją vietą.

Klasės nugalėtojai tapo „Cupra TCR“ automobilį pilotavę „Red Camel-Jordans“ ekipa nugalėję iki tol lyderiais laikytus „Autorama Motorsport“ komandą. Tarp pastarųjų vyko itin arši kova ir netgi po pusės paros lenktynių komandas skyrė vos vienas trasos ratas.

Pasitaikęs itin karštas savaitgalis trasos apylinkėse lėmė ir tai, kad komandos daug laiko užtruko techninio aptarnavimo zonoje. Praktiškai visiems GT3 klasės automobiliams „Ferrari“ sproginėjo padangos. Komanda „Bohemia Energy-Scuderia Praha“, lyderiaujanti bendroje čempionato įskaitoje dėl sproginėjančių padangų vos nepralošė pirmos vietos „Herberth Motorsport“ ekipai su „Porsche 911 GT3 R“. Pastarieji dėl laikinai užstrigusios degalų užpylimo sistemos prarado pora sekundžių, kuriomis pasinaudoję „Scuderia Praha“ išsiveržė į priekį ir finišavo.

Elektronikos gedimai

Tarptautinio lygio lenktynėse TCR automobiliams prieš kiekvieną startą privalomai įrašoma naujausia visas automobilio sistemas valdančių kompiuterių programa. Taip siekiama suvienodinti automobilių pajėgumą trasoje ir užkirsti kelią komandų bandymams patiems patobulinti savo bolidus. Naujausią programą į lietuvių „Golf GTI TCR“ automobilį instaliavo ir „Volkswagen Motorsport“ gamyklos inžinierių atstovai. Tačiau programinė įranga pasirodė turinti tam tikrų niuansų sekvencinę pavarų dėžę turintiems TCR automobiliais, o pastarąją turėjo vienintelė lietuvių ekipa – kiti TCR automobiliai turėjo paprastesnes, automatines dviejų sankabų pavarų dėžes.

Su programos bėdomis teko kovoti visas 12 valandų. Po eilinio sustojimo trasoje, lenktynių komisarai liepė sutvarkyti automobilį, antraip komanda bus diskvalifikuota dėl pernelyg dažnų ir pavojingų sustojimų trasoje. Komandos vadovas Rokas Steponavičius priėmė sprendimą – lenktynių metu grįžti į techninio aptarnavimo garažą ir sutvarkyti bėdas iš esmės – išardyti puse greičių dėžės ir pakeisti valdymo bloką. Tai komandai kainavo kiek daugiau nei valandą prastovos, o bendrai su priverstiniais sustojimais trasoje „GSR Motorsport“ prarado apie 1 val. 45 minutes. O iki podiumo finiše trūko vienos valandos ir 40 minučių.

„Automobilių sporte lenktynės nutrūksta dėl avarijų, arba dėl elektroninių gedimų. Pastarosios bėdos yra labai sunkios psichologiškai, tačiau tai yra automobilių sporto dalis ir turėti negendantį automobilį yra praktiškai neįmanoma“, – baigęs savo važiavimus teigė vienas komandos pilotų Vytenis Gulbinas.

Tarptautinė patirtis

Visgi komanda visiškai nenusiminė dėl tokio rezultato iki finišo. Patirtis, emocijos ir galimybė lenktyniauti tarptautiniame čempionate su pajėgiausiais lenktynininkais iš viso pasaulio yra aukščiau nei geras rezultatas.

„Tas jausmas, kai lenktyniauji tarp „Ferarri“, „Lamborghini“, „Mercedes-Benz AMG GT“, „Aston Martin“ ir kitų super bolidų yra nerealus. Anksčiau teko tik stebėti šiuos automobilius trasoje, o važiuoti kartu su jais yra dar įspūdingiau“, – po finišo emocijomis dalijosi lenktynininkas Rolandas Salys.

Lietuvos vardas tą savaitgalį skambėjo ne kartą – komentatoriai laužė liežuvius tardami lietuviškas pavardes, o žurnalistai ateidavo į komandos techninio aptarnavimo zoną pakalbinti lietuvių – ko jie čia atvažiavo ir kodėl tokia maža šalis turi tiek daug nuostabių ir greitų pilotų?

„Lietuvių čia matysite vis dažniau ir dažniau, ir mes vis greitėsime“, – į užsienio žurnalistų klausimą atsakė „Energizer Racing“ pilotai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją