Douzo mieste, kuriame įsikūręs Fenikso ralio dalyvių bivakas, rytas prasidėjo dar vienu COVID-19 testu. Nors visos komandos į Tunisą atskirdo jau turėdamos neigiamą testo atsakymą, tačiau organizatoriai prieš startą visiems atliko pakartotinius testus.

Netrukus „CFMOTO Factory Racing Team“ ekipos lenktynininkai Antanas Kanopkinas ir Adomas Gančierius jau rikiavosi prie administracinės komisijos, kur pateikė visus dalyvavimui varžybose reikalingus dokumentus bei gavo startinius numerius. Adomo Gančieriaus ir Antano Kanopkino keturračius šiose varžybose puoš atitinkamai 12 ir 14 numeriai.

Sėkmingai įveikę administracinės komisijos formalumus lietuviai suskubo į techninę komisiją, kur jų „CFMOTO CFORCE 1000“ keturračius apžiūrėjo techniniai komisarai. Ir čia ekipai viskas klojosi sklandžiai, tad nesugaišę daug laiko lenktynininkai pradėjo ramiai ruoštis testiniam greičio ruožui.

Pirmieji kilometrai Afrikoje – lyjant lietui

Bandomasis greičio ruožas buvo numatytas netoli bivako. Kiek daugiau nei penkiolikos kilometrų ilgio trasą keletą kartų įveikę komandos nariai po bandomojo važiavimo neslėpė optimizmo - kol kas viskas klostosi pagal planą. Visgi Saharos dykuma dalyviams pateikė staigmeną. Vos prasidėjus testiniam greičio ruožui iš dangaus prapliupo lietus. Tai kiek pakeitė žaidimo taisykles, mat su vandeniu susimaišiusios dulkės mikliai prilipdavo prie veidą dengiančių akinių stiklo.

„Testinis ruožas jokių staigmenų iš techninės pusės neatnešė. Susipažinome su gruntu, su smėliu. Tapo daugiau ar mažiau aišku, kokios sąlygos mūsų lauks artimiausias kelias dienas. Šiek tiek paeksperimentavome su padangų slėgiu ieškodami optimaliausio nustatymo. Labai džiaugiuosi dėl amortizatorių – „Samsonas Motorsport“ dirbtuvėse jie buvo perrinkti ir dabar tikrai veikiai nepriekaištingai. Panašu, kad esame maksimaliai pasiruošę ir jau nekantraujame sulaukti pirmojo varžybų etapo. Bus įdomu“, - po testinio greičio ruožo įspūdžiais dalijosi Antanas Kanopkinas.

Adomas Gančierius pridūrė, kad važiavimas per kopas reikalauja tikrai didelio susikaupimo. Anot lenktynininko, viena nedidelė klaida čia gali kainuoti daug sugaišto laiko ar net virsti incidentu.

„Tai pirmas mano kartas kopose ir naujų dalykų tikrai yra. Svarbiausia išlaikyti koncentraciją, nes dykumoje pakankamai sunku naviguoti, o dar reikia žiūrėti į kopas. Kai kurios jų nors ir nėra aukštos, bet labai stačiais nusileidimo šlaitais. Reikia pasirinkti tokį greitį, kad įvažiuodamas į kopą neįklimptum, bet ir per kopą neperskristum, nes kai kurios iš jų labai apgaulingos ir ten galima prisidaryti reikalų. Gerai, kad organizatoriai surengė šį testinį ruožą. Dabar aiškiau, ko galime tikėtis artimiausias kelias dienas“, - kalbėjo Adomas Gančierius.

Į dykumą – nusileidus saulei

Testų diena „Tavisa Racing Team“ ekipažui iškart pateikė nemažai staigmenų. Komandai teko spręsti gedimą ir dėl bivake sugaišto laiko bandomąjį greičio ruožą važiuoti jau tamsoje.

Douzo mieste išaušęs šeštadienis „Tavisa Racing Team“ ekipai nieko blogo nežadėjo. Tačiau netrukus komandos pilotas Vaidotas Paškevičius ir šturmanas Audrius Matuolis įstrigo tvarkydami formalumus. Vien eilėje prie COVID-19 tyrimų ir administracinėje komisijoje ekipažas ir komandos personalas praleido daugiau nei pusę dienos.

„Šiandien tikrai ilga ir varginanti diena, kurios didžiąją dalį praleidome stovėdami eilėse. Atsistojome į eilę 9.30 val. ir baigėme viską tik pusę penkių vakaro. Tas labai išvargino. Guodžia nors tai, kad su technine komisija viskas klostėsi kur kas sklandžiau. Aišku, galėjo organizatoriai visoms procedūroms paskirti individualius laikus kiekvienai komandai, bet taip neįvyko. Teko visiems viską atlikti gyva eile“, - aiškino Vaidotas Paškevičius.

Gavę techninės komisijos leidimą dalyvauti Fenikso ralyje Vaidotas Paškevičius ir Audrius Matuolis suskubo į bandomąjį greičio ruožą. Beveik dvidešimt kilometrų siekiančią ir smėlynais nusidriekusią distanciją jie spėjo įveikti du kartus. Tačiau įdomu tai, kad dėl jų „Seat Leon Dakar“ gedimo pirmame išvažiavime, antrą dublį jiems teko atlikti jau saulei pasislėpus už kopų.

„Startavome gana vėlai. Pravažiavome pirmą kartą dar su šviesa, bet sugedo automobilis. Grįžome į bivaką tvarkytis. Pasirodo, kad sugedo generatorius, tai mechanikai jį greitai pakeitė. Turėjome atsarginį, todėl daug problemų nebuvo. Sugaišome šiek tiek laiko, tačiau labai norėjosi į testinį ruožą išvažiuoti ir dar kartą, kad įsitikintume, ar tikrai daugiau viskas su automobiliu yra gerai.

Atsitiko taip, kad tas antrasis išvažiavimas buvo jau sutemus. Bandėme važiuoti pagal kelio knygą, grynai kursu. Vėžes darėme patys, tai turėjome reikalų. Bet neužsikasėme, niekur neįklimpome ir finišavome. Automobilis dabar yra 99 procentais paruoštas lenktynėms, todėl laukiame rytojaus“, - įspūdžiais dalijosi „Tavisa Racing Team“ pilotas.

Sekmadienį dalyvių laukia Fenikso ralio atidarymo ceremonija Douzo mieste. Po to komandos pajudės į miesto stadioną, kuriame tradiciškai vyksta kupranugarių lenktynės. Visgi šįkart čia kupranugariai atliks tik antraplanį vaidmenį, mat visas dėmesys bus nukreiptas į daugiau nei šimto dalyvių rikiuotę. Pirmąją lenktynių dieną dalyvių lauks 135 kilometrai, kuriuose teks lenktyniauti smėlynais ir kopomis. Taip pat bus ir žvyrinių atkarpų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)