Šakių rajone esanti Pavilkijo trasa tiek žiūrovams, tiek dalyviams yra jau gerai pažįstama. Tradiciškai čia per metus vyksta du čempionato ir regionų taurės etapai. Su Šakių trasa dalyviai akistatą turėjo pačioje sezono pradžioje. Joje buvo surengtas pirmasis etapas. Į šią trasą dalyviai žiūri su pagarba, mat lenktynės čia reikalauja itin didelio tikslumo ir meistriškumo. Ką reiškia padaryti klaidą čia puikiai žino net ir tokie Lietuvos automobilių sporto meistrai kaip Tautvydas Urba, kuris čia yra gerokai aplamdęs savo bagį.
Pavilkijo trasa nuo kitų Lietuvos trasų skiriasi dviem savo esminiais elementais. Vienas jų - pakilimas į statų kalną, kurio viršūnėje dalyviams reikia atlikti praktiškai aklą kairįjį posūkį. Kaip atrodo šis epizodas sėdint automobilio viduje? Didžiausią vaizdo dalį sudaro dangus, tad pasirinkti tinkamą trajektoriją reikia faktiškai nematant paties posūkio. Vos pakilus ant kalno ir įveikus greitą tiesiąją atkarpą dalyvių laukia dar vienas iššūkis – nusileidimas nuo kalno atliekant kairįjį posūkį. Būtent ši vieta yra Pavilikijo trasos vizitinė kortelė, sutraukianti į žiūrovų zonas minias aistruolių. Autokroso gerbėjams šioje trasoje veiksmą stebėti itin patogu, mat ant aukštų trasos šlaitų užsiėmus tinkamas pozicijas, praktiškai iš bet kur matomumas siekia 100 procentų trasos.
Penktasis etapas į Pavilkijo trasą neabejotinai suburs beveik visą Lietuvos autokroso elitą. Tai priešpaskutinis etapas, tad dalyviai taškų švaistyti tikrai nebus nusiteikę. Taigi, metas apžvelgti, koks vaizdas dėliojasi žvelgiant į metinės įskaitos taškų lentelę.
Lietuvos automobilių kroso čempionato klasėje „Junior 1000“, kurioje vieno litro variklius turinčiais automobiliais varžosi jaunieji lenktynininkai, lyderiauja Valdas Mikužis. Jis dešimt taškų lenkia antroje vietoje esantį Normantą Lepšį. Nors tokia persvara garantuoja kiek ramesnį gyvenimą Valdui Mikužiui, tačiau nors kiek blogesnis scenarijus, susiklostęs ne jo naudai, gali situaciją dramatizuoti. Dėl trečiosios kova kur kas artimesnė. Trečioje pozicijoje su 61 tašku šiuo metu klasifikuojamas svečias iš Latvijos Dainis Zemnieks. Nuo jo vos vienu tašku atsilieka šiais metais čempionate debiutavęs Rytis Gurklys. Iš pastarojo sportininko galima tikėtis kovos dėl aukščiausių pozicijų, mat sezoną pradėjęs atsargiai, paskutinius du etapus šis vaikinas baigė laimėdamas antrą ir pirmą vietas. Taigi, gali būti, kad po šio etapo situacija lentelėje pasikeis.
„Super 1600“ įskaitoje po keturių etapų lyderiauja Eligijus Abartis, kuris turi 65 taškus. 57 taškus yra surinkęs Erikas Narbutas, o Šarūno Gruzinsko sąskaitoje – 51 taškas. Tiesa, šio sezono lyderis Eligijus Abartis, patyręs smarkią avariją Plungėje, atskleidė, kad šį etapą jam gali tekti praleisti.
„Kol kas yra 90 procentų tikimybė, kad šį etapą teks praleisti. Automobilio kėbulas po avarijos Plungėje jau atstatytas, tačiau dar nepagamintos kai kurios važiuoklės dalys. Nežinau, ar spėsime. Jeigu teks etapą praleisti, tai bus puiki proga Erikui Narbutui išsiveržti į priekį metinėje įskaitoje. Tačiau vilčių dar nelaidojame ir teorinius šansus startuoti dar puoselėjame“, – kalbėjo Eligijus Abartis.
Jei Eligijus Abartis lenktynes Pavilkijo trasoje praleis, tai reiškia vieną – lengvus taškus Erikui Narbutui ir Šarūnui Gruzinskui, o tuomet jau visa intriga persikels į paskutinį etapą, planuojamą Marijampolės trasoje. Tačiau čia yra ir kitų niuansų – norint dalintis taškus pirmiausia turi susidaryti klasė, kuri šiemet dalyvių gausa nepasižymi.
„Super 2000“ įskaitoje šiais metais niekas neranda ginklų prieš Tomą Skrodenį, kuris laimėjo visus keturis jau įvykusius etapus ir užtikrintai stovi pirmoje metinės įskaitos vietoje su 115 taškų. Antroje vietoje klasifikuojamas Arnas Kanapeckas, kuris visuose iki šiol vykusiuose etapuose žengė ant prizininkų pakylos, kiekvieną kartą užimdamas trečiąją vietą. Jis turi surinkęs 86 taškus ir vos dviem taškais lenkia triskart antrąją vietą laimėjusį ir kartą ketvirtoje pozicijoje likusį Raimundą Kukenį. Tarp šių sportininkų šį sezoną vyksta išties artima kova, tad ir Pavilkijo trasoje nei vienam, nei kitam lengva nebus. Pirmame etape šioje trasoje geriau pasirodė Raimundas Kukenys, kuris tvirtina, kad dabar bandys atsigriebti ir sugrįžti į antrąją vietą metinėje įskaitoje.
„Dėsiu kitą variklį, kurį dabar iš naujo renku. Restauruoju važiuoklę, šalinu trūkumus, neleidusius greičiau važiuoti Plungėje. Padangų naujų yra, todėl bandysime lėkti. Tomo Skordenio jau turbūt nebepavysiu nei aš, nei Arnas Kanapeckas, todėl dabar didžiausia kova bus tarp mūsų abiejų. Dabar mano tikslas – antra vieta sezone. Pavilkijo trasa man palanki, per porą metų čia važiavau keturis kartus. Kitos trasos, kuriose šiemet važiavau, man yra šiek tiek primirštos, nes autokrose turėjau pertrauką ir kai kur paskutinį kartą lenktyniavau prieš beveik dešimt metų“, – ambicijų neslėpė Raimundas Kukenys.
„Buggy 1600“ klasėje po keturių etapų dominuoja Andrius Lugauskas, turintis 79 taškus. Jis net 12 taškų pabėgęs nuo antroje vietoje esančio Kęstučio Krakio. Gali būti, kad po šio etapo Pavilkijo trasoje pasikeis trečiosios vietos savininkas metinėje įskaitoje. Juo kol kas tituluojamas Mindaugas Jačiauskas, tačiau jis vos tašku lenkia vieną greičiausių Lietuvos bagių vairuotojų Tomą Zavarskį. Tačiau pastarasis sportininkas dalyvavo tik dviejuose iš keturių etapų ir abu laimėjo, tad Mindaugas Jačiauskas, norėdamas išlaikyti turimą poziciją, turės kaip reikiant paplušėti. Tam gali prireikti ir šiek tiek sėkmės.
„OPEN 4500“ įskaitoje šiuo metu užtikrintai lyderiauja Steponas Jančauskis. Jo taškų kraityje – 100 balų. Sportininkas gali jaustis kiek ramiau, nes ir nesėkmės atveju veikiausiai išliktų situacijos šeimininku. Antroje vietoje žengiantis Egidijus Kirdeikis turi 74 taškus, o Paulius Šniukas su 62 taškais klasifikuojamas trečioje vietoje. Teorinius šansus turi ir ketvirtoje vietoje klasifikuojamas Darius Tamašauskas. Paskutinį etapą Plungėje laimėjęs lenktynininkas nuo trečiosios vietos dabar atsilieka septyniais taškais.
Lietuvos vaikų automobilių kroso čempionate, kur jaunieji lenktynininkai varžosi mažaisiais bagiais, lyderiauja Daugirdas Dungveckis. Jis yra surinkęs 68 taškus ir aštuoniais lenkia savo brolį Ąžuolą Dungveckį. Kova dėl trečiosios vietos bus tarptautinė, kadangi šioje pozicijoje su vienodu 54 taškų skaičiumi klasifikuojami du lenktynininkai – Kupiškio atstovė Lėja Vareikaitė ir svečias iš Latvijos Emils Mirošniks. Nuo šių dviejų pretendentų į trečiąją vietą vos trimis taškais atsilieka dar vienas jaunasis lenktynininkas Adrijus Lugauskas. Kaip klostytis kova dėl šios pozicijos – prognozuoti sunku. Emils Mirošniks pasižymi stabiliu tempu, Lėja Vareikaitė papildomo greičio įgauna vis su kiekvienu nauju etapu, o Adrijus Lugauskas taip pat gali bet kada iššauti. Kartą šiemet jis tai jau padarė Tauragėje, laimėjęs pirmąją vietą.
Komandinėje čempionato įskaitoje tvirtai lyderiauja jaunųjų autokroso talentų kalve tituluojama ASK „Smart Motorsport“ komanda. Jos nariai per keturis etapus jau surinko 247,2 taško. Dėl antrosios vietos čia kova kur kas artimesnė. Atitinkamai 184,7 ir 183 taškus turi antroje vietoje esantys Biržų ASK nariai ir už jų žengianti „Ekroso“ komandos rinktinė.
Ne ką mažiau įdomios mikrodvikovos šiuo metu randamos ir Lietuvos regionų autokroso taurės klasių lentelėse. 1600 klasėje dabartinis lyderis Mindaugas Jaudžemis turi 29 taškus. Jis šešiais taškais lenkia Dainių Stapulionį iš Biržų. Nuo pastarojo vos vienu tašku atsilieka ASK „Livisa“ narys Valentinas Junevičius. Tiesa, pretendentų į šią poziciją yra ir daugiau. Po dvidešimt taškų turi ir į aukštesnes pozicijas nesunkiai pakilti gali dar du sportininkai – etapą Plungėje laimėjęs Vismantas Gricius ir dviejuose etapuose sudalyvavusi Milda Zabielienė.
Klasėje 2000 lyderiauja tris iš keturių etapų laimėjęs Mindaugas Skiezgilas. Jo sąskaitoje – 67 taškai. 54 taškus turi surinkęs plungiškis Antanas Mažonas. Trečioje vietoje šiuo metu rikiuojasi net du dalyviai – Laurynas Paulauskas ir Gytis Šatkauskas. Jie abu turi po 48 taškus. Žiūrovai tarp jų turėtų išvysti itin įdomią kovą, mat paskutiniuose dviejuose etapuose tiek vienas, tiek kitas sportininkas žengė ant prizininkų podiumo.
2000 RWD įskaitos klasė susidarė kol kas tik viename čempionato etape Plungėje, todėl čia taškais sportininkai dalijosi tik sykį. Po vieno etapo lentelės viršuje klasifikuojamas Andrius Kubilius. VAZ 2101 vairuojantis sportininkas turi 18 taškų ir trimis taškais lenkia Remigijų Tautvydą bei aštuoniais – Tomą Batį.
Kur kas daugiau intrigos klasėje „Buggy 2000“. Joje visas lyderių trejetas išsirikiavęs vieno taško intervalu. Lyderis čia kol kas Mindaugas Kirdeikis. Jis turi 39 taškus ir vienu tašku lenkia net du varžovus – Sigitą Rupeiką bei savo brolį Gedą Kirdeikį. Dabartinis lyderis prognozuoja, kad Šakiuose laukia itin daug veiksmo, o tarp jo ir brolio Gedo bent jau trasoje broliškų draugysčių veikiausiai nebus.
„Žinau, kad bus sunku. Ypač bus sunku lenktyniauti su broliu, bus didžiausia konkurencija. Praeitame etape broliui sugedo pavarų dėžė, bet dabar tiek aš, tiek jis jau baigiame ruošti bagius. Bus sunku su juo lenktyniauti. Sigitas Rupeika su „kroskartu“ irgi labai greitas. Plungėje jam ten kažkaip sunkiai sekėsi. Jei Šakiuose jam bus viskas gerai, turėsime ką veikti. Bus labai įdomus etapas. Šakių trasa man gerai pažįstama. Ji greita, vietomis sudėtinga, todėl bus įdomu kovoti“, – kalbėjo Mindaugas Kirdeikis.
Komandinėje regionų taurės įskaitoje pirmauja „Tornada Racing“ ekipa. Lyderiai turi 129 taškus ir solidžia persvara yra atsiplėšę nuo persekiotojų. 83 taškus turi ASK „Extempas“, o vos dviem taškais nuo jų atsilikę treti žengia ASK „Žaibas“ ekipos nariai.
Rugsėjo 15-ą dieną, sekmadienį varžybos Pavilkijo autokroso trasoje prasidės 11.30 val.